Franse outsider Mon Mome wint de Grand National

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Franse outsider Mon Mome wint de Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 21:13

http://www.nos.nl

Het Franse paard Mon Mome, met 100:1 een outsider voor de zege, is winnaar geworden van de 162ste Grand National. Mon Mome en zijn jockey Liam Treadwell bereikten de meet met grote voorsprong.

Pas na twee valse starts stortten de 40 combinaties zich op de 30 hindernissen op Aintree in Liverpool. Halverwege ging het Ierse paard Black Apalachi fier aan de leiding, maar een paar heggen voor het eind ging hij vol onderuit.

Op de voorlaatste hindernis van het 4 mijl lange parkoers waren er nog twaalf kanshebbers, tot Treadwell zijn paard de sporen gaf. Mon Mome spoot weg en liet titelverdediger Comply or Die (14:1) en My Will (8:1) ver achter zich.

Verwant artikel:

[VN] A.s. Zaterdag de Grand National in Engeland

Beber

Re: Franse outsider Mon Mome winner van Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:05

knooopje

Re: Franse outsider Mon Mome winner van Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:11

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:38

Titel is een beetje misleidend: Mon Mome is Frans gefokt, maar in bezit van de Engelse Vida Bingham en getraind door de eveneens Engelse Venetia Williams ;)
Wat een geweldig paard! :j Hij kwam zo fit als een hoentje over de finish! _/-\o_

joopie7

Re: Franse outsider Mon Mome wint de Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:39

Wat een eindsprint! Echt knap dat hij dat er nog uitkreeg na zo'n eind. Ik denk dat de gene die op hem gewed is nu heel gelukkig is :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:41

En een ode aan de vrouwelijke trainers op aarde :)

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 00:41

Cayenne schreef:
Pas na twee valse starts stortten de 40 combinaties zich op de 30 hindernissen op Aintree in Liverpool. Halverwege ging het Ierse paard Black Apalachi fier aan de leiding, maar een paar heggen voor het eind ging hij vol onderuit.

dit is trouwens niet waar.
het paard struikelde bij de landing iets en de jockey viel eraf, hierna heeft hij nog een paar hindernissen op kop gelopen maar toen had hij het wel gezien en ging langs de hindernissen heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 00:41

Ja idd, maar dat klinkt leuker in de krant... *zucht*

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 03:19

love this race! Bijna ieder jaar is het paard dat wint met zoveel lengtes voor :D Echt toppers deze paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 07:56

Ja mooi he. Ik had Cloudy lane nog gespeeld maar die lag er vrij vroeg uit.

Als ik jouw oproep zie classic-life dan baal ik dat ik niet vrijgezel ben, anders had ik het eerste en beste vliegtuig naar Australie gepakt!

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:00

@ Joolien... vriendlief kan hier ook een baan zoeken hoor ;)

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:22

Snap niet dat jullie zo positief zijn over de race als er al bijna 60 paarden dood zijn gegaan.....

'Te' is nooit goed (gevaarlijke hindernissen, etc.).

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:23

Let_be schreef:
Snap niet dat jullie zo positief zijn over de race als er al bijna 60 paarden dood zijn gegaan.....

Ik erken zeker de schaduwkanten van deze race en vind dat ook niet goed... Maar je ziet in deze race ook zoveel mooie dingen en daar ben ik zeker positief over en kan daar ook van genieten :)

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:23

Let_be schreef:

kijk even bij het andere topic over de grand national op de voorpagina... daar heeft iemand het percentage uitgerekent hoeveel paarden van het totaal zijn overleden. Dit percentage was 1.64% of zo iets. In de dressuur en springwereld gaan zeker meer kapot.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:56

Ik heb het gisteren gekeken op de BBC. Ik vond de opmerking van Clare Balding tegen de winnende jockey tenenkrommend. Ze maakte een heel valse opmerking over zijn gebit. Ik begrijp niet wat haar bezielde, de jockey was volgens mij ook behoorlijk geschokt.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:34

Hmm, zij zijn dus wel heelhuids de finish overgekomen. Dat is al een compliment waard.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:29

Cayenne schreef:

ABSOLUUT NIET WAAR!!!!!!!!!!!!! dit heeft iemand gezien toen die aan het slapen was...............tjonge, tjonge wat een slechte journalstiek!!!!!!!
Hij verloor namelijk zijn jockey het paard is nooit gevallen!!!!!!!!

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:55

yarrah schreef:
Cayenne schreef:

ABSOLUUT NIET WAAR!!!!!!!!!!!!! dit heeft iemand gezien toen die aan het slapen was...............tjonge, tjonge wat een slechte journalstiek!!!!!!!
Hij verloor namelijk zijn jockey het paard is nooit gevallen!!!!!!!!

tjaa dat had ik ook al gezien..
sommige mensen kunnen wel heel erg overdrijven :n

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:00

Zo jammer dat die jockey van Black Apalachi viel, hij liep gewoon bijna de hele race voorop, maar dit was ook echt een supermooie overwinning, 4 paardenlengtes voorsprong ofzo :oo :D

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:15

Himyar schreef:
Ik heb het gisteren gekeken op de BBC. Ik vond de opmerking van Clare Balding tegen de winnende jockey tenenkrommend. Ze maakte een heel valse opmerking over zijn gebit. Ik begrijp niet wat haar bezielde, de jockey was volgens mij ook behoorlijk geschokt.

ja dat viel mij ook al op. Nu had de jockey ook een heel lelijk gebit := Maar toch...

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:27

Wel grappig; In dit topic met enigzins objectieve berichtgeving staan er maar 19 reacties.
In het topic hier boven op de homepagina (die met foto's) staat er ernstig subjectieve berichtgeving van een journalist met nul kennis en daar is al ruim 230 x gepost...

*gaat YT bekijken, heb het gemist*

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:14

dat is het jammere altijd... mensen zijn meer onder de indruk wanneer er iets ernstigs is dan wanneer er een grote prestatie wordt neergezet :(

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:48

Yep, goed/positief nieuws is niet interessant genoeg... Stel je voor dat we (mensheid) niets meer te klagen/zeuren zouden hebben :D