Eigenaar Horrorboerderij krijgt zes maanden cel en boete

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Eigenaar Horrorboerderij krijgt zes maanden cel en boete

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 16:53

http://www.horseandhound.co.uk / Nieuwsredactie

Eigenaar van de Britse Horrorboerderij, James Gray, is door de rechtbank veroordeeld tot zes maanden cel, en mag tevens zijn hele leven lang geen paarden, pony's en ezels meer houden.
Ook moet de eigenaar maar liefst 400.000 engelse ponden betalen.

James Gray en zijn zoon James Gray junior werden schuldig bevonden voor het plegen van negen gevallen van onnodig lijdende dieren, en tevens op twee punten schuldig bevonden voor het niet behoeden van pijn, verwondingen, lijden en ziekten.

Zijn vrouw Julie en dochters Cordelia en Jodie werden op deze laatste twee punten schuldig bevonden omdat zij wisten van de mishandelingen en verwaarlozingen, maar hier niets tegen deden.

Vorig jaar januari vonden hulpverleners van de RSPCA maar liefst 31 dode paarden, pony's en ezels op de boerderij van Gray. Er werden in totaal 115 dieren in zwaar verwaarloosde conditie van de boerderij verwijderd.

James Gray Junior (16 jaar) moet 18 maanden lang onder supervisie staan en mag voor de duur van 10 jaar geen paarden meer houden. De familie mag dit besluit pas over 5 jaar aanvechten.

Julie Gray (42 jaar) en dochters Jodie (26) en Cordelia (21) mogen eveneens 10 jaar lang geen paardachtigen meer houden. Ook kregen zij 150 uur dienstverlening moeten volgen.

Julia Gray kreeg hierbij nog een boete van 750 pond, terwijl Cordelia en Jodie beiden 500 pond moeten betalen.

Een woordvoerdster van de RSPCA welzijnsorganisatie liet weten zeer verheugd te zijn over deze uitspraak. Volgens haar heeft de rechtbank ingezien dat de dieren ontzettend hebben geleden.

Verwante artikelen:

[VN] RSPCA ontdekt 32 dode paarden op 'horrorboerderij'
[VN] Geredde paarden van de horrorboerderij maken het goed
[VN] Eigenaren horrorboerderij officieel aangeklaagd
[VN] Eigenaar van Britse Horrorboerderij krijgt paarden terug
[VN] Horrorboerderij krijgt paarden voorlopig toch niet terug
[VN] Eigenaar horrorboerderij had berg paardenschedels in weiland
[VN] Opnieuw dood veulen aangetroffen op "Horrorboerderij"
[VN] "Het is heel normaal dat paarden zomaar dood neervallen"
[VN] "Eigenaar horrorboerderij had paarden verkeerd ontwormd"
[VN] Eigenaar horrorboerderij schuldig bevonden op alle punten

sunny_l0ve

Re: Eigenaar Horrorboerderij krijgt zes maanden cel en boete

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:58

Veel te weinig. Ik denk niet dat het deze mensen zal weerhouden om het nog een keer te doen.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:05

Van mij mogen ze 20 jaar cel krijgen :\

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:23

Minimaal 20 jaar idd, en nooit meer een enkel dier houden. Niet eens een guppy of zo.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:25

van mij mogen ze hun hun hele leven opsluiten :P je zal zelf maar zo'n paard zijn, dan ben je niet helemaal blij :+

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:49

Financieel mensen aanpakken kan ook erg effectief zijn hoor! Ze moeten een flinke som betalen gelukkig :)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:52

Ze hébben ze in ieder geval aangepakt. Tja het mag altijd meer zijn voor deze dingen maar die geldsom is ook niet te min hoor!
Alleen verbaas ik me er wel over dat de zoon over 10 jaar weer paarden mag houden, dat wil dus zeggen dat hij op zijn 26e het werk van zijn vader voort zou kunnen zetten, mocht hij dit willen.
Mij zou het dan slimmer lijken als die jongen ook heel zijn leven geen paarden meer zou mogen houden! Maargoed, dit is de uitspraak van de rechter en daar moeten we het mee doen.

Hopen dat zoiets nooit meer voorkomt.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:21

ze doen daar meer als hier in nederland..van mij had het ook langer en hoger mogen zijn..maar het is tenminste iets..

donnii3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:26

Van mij mogen ze hun hele leven in de cel zitten!

Ik vindt dit gewoon niet normaal..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:32

is dat al?
6 maanden cel en 400.000 pond is veel te weinig :n

quaterback

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:53

dat is echt te weinig!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:17

dan zetten ze toch gewoon de paarden op de naam van de zoon.. :n
bij die 6 maanden cel mogen ze hem ook "vergeten " eten te geven.weet ie gelijk hoe dat voelt..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:19

Ik vind het zo raar, dat niet een van die kinderen even heeft gedacht of dit wel helemaal lekker was..

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:21

Prima begin. Hoop dat dit het begin is en andere landen volgen.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:37

StillAngel schreef:
Ik vind het zo raar, dat niet een van die kinderen even heeft gedacht of dit wel helemaal lekker was..

Idd. Een geval van 'Ik stond erbij en ik keek ernaar' :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:42

StillAngel schreef:

Grote kans dat ze ermee opgegroeid zijn en dus simpelweg de manier van omgaan met dieren normaal vinden? Als jij het zo geleerd krijgt, dan zal het zo ook wel wezen tenslotte. Ik vind 400.000 pond toch wel veel hoor, ik ken niet veel mensen die dat even van hun rekening afhalen en dan vrolijk verder kunnen leven zonder ellende. Daarbij geld bedragen doen over het algemeen heel goed hun werk als afschrikmiddel. Deze mensen zullen na hun straffen echt wel in de gaten worden gehouden en als ze nogmaals betrapt worden zal de boete (en evt andere straf) waarschijnlijk flink omhoog gaan.

We mogen allang blij wezen DAT ze er uberhaubt iets tegen kunnen doen, in dit landje krijg je amper een waarschuwing. Of wacht, als de inspectie hier op je deurmat staat en bijna al je paarden zijn ondervoed op een paar dikke na wijzen ze er alleen op dat de hoefsmid moet komen. Dan vind ik het zoals dit bericht toch stukken beter geregeld!!

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:36

Ik had hier wel een betere straf voor geweten...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 23:01

Bijna 500.000 euro boete ( ruim een miljoen in onze oude getrouwe gulden) vind ik toch wel een heel behoorlijke geldboete. Daarvoor zal de dader waarschijnlijk de rest van zijn leven zwaar in de schuld zitten. Dat in combi met de celstraf zal toch echt wel een heftige uitwerking hebben.
Een ding is waarschijnlijk zeker, hij zal nooit meer geld hebben om weer paarden te kopen, dus zo'n slechte straf vind ik het niet.
Stel hij had een jaar de cel in gemoeten, dan was hij er daarna mooi af geweest, nu mag hij de rest van zijn leven krom liggen voor zijn daden.
De pijn in zijn portemonnee zal flink heftig zijn, beter dan op kosten van de staat in de cel.
Ondanks dat is het jammer dat lijfstraffen niet meer toegepast mogen worden of in dit geval verplichte opname in een inrichting, lijkt ook wel wat :( 8-)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 00:06

@ ElCid: Je weet helemaal niet hoeveel geld die gasten hebben, wie weet waren ze best rijk. Ik hoop het eigenlijk niet, dat zal ze wel even goed aan het nadenken zetten (hoop ik). Tja, ik vind het alsnog niet goed genoeg, maar iets is beter dan niets.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:01

Tis te hopen dat ze door deze terechte straf, om ook ooit maar zin in hebben een dier te willen nemen.........

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:15

Cayenne schreef:
http://www.horseandhound.co.uk / Nieuwsredactie

James Gray en zijn zoon James Gray junior werden schuldig bevonden voor het plegen van negen gevallen van onnodig lijdende dieren, en tevens op twee punten schuldig bevonden voor het niet behoeden van pijn, verwondingen, lijden en ziekten.

Vorig jaar januari vonden hulpverleners van de RSPCA maar liefst 31 dode paarden, pony's en ezels op de boerderij van Gray. Er werden in totaal 115 dieren in zwaar verwaarloosde conditie van de boerderij verwijderd.

En die andere 102!!!! dieren dan??? als ik het goed lees zijn ze op basis van 9 gevallen en op een ander punt op 2 gevallen.... verderop gaat het om 115 zwaar verwaarloosde paarden, om over het aantal dode dieren nog niet te spreken... blijkbaar moet je wel een enorme graad van verwaarlozing en mishandeling hebben gepleegd om uberhaupt een straf te krijgen...

Goed dat er een straf is uitgedeeld, maar ik had liever gezien dat dit op basis van 115 verwaarloosde paarden, en 31 dode paarden was geweest. Er is in de strafmaat wel rekening mee gehouden natuurlijk, maar toch....

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:27

Ik vraag me af waarom je überhaupt paarden of welke andere dieren dan ook wilt houden, als je zo met ze omgaat. Blijkbaar interesseren de dieren je helemaal niks, dus waarom ze dan wel hebben?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:55

Nou idd Angela, waar zijn die andere dieren in het proces?
Half jaar cel vind ik veel te weinig, gelukkig nog die enorme geldboete..kan NL nog wat van leren! De dochters zijn notabene volwassen en dan dit toch nog toelaten..onvoorstelbaar dit.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:41

Tja, ik kon me nog voorstellen dat als het nog kinderen waren geweest dat ze niet beter wisten, maar met zo'n leeftijd moet je toch wel een beetje eigen mening hebben lijkt mij? Vast en zeker teveel naar paps en mams gekeken.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:47

Veel te milde straffen naar mijn mening.