Opgehitst en slachtoffer of ‘zieke ponyseks’?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Opgehitst en slachtoffer of ‘zieke ponyseks’?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 05:26

http://www.ad.nl

De 16-jarige jongen uit Oud-Alblas die in de zaterdagnacht door een agent werd betrapt terwijl hij zichzelf bevredigde bij een shetlandpony is volgens Jacob Bos, de beheerder van dorpshuis Het Trefpunt uit het dorp, slachtoffer van massaal geroddel.

Hij zou ook zijn opgehitst door een groep vrienden die hem eerst ‘een beetje’ dronken had gevoerd. ,,Ze hebben toen gezegd ‘ga lekker paarden neuken’.regelmatig in Het Trefpunt komt, maakt volgens Bos een labiele, onzekere indruk. Door zijn vriendengroep werd hij geregeld gepest.

De afgelopen dagen is op internet massaal afschuw uitgesproken over de jongen, waarbij mensen hem uitmaakten voor smeerlap en paardenverkrachter. In het dorp Oud-Alblas veroordelen mensen massaal zijn vermeende daad.

’Je bent mens, toch geen dier’

De zestienjarige jongen uit Oud-Alblas die in de nacht van zaterdag op zondag werd betrapt toen hij zichzelf bevredigde in aanwezigheid van een shetlandpony is inmiddels op vrije voeten gesteld.
De jongen werd zaterdagnacht gesnapt toen een 45-jarige politieagent van het korps Rotterdam-Rijnmond thuis kwam na een late dienst en licht zag branden in de schuur. De man nam poolshoogte en trof het tafereel aan. De jongen is direct aangehouden en moest mee naar het bureau.

Hem wordt verweten dat hij zich bevond op verboden terrein, meldt de politie. Ook zou hij Artikel 36 van de Gezondheids en Welzijnswet voor Dieren hebben overtreden.

Dit artikel schrijft voor dat het verboden is bij een dier pijn of letsel te veroorzaken, dan wel de gezondheid of het welzijn van het dier te benadelen. ,,Psychologische zorg is voor de jongen het belangrijkste’’, stelt de politie.

In het dorp Oud-Alblas gonst het inmiddels van de geruchten en wordt de actie van de tiener massaal afgekeurd.

,,Smerig’’, noemen dorpsbewoners het incident. ,,Dit kan gewoon niet. Je komt toch niet aan een beest als je gezond bent. Je bent mens, toch geen dier.’’

Op internet wordt de spot met hem gedreven. De jongen zou zich volgens lollige criticasters al op de kleuterschool aan ,,een hobbelpaard’’ hebben vergrepen.

Op diverse websites is de jongen inmiddels massaal aan de schandpaal genageld en via GeenStijl circuleert er een reportage rond vanuit het dorp in de Alblasserwaard. De donkerbuine shetlandpony wordt daarbij in beeld gebracht met een romantische song van Whitney Houston: ,,I will always love you.’’

,,Ik vind het gewoon afschuwelijk,’’ zegt de echtgenote van de politieman die de jongen betrapte. ,,Mijn man kwam thuis en zag het gebeuren.’’

Voor degene die het gedaan heeft is het ook heel sneu, zegt een vrouw. ,,Die jongen gaat het hele dorp door. Ik denk dat hij geen leven meer heeft.’’’

De Partij voor de Dieren zei gisteren dat zij inhoudelijk niet op de gebeurtenissen in Oud-Alblas kan reageren omdat de fractie de details niet kent.

Seks met dieren is in Nederland alleen verboden als het dier aantoonbaar heeft geleden en letsel heeft. Er is een nieuwe wet in de maak die seks met dieren wel strafbaar stelt De huidige en de toekomstige wetgeving maakt de aanpak van de tiener in Oud Alblas complex. Was er sprake van ‘seks’ en is het welzijn door de handelingen geschaad?

De Partij voor de Dieren stelde gisteren dat ze sterk betwijfelt of de politie ,,wegkomt’’ met de huidige insteek waarbij gesteld wordt dat het welzijn van de shetlandpony is aangetast. ,,Omdat het dier niet is aangeraakt is het moeilijk aantoonbaar. Ik denk niet dat ze dat gaat lukken,’’ aldus de zegsvrouw.

Het paardje kan zich niet bewust zijn geweest van de seksuele handelingen van de puber.

Bij Henk ten Napel van de Stichting Zinloos Geweld Tegen Dieren in Enschede is het incident uit Oud-Alblas iniddels bekend. ‘Viespeuk vergrijpt zich aan pony’ , kopt de stichting op haar website.

Ten Napel heeft zich jarenlang sterk gemaakt voor een wet tegen seks met dieren. ,,Dieren kunnen moeilijk voor zichzelf opkomen,’’ zegt hij. Het geval in Oud-Alblas vindt hij moeilijk. ,,De nieuwe wet draait om ‘seks’ met dieren. Als je naar een afbeelding kijkt van een dier en de hand aan jezelf slaat, moet je dat zelf weten,’’ denkt hij.

De zaak uit Oud Alblas waarbij een zestienjarige jongen zichzelf bevredigde in aanwezigheid van een shetlandpony ligt nog niet bij het Openbaar Ministerie.
Het onderzoek is nog niet gestart.’ Justitie kan nog niet zeggen of het de tiener gaat vervolgen. ,,Het is nog te vroeg om daar iets over te zeggen. Daar kunnen we niet op vooruitlopen,’’ aldus een zegsvrouw van het parket in Dordrecht.

Justitie noemde het incident gisteren ,,een unieke zaak’’. ,,Dit gebeurt niet zo vaak. Gelukkig.’’

Het Openbaar Ministerie hoopt dat andere mensen niet door de handelwijze van de jongen op ideeën worden gebracht. ,,Dat is het nadeel als zo’n incident veel media-aandacht krijgt.’’

Henk ten Napel van de stichting Zinloos Geweld tegen Dieren in Enschede is inmiddels bekend met het incident uit de Alblasserwaard en zei gisteren dat ingrijpen en mogelijke vervolging volgens hem belangrijk is.

,,Deze mensen zijn ziek in hun hoofd en zij moeten geholpen worden om te voorkomen dat het mogelijk van kwaad tot erger gaat.’’ Ten Napel heeft met zijn stichting een database opgericht waarin alle (seksuele) mishandelingen van paarden geregistreerd zijn.

Klik hier voor een foto van de betreffende stal.

Verwant artikel:

[VN] Man vergrijpt zich aan Shetlander van politieagent

Schuur_

Re: Opgehitst en slachtoffer of ‘zieke ponyseks’?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 05:40

Gevalletje van eigen schuld dikke bult

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 06:03

Wou net zeggen, hoezo zielig!
Doet het zelf en dit krijg je ervan, opgefokt of niet, zoiets doe je niet!

juffienaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 06:10

Ben het er wel mee eens dat die jongen hulp nodig heeft. "zielig hoor" (ja, idd zielig in zijn hoofd)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 06:22

waarom is de foto erbij geplaatst?
en ik vind die jongen helemaal niet zielig,vieze idioot is het.

(en trouwens,er word altijd gezeurd over de telegraaf,maar het AD kan er ook wat van)
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 17-06-09 06:37, in het totaal 1 keer bewerkt

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 06:32

Ben het roerend eens met reininglover, had hij het maar niet moeten doen... :( Die vieslel heeft nu zijn bekomst!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 06:35

Castreren die gast, lijkt mij het veiligst. Zou standaard moeten worden voor zedendelicten bij mens óf dier! Als je met dergelijke hormoonstromingen niet kan omgaan moeten ze weggenomen worden.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 06:42

Oke, even vreemde gedachte. Maar wat als die jongen desperate was, mocht niks thuis doen met meisjes etc etc. Hij heeft van zijn vrienden gehoord/internet gezelzen/ondekt alls over zich zelf etc. over aftrekken. Hij wilt het zelf een keer doen en pakt de eerste beste stal?

Er staat nergens dat hij het tegen de pony deed. Als hij nou echt iets met de pony deed is het een viespeuk, idd. Maar als die jongen het niet zo bedoelde.. Nja het blijft vreemd, ik hoop dat het niks ernstig was. Maar die jongen zijn leven is voorlopig niet leuk..

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 06:47

jemig wat zijn we lekker hard met z'n alle. Waar gaat de maataschappij naartoe? Ik keur het gedrag niet goed wat die jongen heeft gedaan, absoluut niet. Maar deze jongen heeft hulp nodig. Het is een jomngen midden in zijn puberteit en dan gieren nog wel eens de hormaonen door je lijf, als je dan ook nog dronken word gevoerd en snel beïnvloedbaar, dan is zo'n situatie snel geboren.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 06:49

Bij die zieke "vrienden" mogen ze ook hun knieschijven eraf trappen. :(
Die zijn net zo goed schuldig!

Cayenne schreef:
Hij zou ook zijn opgehitst door een groep vrienden die hem eerst ‘een beetje’ dronken had gevoerd. Door zijn vriendengroep werd hij geregeld gepest.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 06:54

"Jemig, wat zijn we lekker hard???"
Als het bij een meisje was gebeurt zit je eveneens aan de schandpaal.
Of mag het dan ook omdat je er niets aan kan doen dat je dronken bent en in de pubertijd zit?

liezzie schreef:
jemig wat zijn we lekker hard met z'n alle. Waar gaat de maataschappij naartoe? Ik keur het gedrag niet goed wat die jongen heeft gedaan, absoluut niet. Maar deze jongen heeft hulp nodig. Het is een jomngen midden in zijn puberteit en dan gieren nog wel eens de hormaonen door je lijf, als je dan ook nog dronken word gevoerd en snel beïnvloedbaar, dan is zo'n situatie snel geboren.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 06:56

Het is duidelijk dat dit soort mensen als je ze zo zou kunnen noemen echt wel psygische hulp nodig hebben. Een ieder normaal denken mens zou zoiets niet doen. Ik keur het ook absoluut niet goed want omgang met dieren op deze manier opgehitst of niet is gewoon not done.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:00

liezzie schreef:

Kijk, dat snap ik wel maar hij is echt niet goed in zijn hoofd. Voor hetzelfde geld had hij het bij een 5-jarig meisje gedaan, kan je dan zeggen 'och, hij is er niet in geweest, dus het kan geen kwaad?'
Punt is dat als het ene gedaan is, de stap naar het andere ineens niet zover is.
En dat die thuis niks van seks mocht doen, tja, dan sluit je je toch op in de badkamer, of probeer je je af te trekken als je in bed oid, het lijkt mij sterk dat die jongen 24u bewaking heeft van zijn ouders.
(dit is NIET aanvallend bedoeld, ik probeer enkel mijn gedachtegang te uiten)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:01

Wat downhill zegt klopt wel, maar het was geen meisje!

Persoonlijk denk ik dat die jongen zijn straf wel gehad heeft en dat hij maar door het GGZ gezien moet worden, en dat zlal ook wel gebeuren als je je zo kan laten gaan voor je "vrienden"

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:13

Waar gaat deze ophef allemaal over?

Heb ik iets over het hoofd gezien? HEb ik het stuk tekst niet goed begrepen?
Ik lees namelijk alleen dat de jongen aan zichzelf gezeten heeft in een stal waar ook een shetlandpony stond.
Sterker nog:
"Het paardje kan zich niet bewust zijn geweest van de seksuele handelingen van de puber."

Ik heb medelijden met de jongen. Wat ontzettend genant om betrapt te worden!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:22

Vanessa schreef:

Ik lees namelijk alleen dat de jongen aan zichzelf gezeten heeft in een stal waar ook een shetlandpony stond.
Sterker nog:
"Het paardje kan zich niet bewust zijn geweest van de seksuele handelingen van de puber."

Op een erf waar hij niets te zoeken heeft.
Op een erf van een ander!
Op priveterrein.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:30

Als ik het zo lees heeft die jongen die pony niet aangeraakt, alleen iets in zijn bijzijn gedaan. Ik heb niet het gevoel dat pony's daar echt iets aan over houden. Ik denk dat deze jongen gewoon hulp nodig heeft en een nieuwe vriendengroep. Ik moet zeggen dat ik met hem te doen heb, als puber ben je erg kwetsbaar en beïnvloedbaar en dat zou heel goed tot deze actie geleid kunnen hebben.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:43

Vanessa schreef:

Sterker nog:

Ben het helemaal met je eens.
Vind het een erg domme actie (en zie er ook de lol niet van in, maar zolang hij er niemand mee kwaad doet ieder zijn ding...)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:52

ik zeg steekje los, aangemoedigd, dronken of wat dan ook: deze jongen is ziek. Stop daar maar eens wat therapie in. ze kunnen vast wel wat bij hem vinden.

en ik vind het belachelijk dat het eigenlijk gewoon mag in nl, als je een beetje lief voor het beest bent........ nee hoor, afkeuren en afstraffen. Dit mag niet kunnen.

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:53

Downhill schreef:
Vanessa schreef:

Sterker nog:

Op een erf waar hij niets te zoeken heeft.
Op een erf van een ander!
Op priveterrein.

Je noemt 3 dezelfde dingen hier. Dus deze ophef is omdat ie op priveterrein was. Gosh, ik wil niet weten hoeveel mensen er iedere dag ongevraagd op een erf van een ander komt...

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:54

oh daar las ik overheen, maar dan nog... vind het een smerig idee, nu is het nog ernaast, straks erin?

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:58

Snap ook niet waar al die ophef vandaan komt. Hij heeft toch niks MET de shetlandpony gedaan "lees ik in het bericht"!
Oke dat kan de volgende stap zijn en zodra zoiets gebeurd vind ik al die dingen waar hij nu al voor uitgemaakt wordt terecht, maar om nu meteen al zo hard te oordelen....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:03

Ik snap niet dat de Partij voor de dieren hier zo laks op reageert, zouden zij niet degene moeten zijn die nu hun kansen aan moeten grijpen om sex met dieren bij de wet te gaan verbieden, ongeacht of er letsel bij toegebracht is?

botjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:04

Piera schreef:
Als ik het zo lees heeft die jongen die pony niet aangeraakt, alleen iets in zijn bijzijn gedaan. Ik heb niet het gevoel dat pony's daar echt iets aan over houden. Ik denk dat deze jongen gewoon hulp nodig heeft en een nieuwe vriendengroep. Ik moet zeggen dat ik met hem te doen heb, als puber ben je erg kwetsbaar en beïnvloedbaar en dat zou heel goed tot deze actie geleid kunnen hebben.

Wat is iedereen toch snel klaar met een erg hard oordeel! Dat dit niet kan is iedereen over eens, maar om dan gelijk van alles te roepen. Ik denk dat de jongen zich al erg opgelaten voelt om op deze manier betrapt te worden. En daarbij, de pony heeft niet geleden. Om dan gelijk vergelijkingen te trekken met kleine kinderen, dat is een hele andere categorie. Het is goed als de jongen hulp krijgt, maar ik denk dat hij inmiddels genoeg gestraft is, eerst betrapt worden en vervolgens als een paria behandelt te worden!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:07

Ooooh wat is het dorpsleven toch heerlijk! die jongen is zoiezo al (terecht) gestraft door de bewoners van het dorp. Hij zal er echt nog wel een keer over na denken voor dat hij dat nog een keer doet.
Ik vind trouwens dat het bericht wel medelijden toont met de jongen, en al zal het misschien deels ook een slachtoffer zijn, hij moet weten wanneer je te ver gaat, en dan leert hij maar eens nee zeggen hoor. En die maatjes van hem, die mogen ook wel langs komen voor een gesprekje bij een zorginstelling/politie vind ik.