Holsteiner hengst Carano overleden door koliek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Holsteiner hengst Carano overleden door koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 13:40

http://www.studforlife.com / Nieuwsredactie

Carano heeft niet lang van zijn verblijf in België mogen genieten. Na krap twee weken moest de hengst met spoed worden opgenomen in een kliniek als gevolg van koliek.
Hoewel hij heeft gevochten voor zijn leven, is Carano eergisteren overleden.

Carano is maar 18 jaar oud geworden, deze schimmelhengst heeft jarenlang in Denemarken ter dekking gestaan. Een paar jaar terug heeft hij in zijn geboorte streek Holstein ter dekking gestaan in Elmshorn. Op de hengstenshow destijds van het Holsteiner Verband toonde hij zich goed.
Zijn afstamming is interessant. Zijn vader Capitol I hoeft geen uitleg meer deze hengst heeft zich lang en breed bewezen met zijn nafok zoals Cassini I, Clearway en Carthago.

Zijn moeder Vision III is een staatspremie merrie van Cor de la Bryere x Fasolt uit Holsteiner stam 1463.
Zij bracht verschillende goedgekeurde hengsten waaronder ook Baldini I v. Bachus. Deze hengst is de vader van de Holsteiner Verband hengst Boritas die door Lars Bak Andersen in de sport word uitgebracht

Uit zijn directe moederlijn komt ook het internationale springpaard L’Eperon v. Lord. Hij won in 1999 met Carsten Otto Nagel het Duits kampioenschap.

Fury08

Re: Holsteiner hengst Carano overleden door koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:19

Vreselijk! Best jong nog.. Maar nu mag die achter de merrie's aan in de eeuwige groene weides!

fornarinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:21

wat erg, vind het een heel mooi & goed paard. jammer dat het zo moest eindigen

xX_manon_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:52

afschuwelijk! hij was nog zo jong en het was egt een mooi paard!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:28

Pfff, zie ik nu in het frans staan dat Jos Lansink met dit paard wilde terugkeren in de top? Dan is het dubbel verdrietig zeg! Ook een flinke domper dan voor hem!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:02

idefix4 schreef:
Pfff, zie ik nu in het frans staan dat Jos Lansink met dit paard wilde terugkeren in de top? Dan is het dubbel verdrietig zeg! Ook een flinke domper dan voor hem!

Jos is toch top? :P En bovendien, hij was reeds 18...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:58

X__Trees schreef:
Jos is toch top? :P En bovendien, hij was reeds 18...

Ja, voor mij ook zekers! Ben een fan van zijn rijkunsten. Ik had iets gelezen over hem:

Citaat:
Jos Lansink heeft op de openingsdag van het concours hippique van La Baule in Frankrijk zijn rentree gemaakt met Cavalor Cumano. De Belgisch-Nederlandse springruiter reed de 16-jarige hengst, waarmee hij in 2006 in Aken wereldkampioen werd, voor het laatst tijdens de Olympische Spelen. Het dier raakte tijdens het EK van 2007 geblesseerd en kwam sindsdien alleen in Honkgkong serieus in actie.

Ik snap het al. Deze heet Cumano en niet Carano. Het leek nogal op mekaar. Sorry. :+

Mijn frans is niet zo best, dat blijkt maar weer. Foutje

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:56

Wij hebben een jonge Carano op stal hij heet Corano (wel toepasselijk he)?

Ken eigenlijk verder geen nakomelingen van hem,maar altijd jammer zoiets.