Gothenburg: recordfinale brengt Rusty derde zege

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Gothenburg: recordfinale brengt Rusty derde zege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 16:52

KWPN
30-03-2003: Gothenburg: recordfinale brengt Rusty derde zege


Staande ovaties voor Rusty en zijn amazone Ulla Salzgeber! Dat gebeurde aan het eind van een wereldbekerfinale die alle records brak vanwege zowel de bezoekersaantallen (ruim 11.000 kaarten werden er voor vandaag verkocht!) als het prijzengeld (110.00 Zwitserse franc samen met het nieuwste model Volvo voor de winnaar). Rusty ging absoluut zonder fouten door de baan en de overwinning was op geen moment een vraag. Op de bekende Carmina Burana-muziek won het duo met 82,19% voor de derde achtereenvolgende keer.
De merrie Brentina en Debbie McDonald werden op afstand tweede (78,89%). Debbie McDonald had geen woorden voor het gevoel dat ze kreeg bij het ongelooflijk enthousiaste Zweedse publiek. "Zij dragen je naar een prestatie, maar ik was er wel verschrikkelijk nerveus onder. Rijden voor zoveel publiek, daar kun je niet voor trainen."
De hele finale werd door Duitsland en de Verenigde Staten gedomineerd. Heike Kemmer en Albano deden succesvol een greep naar het derde geld (76,94%). Vierde werd Gunther Seidel met Nikolaus (75,72%), voor Isabell Werth en Anthony (75,67%) en George Williams met Rocher (75,56%).

Het debuut van Marlies van Baalen in de wereldbeker met de KWPN-hengst Idocus werd met een 11e plaats beloond (72,14%). Zij was veruit de jongste deelneemster van het hele veld. Het hele beeld straalde veel harmonie uit. Met name de te voorwaartse piaffe en het nauwelijks stilstaan bij het groeten hebben punten gekost, verklaarde de voorzitter van de jury Vincenzo Truppa. Marlies was erg blij met haar debuut-optreden: "Vanmorgen in alle vroegte zijn we alweer gaan stappen met Idocus en ben ik ook nog een keer de ring in gegaan. Het goede nieuws is dat ik Idocus steeds meer ontspannen voelde worden. Zo moet ik de goede ervaringen ook voor hem gaan opbouwen."

De uitslag:
1. Ulla Salzgeber, Rusty, Dtls, 82,19%.
2. Debbie Mc Donald, Brentina, USA, 78,89%
3. Heike Kemmer, Albano, Dtls, 76,94%
4. Günther Seidel, Nikolaus, USA, 75,72%
5. Isabell Werth, Anthpny, Dtls, 75,67%
6. George Williams, Rocher, USA, 75,56%
7. Christian Pläge, Regent, Zwts, 74,92%
8. Richard Davison, Ballaseyr Royale, Gbr, 73,99%
9. Jan Brink, Björssels Briar, Zwd, 73,06%
10. Alexandra Korelova, Balagur, Rusl, 72,34%
11. Marlies van Baalen, Idocus, Ned, 72,14%
12. Gina Capellmann-Lütkemeier, Amando II, Dtls, 70,96%.

(CvA, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)