Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:http://www.anp.nl
Janssen noemt het uitgangspunt van 'zero tolerance' zelfs dieronvriendelijk. ,,Stel dat een paard ziek is, dan mag het niet eens worden behandeld. Dat kan toch niet. Ik noem dat totale waanzin. Geneesmiddelen moeten worden toegestaan in de sport, de rest uiteraard niet.''
WinBinChes schreef:Cayenne schreef:http://www.anp.nl
Janssen noemt het uitgangspunt van 'zero tolerance' zelfs dieronvriendelijk. ,,Stel dat een paard ziek is, dan mag het niet eens worden behandeld. Dat kan toch niet. Ik noem dat totale waanzin. Geneesmiddelen moeten worden toegestaan in de sport, de rest uiteraard niet.''
Tja dat is maar net hoe je het bekijkt. Als mijn paard ziek is en een geneesmiddel nodig heeft start ik hem niet eens. Wat is daar nu diervriendelijk aan??? Presteren op wedstrijd als je aan de geneesmidelen zit. Dit vind ik een verkeerd uitgangs punt.
Het paard van Isabel mankeerd verder niks en krijgt alleen wat voor nervositeit. Wat in mijn ogen wel weer voor de veiligheid van ruiter en paard is. Maar geneesmiddelen, helemaal met de FEI eens. Nul komma nul, anders hoort je paard niet eens op het wedstrijd terrein thuis.
WinBinChes schreef:Tja dat is maar net hoe je het bekijkt. Als mijn paard ziek is en een geneesmiddel nodig heeft start ik hem niet eens. Wat is daar nu diervriendelijk aan??? Presteren op wedstrijd als je aan de geneesmidelen zit. Dit vind ik een verkeerd uitgangs punt.
Het paard van Isabel mankeerd verder niks en krijgt alleen wat voor nervositeit. Wat in mijn ogen wel weer voor de veiligheid van ruiter en paard is. Maar geneesmiddelen, helemaal met de FEI eens. Nul komma nul, anders hoort je paard niet eens op het wedstrijd terrein thuis.
WinBinChes schreef:Cayenne schreef:http://www.anp.nl
Tja dat is maar net hoe je het bekijkt. Als mijn paard ziek is en een geneesmiddel nodig heeft start ik hem niet eens. Wat is daar nu diervriendelijk aan??? Presteren op wedstrijd als je aan de geneesmidelen zit. Dit vind ik een verkeerd uitgangs punt.
ThePast03 schreef:Persoonlijk vind ik een paard wat geneesmiddelen moet gebruiken onder geen voorwaarde op een wedstrijdterrein thuishoort.
Ook al is het iets simpels.
Als je die grens gaat verleggen kun je er zeker van zijn dat er misbruik van gemaakt wordt.
Als het met sommige geneesmiddelen zo is dat een paard maanden thuis moet blijven dan is dat maar zo. Die 0-optie is er toendertijd niet voor niets gekomen.
Persoonlijk zou ik het enorm triest vinden als de 0-grens opgeheven gaat worden. Het paard zou altijd op de eerste plaats moeten staan.
Als het inderdaad zo is dat sommige ruiters mok niet behandelen omdat ze anders niet mogen starten moeten ze die ruiters keihard aanpakken, zulk gedrag zegt m.i. genoeg over dat soort ruiters....
Citaat:Als je die grens gaat verleggen kun je er zeker van zijn dat er misbruik van gemaakt wordt.
Als het met sommige geneesmiddelen zo is dat een paard maanden thuis moet blijven dan is dat maar zo. Die 0-optie is er toendertijd niet voor niets gekomen.
Leonora schreef:lees jij wel eens wat andere mensen melden![]()
Als je een paard een half jaar geleden hebt behandeld tegen:
longontsteking, verkoudheid, mok, ontstoken wondje aan zn been; name it !
dan worden daar een half jaar later nog de sporen van gevonden.
Wat dan helemaal niks meer behandelen of dan maar nooit wedstrijd meer rijden ?
Cayenne schreef:Janssen noemt het uitgangspunt van 'zero tolerance' zelfs dieronvriendelijk. ,,Stel dat een paard ziek is, dan mag het niet eens worden behandeld. Dat kan toch niet. Ik noem dat totale waanzin. Geneesmiddelen moeten worden toegestaan in de sport, de rest uiteraard niet.''
pharagirlke schreef:Ik denk dat de nuloptie wel als basis moet blijven. In die zin dat als er doping in het bloed gevonden word, dat het dan sowieso gecontroleerd moet worden, ook al is het maar 0.01. Om te weten wélk middel nog in het bloed van het dier zit.
Hoewel ik toch voor de nuloptie blijf... Dan blijf je maar thuis tot peerdlief alles uit zijn systeem heeft.Daarbij noem ik de stof die bij isabelle werth gevonden is (voor depressies?
) niet echt "omdat ie ziek is" eerder omdat ze de situatie van het grote scherm in Athene niet meer wil terug hebben.