Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miriam schreef:Hm, ben vooral benieuwd hoeveel starts er zullen zijn boven L niveau.....
Ben wel erg benieuwd naar de resultaten!
jasmijn78 schreef:Miriam schreef:Hm, ben vooral benieuwd hoeveel starts er zullen zijn boven L niveau.....
Ben wel erg benieuwd naar de resultaten!
Ja ik ben ook vooral benieuwd naar de resultaten in de M2, Z1 en Z2. Dat zijn toch de klassen waarin er pas echt een beetje rijkunst komt kijken. Resultaten op B/L niveau vind ik weinig zeggen.
Juliette86 schreef:Er zullen weinig op hoger niveau starten. En dat is dan niet omdat bitloos niet geschikt is maar omdat de meesten die op dat niveau rijden al jaren gedwongen zijn met bit te starten. Zij hebben nooit de kans gehad om hun paard bitloos door te trainen. De bitloze Z ruiters van de toekomst zitten nu nog in de basisopleiding of moeten hun paard nog gedeeltelijk omscholen.
c_alsemgeest schreef:Juliette86 schreef:Er zullen weinig op hoger niveau starten. En dat is dan niet omdat bitloos niet geschikt is maar omdat de meesten die op dat niveau rijden al jaren gedwongen zijn met bit te starten. Zij hebben nooit de kans gehad om hun paard bitloos door te trainen. De bitloze Z ruiters van de toekomst zitten nu nog in de basisopleiding of moeten hun paard nog gedeeltelijk omscholen.
Om eerlijk te zijn denk ik dat een paard dat goed aan de hulpen staat en op Z niveau loopt, zo omgeschoold is naar bitloos Z niveau
De hulp veranderd immers niet, je verplaatst de drukpunten enkel... en een paard dat goed aan de hulpen staat zal druk als druk ervarenNatuurlijk zal het ook wennen zijn, maar het is zeker te doen.
Bij die van mij merk ik ook bijna geen verschil of ik met of zonder rijd, mijn merrie reageerd wat heftiger, ws omdat ze de drukverlegging vreemd vind. En de ruin vind het primaDie is nooit onder de indruk van veranderingen
Miriam schreef:Eens
Bovendien wordt niemand "gedwongen" met bit te starten Juliette(maar een leuk excuus, dat wel)
Juliette86 schreef:Er zullen weinig op hoger niveau starten. En dat is dan niet omdat bitloos niet geschikt is maar omdat de meesten die op dat niveau rijden al jaren gedwongen zijn met bit te starten. Zij hebben nooit de kans gehad om hun paard bitloos door te trainen. De bitloze Z ruiters van de toekomst zitten nu nog in de basisopleiding of moeten hun paard nog gedeeltelijk omscholen.
Biertabje schreef:ik zou er voor de gein wel eens aan mee willen doen , maar dan wel met hackamore
ik zie mezelf al gaan
Danielle14 schreef:Dat lijkt me leuk om aan mee te doen! Iemand enig idee hoe je je op kunt geven?