Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Strafrechtelijk kan de Dierenbescherming nu alleen iets doen als het welzijn van de dieren bewijsbaar wordt geschaad.
YankeeBoy schreef:Het is gewoon belabberd geregeld in Nederland, de dierenbescherming kan weinig doen aan meldingen, waarschuwen, vragen of mensen het anders willen doen, maar verder heel weinig.
Citaat:Ben blij toe. Zou niet graag willen dat een stel van die konijnenknuffelaars mij gaan vertellen dat ik mijn pony elke dag moet poetsen.
Er mag best wel wat verbeterd worden op dit gebied maar dat moet dan wel via organisaties gaan die enige kennis van zaken hebben.
Oreo schreef:Ook ik denk dat je het beoogde publiek niet op de reguliere manege vind. Paardenmarkten, kinderboerderijen en bv. de plaatselijke bieb ofzo lijken mij beter geschikt.
Scaramouche schreef:Ik hoop dat het dorp Schellinkhout niet wordt overgeslagen, ik vind een manege daar niet ok, ben benieuwd wat de dierenbescherming daar over zou zeggen.
Juliette86 schreef:Cayenne schreef:Strafrechtelijk kan de Dierenbescherming nu alleen iets doen als het welzijn van de dieren bewijsbaar wordt geschaad.
En dan nog niet, ze zijn geen BOA en daarmee net zoveel als jij en ik. Het enige wat ze kunnen is de AID erbij halen, alleen zij mogen strafrechtelijk vervolgen.YankeeBoy schreef:Het is gewoon belabberd geregeld in Nederland, de dierenbescherming kan weinig doen aan meldingen, waarschuwen, vragen of mensen het anders willen doen, maar verder heel weinig.
Vind het eigenlijk wel een goed project. Kan natuurlijk nooit kwaad om extra voorlichting te geven. Hoorde dat Anky van Grunsven ook bij die campagne betrokken is??
Overigens las ik net op hun site dat ze wel degelijk BOA's in dienst hebben. Dus bovenstaande zin klopt niet. Maar ze werken ook met vrijwilligers. Je hebt dan verschil tussen Dierenbscherming en Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming..Of afgekort LID. Begrijp nog niet helemaal wat het verschil is.
Wendy.
Er mag best wel wat verbeterd worden op dit gebied maar dat moet dan wel via organisaties gaan die enige kennis van zaken hebben.