Ongelukken tijdens gevaarlijke race in Engeland *Foto's*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ongelukken tijdens gevaarlijke race in Engeland *Foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 22:51

http://www.trouw.nl

Hier moeten we man en paard noemen. De Luain Gorm heet het paard op de foto, de man is Gary Gallagher.

Het obstakel achter hen staat bekend als The Chair, een beruchte en legendarische hindernis van een even beruchte en legendarische paardenrace in Engeland: de Grand National in Aintree, bij Liverpool.

Drie dagen duurt het evenement, vandaag uitmondend in een gruwelijke race van ruim zeven kilometer lengte, waarbij dertig hindernissen genomen moeten worden. De zwaarste daarvan zijn The Chair en Becher’s Brook, verraderlijk vanwege de greppel en een oplopend landingsvlak, al is die onder druk van dierenactivisten geëgaliseerd.

De race stamt uit 1836, en kostte maar liefst 57 paarden (equine fatalities heet dat) en 1 jockey het leven.

Dit jaar ging het op de eerste dag mis. Een ouder paard brak zijn nek op Becher’s Brook en een ander kreeg na de race, dodelijk vermoeid, een hartaanval. Man en paard op de foto’s overleefden de val overigens wel.

Let op! De foto's kunnen als schokkend worden ervaren.
Klik hier voor foto's.

Verwant artikel:

[VN] Franse outsider Mon Mome wint de Grand National

Palmera

Re: Ongelukken tijdens gevaarlijke race in Engeland *Foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:54

Bij het zien van die foto's denk ik maar 1 ding: laat zoiets alsjeblieft verboden worden!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:55

Sick zeg!! Waarom zulke hindernissen als er al zoveel paarden verongelukt zijn :n

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:55

Wow heftig. Hoe noem je deze discipline? racen? of?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:58

Sappos schreef:
Sick zeg!! Waarom zulke hindernissen als er al zoveel paarden verongelukt zijn :n

Precies, natuurlijk gebeuren er in elke tak van de sport wel ongelukken, maar deze hindernissen hebben zo te lezen al zo veel levens geeist..
Groot risico

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:00

daantje99 schreef:
Wow heftig. Hoe noem je deze discipline? racen? of?

ik geloof dat het steeple chase heet.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:01

Wat een walgelijk suggestief artikel zeg!
The Grand National is een prachtig evenement en ook al is het zwaar en kan er best een keer wat mis gaan. Is het eerlijke sport met paarden die heel goed verzorgd en behandeld worden.

Onvoorstelbaar dat er ieder jaar weer een journalist moet zijn die de boel waarschijnlijk nog nooit van dichtbij meegemaakt heeft, met een beetje pech heeft hij nog nooit een paard van dichtbij gezien, die het weer nodig vindt op er zo'n drama over te maken.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:01

Wo, dat is echt heftig.
Waarom blijf je het doen, als er al zòveel paarden verongelukt zijn? :n

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:03

Die 57 paarden zijn in de afgelopen 173 jaar. Dat zijn heel veel minder dode paarden dan er bij buitenritjes in die tijd om het leven gekomen zijn.

tuintje70

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:04

jeetje zeg, laten ze gauw zoiets verbieden

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:10

uhhhh.....,zijn dat 57 paarden alleen deze keer of is dat 57 over de hele historie? de race bestaat al 173 jaar gedeeld door 57 is dus 1 paard per 3 jaar.ff voor de juiste beeldvorming dus.neemt niet weg dat elk paard dood er een te veel is imo. :Z

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:12

Dat is over de hele historie.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:14

deze race heb ik op tv gezien, gruwelijk!!
dit was het paard wat na de val lag te spartelen.. ik dacht dat hij dood ging

belachelijk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:15

Katja schreef:
Die 57 paarden zijn in de afgelopen 173 jaar. Dat zijn heel veel minder dode paarden dan er bij buitenritjes in die tijd om het leven gekomen zijn.

Gelukkig vinden er net zoveel buitenritjes plaats als Grand nationals

Oh nee wacht, toch niet.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:15

Ik snap idd ook niet als het zo gevaarlijk en zwaar isdat ze die race uberhaupt nog houden....

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:17

ooh walgelijk die foto's, hij land gewoon echt op zn neus...
ik zet toch ook echt vraagtekens bij dit soort evenementen hoor.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:18

Natuurlijk worden die paarden goed verzorgd, en zijn het paarden die daar op getraint worden, het neemt niet weg, dat het ongevaarlijk is! En drama er over maken kan ik het niet noemen, ik vind het dramatisch om te zien hoe een paard over de kop vliegt! Ze hoeve absoluut deze evenementen niet af te schaffen maar maak het wat vieliger!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:20

bah wat een rotfoto's!
mensen doen er blijkbaar toch graag aan mee, anders blijft het niet bestaan!
Voor mij hoeft het niet iig!

Weissjee

Als paardenmens, neem je het risico toch niet bij zon hindernis waar al veel paarden zijn overleden :? .
Lijkt mij.

knooopje

deze race is traditie.
in de grandnational heeft dit jaar volgens mij geen paard zijn nek gebroken,wel las ik dat hear the echo is overleden na dat hij een super national liep,maar dit is volgens mij nog niet bevestigt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:22

Ik vind dit allemaal een beetje overtrokken. Er is al eerder een discussie geweest over deze race. Ik heb vandaag weer gekeken en vond het een prachtige race om te zien. Helaas is er 1 paard ingeslapen en dat betreur ik ten zeerste, maar 57 over een loop van 137 jaar vind ik erg meevallen. Deze race worden alleen door paarden belopen en door jockeys gereden die zeer ervaren zijn. Het jongste paard wat meedeed aan de race was 8 jaar. Sommige paarden worden een jaar op deze race voorbereid. En mag ik even benoemen dat het winnende paard van vandaag met de oortjes naar voren over de finish kwam. De winnaar van vorig jaar eindigte als tweede.

Nee, ik vind dat dit geen gruwelijke race is. Het is de mooiste een grootste race op aarde en dat er ongelukken gebeuren tja, dat blijft in de paardensport gewoon zo.

Ik wil ook nog even benoemen dat er vandaag zo'n 10 paarden teruggetrokken werden tijdens de race, dus als je jockey aanvoelde dat het paard moe was of niet meer kon, dat ze hem inhielden.

Dit is mijn mening. En ik vind het nogmaals de mooiste race die er is. Vooral als de winnaar met de oortjes naar voren over de streep komt met nog 3 paarden zonder jockey om hem heen die vrolijk de hele weg ongeruiterd meesprongen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:23

knooopje schreef:
deze race is traditie.
in de grandnational heeft dit jaar volgens mij geen paard zijn nek gebroken,wel las ik dat hear the echo is overleden na dat hij een super national liep,maar dit is volgens mij nog niet bevestigt.

Bij deze bevestigd...

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:23

Katja schreef:

beetje krom, hoeveel buitenritjes maakt een paard op jaar basis en hoeveel paarden gaan de bossen in.
er vanuit gaan dat die 173 jaar het evenement elke keer 3 dagen duurt is dat 519 dagen betekend dat er elke 9 dagen een paard dood gaat. Dat vind ik best heftig

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:25

Jeetje dit noem ik echt heftig ja :o . Ik zou eerst kijken na hoeveel ongelukken er zijn gebeurd met deze race, ik kijk toch altijd liever eerst naar mijn paard. Dat vind ik het belangrijkste.
En eerlijk gezegd is het een race, er kunnen daar altijd ongelukken gebeuren.. maar wel zielig :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:25

Nimber schreef:
Katja schreef:

beetje krom, hoeveel buitenritjes maakt een paard op jaar basis en hoeveel paarden gaan de bossen in.
er vanuit gaan dat die 173 jaar het evenement elke keer 3 dagen duurt is dat 519 dagen betekend dat er elke 9 dagen een paard dood gaat. Dat vind ik best heftig

Ze hebben het alleen over deze race. Dus 57 paarden in 173 jaar. Er lopen 40 paarden in de race mee...