Kimberley de Jongh Nederlands Kampioen ZZL & Johan Rockx ZZZ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendyvdh

Kimberley de Jongh Nederlands Kampioen ZZL & Johan Rockx ZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 13:51

http://www.outdoorgelderland.nl / Nieuwsredactie / http://www.knhs.nl

Vanmiddag is Kimberley de Jongh met de 19 jarige Inspekteur (v. Darwin) Outdoorkampioen geworden in het ZZ-L. De KWPN-hengst bewijst onder zijn zesde ruiter nog steeds in vorm te zijn. Inmiddels is hij 19 jaar en hij heeft al een paar keer afscheid genomen, maar hij gaf blijk helemaal niets te voelen voor het bejaardentehuis. Tijdens de Nederlandse Kampioenschappen liet Inspekteur zien dat hij zijn nieuwe eigenaren dankbaar is voor zijn schitterende stal en de paardvriendelijke omgeving en behandeling. Samen met Kimberley de Jongh danste Spekkie naar een persoonlijk record in de afsluitende kür op muziek.
Een groot compliment moet ook gericht worden aan Kimberley die een oude Young Riders kür in één dag wist om te buigen in een ZZ-Licht kür. De jury waardeerde dit feit en kwam zelfs tweemaal uit op een artistieke score van 79%

Dominique Fillion met de Krack C zoon Starlight stond bij de laatste wedstrijd nog bovenaan het klassement, maar is uiteindelijk op de tweede plaats terecht gekomen. Op de derde plaats eindigde Jeanine Fiechter met Toots (v. Jazz).

1 Kimberley de Jongh Inspekteur 67.187 74.000 141.187
2 Dominique Filion Starlight 67.604 70.250 137.854
3 Jeanine Fiechter Toots 66.562 70.667 137.229
4 Joyce Lenaerts Undercover 64.062 68.167 132.229
5 Adelinde Cornelissen Vivace de Jeu 65.625 66.167 131.792
6 Marie-Jose Hulsman Don Luka 64.167 67.333 131.500
7 Sylvia Naagen-Pigmans Unbelievable 63.646 64.833 128.479
8 Jacqueline Noorbergen Ubi d'Or 64.271 58.750 123.021

Johan Rockx meest constante in ZZ-Zwaar
Johan Rockx is met Verdi de la Fazenda winnaar geworden van het KNHS Kampioenschap ZZ-Zwaar. Niet omdat zijn Kür zo briljant was, maar wel omdat hij als één van de weinige ruiters zijn paard technisch honderd procent voor elkaar heeft.

De door Rockx zelf gefokte Verdi de la Fazenda loopt zeer verzameld door zijn proef en in alle technische onderdelen scoort dit paard hoog. Zo scoorde hij ongetwijfeld heel erg hoge cijfers voor de pirouettes, die technisch perfect waren. Misschien kreeg hij van de jury weinig achten, maar Rockx scoorde ook nergens een zeven of lager, en daarmee werd deze combinatie de terechte winnaar.

Mischa Koot reed met U2 een hele mooie Kür met een hele hoge moeilijkheidsgraad, maar daaraan vertilde de amazone zich helaas. Een pirouette ging fout en in de serie van de changementen om de vier sloop ook een fout. Ondanks het feit dat Mischa van allen de mooiste muziek bij haar Kür had, die perfect paste, kostten deze fouten haar de zege in de wedstrijd. In de competitie eindigde zij als derde en in het kampioenschap werd zij tweede.

Op de tweede plaats in de wedstrijd eindigde Geert-Jan Raateland met Daddy Cool, die van begin tot het einde een hele nette Kür aan de jury toonde, zonder fouten en met lef gereden. In het kampioenschap eindigde Raateland als vierde. Arthur van Rooij met de schitterende Spotlight wilde de jury ook een Kür voortoveren met een hoge moeilijkheidsgraad, met bijvoorbeeld een uitgestrekte galop waarna pirouettes volgden, maar het ging helaas niet helemaal als gewent. Van Rooij eindigde in de Kür als vierde en pakte met nipte voorsprong het brons in het kampioenschap.

Uitslag 2e onderdeel KNHS Kampioenschap ZZ-Zwaar:
1) Johan Rockx - Verdi de la Fazenda - 73.750%
2) Geert-Jan Raateland - Daddy Cool (v. Dollmann) - 71.333%
3) Mischa Koot - U2 (OO Seven x Havidoff) - 71.250%
4) Arthur van Rooij - Spotlight (v. Sandro Hit) - 71.000%

Eindstand KNHS Kampioenschap dressuur ZZ-Zwaar:
1) Johan Rockx - Verdi de la Fazenda - 142.512
2) Mischa Koot - U2 - 138.488
3) Arthur van Rooij - Spotlight - 137.667

wendyvdh

Re: Kimberley de Jongh Nederlands Kampioen ZZL & Johan Rockx ZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 16:49

KIMBERLEY GEFELICITEERD WIJ ZIJN TROTS OP JULLIE!!

MAURICE & WENDY VAN VLIET

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:37

Tijdens de Nederlandse Kampioenschappen liet Inspekteur zien dat hij zijn nieuwe eigenaren dankbaar is voor zijn schitterende stal en de paardvriendelijke omgeving en behandeling.

Beetjee vreeheeeemmd om in zon artikel te zetten. :7

Verder gefeliciteerd!

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:45

stond die niet kort geleden op internet?
en was daar zo'n heibel over op bokt?

wendyvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 18:17

Uitslagen wendyvdh, tekst Inspekteur Horsdances, tekst en uitslagen ZZ - Zwaar redactie.

Mochten er mensen mooie foto's hebben van vandaag van Spek en Kimberley dan ontvangen wij die graag!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:37

Netjes voor deze ouwe rot in het vak

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:43

Is die Inspekteur niet dat paard dat destijds afscheid had genomen van de wedstrijdsport en van zijn publiek?

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:47

Dat is die ja... majaaaaaa laat het rusten!

saskianikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:09

ik vind het helemaal TOPPIE!!!!

ik heb zelf net een nieuw paard van 14, bij vorige eigenaar Z2 + 38 gelopen laatst in 2004.

paard stond een beetje weg te kwijnen.

van de week les gehad.
is niet te houden, wil zo graag weer werken.

zo is het met SPEKKIE ook!!!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:11

Superprestatie van Johan Rockx. +:)+

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:31

super Kimberly en de anderen!
dat Spekkie toch nog in de sport is terug gekomen en meteen maar zzlicht kampioen is geworden! :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:00

Super allemaal!
En erg leuk! Starlight B onder Dominique Fillion hebben wij gefokt! Erg leuk om te lezen dat ze het zo goed hebben gedaan! Hij is ook een halfbroer van het paard wat ik nu rijd! :)

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:11

wendyvdh schreef:
Vanmiddag is Kimberley de Jongh met de 19 jarige Inspekteur (v. Darwin) Outdoorkampioen geworden in het ZZ-L. De KWPN-hengst bewijst onder zijn zesde ruiter nog steeds in vorm te zijn. Inmiddels is hij 19 jaar en hij heeft al een paar keer afscheid genomen, maar hij gaf blijk helemaal niets te voelen voor het bejaardentehuis. Tijdens de Nederlandse Kampioenschappen liet Inspekteur zien dat hij zijn nieuwe eigenaren dankbaar is voor zijn schitterende stal en de paardvriendelijke omgeving en behandeling. Samen met Kimberley de Jongh danste Spekkie naar een persoonlijk record in de afsluitende kür op muziek.
Een groot compliment moet ook gericht worden aan Kimberley die een oude Young Riders kür in één dag wist om te buigen in een ZZ-Licht kür. De jury waardeerde dit feit en kwam zelfs tweemaal uit op een artistieke score van 79%

Ehhhh kunnen paarden ook geridderd worden??? :D
Wie vraagt er een lintje voor Inspekteur aan?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:38

Wendy... _O-

Revster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:50

Wat goed van Kimberley en Inspekteur! Zo snel al zo'n topprestatie! Wat ik me af vroeg.. trainen ze wel nog steeds bij DVB?

Ook super van Johan Rockx!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:34

Jammer dat Kim Thijssen en Gameboy net niet genoemd werden als 5e.Dat is dus weer iemand waar ik apetrots op ben!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:24

Johan Rockx reed echt geweldig en vond ik terecht de winnaar!

Bij het zz-L vond ik dat Toots van Jeanine Flechter nog meer punten had mogen krijgen, wat een geweldige combinatie en een super kur gereden!!
Kimberley gefeliciteerd.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:21

minnie_muis schreef:
En erg leuk! Starlight B onder Dominique Fillion hebben wij gefokt! Erg leuk om te lezen dat ze het zo goed hebben gedaan! Hij is ook een halfbroer van het paard wat ik nu rijd! :)

Erg leuk paard hoor! :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:00

Leuk :D Undercover van Joyce Lenaerts is een OO Seven x Ramiro, Ubid'or is een OO Seven x Havidoff en U2 onder Mischa Koot ook OO Seven x Havidoff :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:39

:D

Ja, OOseven nakomelingen waren goed vertegenwoordigd. :j

sterre2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:24

Revster schreef:
Wat goed van Kimberley en Inspekteur! Zo snel al zo'n topprestatie! Wat ik me af vroeg.. trainen ze wel nog steeds bij DVB?

Volgens mij trainen ze niet meer bij DVB, maar bij Tommie Visser. Want ze heeft al vaker met Inspekteur goed gepresteerd maar ik kan hiervan niets terugvinden op de website van DVB 8-)

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:36

sterre2009 schreef:
Revster schreef:

Volgens mij trainen ze niet meer bij DVB, maar bij Tommie Visser. Want ze heeft al vaker met Inspekteur goed gepresteerd maar ik kan hiervan niets terugvinden op de website van DVB 8-)

Ja, ze lest inderdaad sinds kort bij Tommie Visser. Tommie doet het super goed bij de jeugd +:)+. Had echt nooit verwacht dat Kim zou stoppen bij DVB....gek hoor :?
Heel fijn voor haar dat ze zo super gaat met Spekkie!