Christian Ahlmann vanaf heden acht maanden geschorst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Christian Ahlmann vanaf heden acht maanden geschorst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 17:33

http://www.dehoefslag.nl

CAS verdubbelt straf van Christian Ahlmann
Afbeelding
Christian Ahlmann op Sir Sinclaire
foto: http://www.hippicture.nl

Het hoogste sporttribunaal CAS heeft zich uitgesproken in een meer dan opvallende zaak. De Duitse nationale bond FN heeft zijn zin gekregen en ruiter Christian Ahlmann is vanaf heden weer geschorst. Ahlmann was eerder door een tijdens de Olympische Spelen afgenomen positieve test op het middel capsaïcine bij zijn paard Cöster door de wereldbond FEI geschorst voor 120 dagen (vier maanden).

De FN greep als uitgesproken voorvechter van een dopingvrije paardensport de zaak Ahlmann aan. De uitspraak van de FEI tegen zijn eigen ruiter werd als te licht! beschouwd en de FN ging bij het CAS in hoger beroep. Nu heeft deze instantie de schorsing met vier maanden verzwaard. Dit betekent dat de 34-jarige springruiter tot en met 20 april niet op wedstrijd uit mag komen, dat al zijn resultaten van de laatste maanden worden geschrapt en hij zijn behaalde prijzengeld moet inleveren. Verder worden de juridische kosten, geraamd op 5.000 Zwitserse Francs op Ahlmann verhaald.

In een eerste reactie geeft Ahlmann kort commentaar: 'Ik weet het pas een half uur en ben totaal geschokt. Ik voel me droevig en kan niet begrijpen dat mijn eigen bond niet achter zijn mensen staat. Wat ik nu ga doen? Dat weet ik nog niet, eerst ga ik naar huis.'

Verwante artikelen:

[VN] Springpaard Cöster positief getest op doping tijdens Spelen
[VN] Naast Cöster nog 3 andere paarden positief getest op doping
[VN] Olympische Springfinale gaat gewoon door
[VN] KNHS: Dopingzaak is zeer slecht voor de sport
[VN] Equiblock is de boosdoener in dopingzaak springruiters
[VN] Ahlmann draait mogelijk op voor transportkosten Spelen
[VN] Christian Ahlmann per direct uit Duitse A-kader gezet
[VN] Eerste dopinggevallen behandeld in Lausanne
[VN] Christian Ahlmann vecht startverbod aan met kort geding
[VN] Dopingszaak Christian Ahlmann escaleert in Duitsland
[ON] Ahlmann voorlopig niet 'back on track'
[VN] Springruiter Christian Ahlmann vier maanden geschorst
[VN] Opvallend beroep van FN tegen uitspraak Christian Ahlmann
[VN] Duitse sportbond wil zwaardere straf Ahlmann *update*
[VN] Christian Ahlmann verbaasd over mediaheisa dopingaffaire
[VN] Duitse federatie daagt Christian Ahlmann voor het tribunaal
[VN] Uitspraak in de zaak Ahlmann uitgesteld

Cyruss_

Re: Christian Ahlmann vanaf heden acht maanden geschorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:48

Das een zware dobber, maarja doping en sport horen gewoon niet bij elkaar

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:55

Ik vind het goed dat hij 120 dagen niet mee heeft mogen doen, maar ik weet niet wat ze met dat andere willen bereiken? Het zou beter zijn, als je nu weet dat zijn paard ooit positief is bevonden, dat je bij hem strenger en vaker gaat controleren!! Dat heeft m.i. meer effect dan prijzengeld inleveren en verlenging van schorsing. Ze weten dus niet of hij in de afgelopen maanden dat hij gestart is, of hij dan weer doping bij zijn paarden heeft gebruikt... als dit niet is gebeurt wordt hij opnieuw gestraft... voor iets wat ie niet meer heeft gedaan.

Wat is wijsheid? Hopelijk heeft Ahlmannetje geleerd van zijn stommiteit.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:58

Wedden? dit krijgt ook nog een staartje! :roll:

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:06

Hmm. vind het appart dat z'n eigen 'bond' hem een zwaardere straf heeft bezorgd. Had 120 dagen wel genoeg gevonden, mocht hij dan nog een keer betrapt worden, dan zou ik 8 maanden wel een goede straf vinden :j

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:32

PFFFF.... wel een beetje heel heftig !!!
Hij moet duidelijk als ( willekeurige) voorbeeld ( = slachtoffer) dienen
Een beetje uit proportie wel. :7
Ik ben het er mee eens dat de sport 200% clean moet zijn ...maar dit gaat toch wel heel ver.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:44

Ach, het enige lullige is het prijzengeld en de gemaakte kosten voor de wedstrijden. Over 2/3 weken zit zijn (verlengde) straf er weer op, in tegenstellig tot datgene wat de Nieuwsredactie hier in de titel beweert.

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:46

Nee ik vind dit helemaal niet ver gaan, hoe kan je op dat niveau aan een sport doen terwijl je je paardje niet eens genoeg vertouwd om te geloven dat je ook goede resultaten kan halen zonder doping... Ik vind dit echt heel goed, geen gedoe in de topsport.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:53

floorDaan schreef:
Nee ik vind dit helemaal niet ver gaan, hoe kan je op dat niveau aan een sport doen terwijl je je paardje niet eens genoeg vertouwd om te geloven dat je ook goede resultaten kan halen zonder doping... Ik vind dit echt heel goed, geen gedoe in de topsport.

Dit ben ik helemaal met je eens!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:16

Nogal Penny reacties hier.

Het stinkt igg nog steeds. Prijzengeld, gemaakte wedstrijdkosten en gerechtskosten zullen ondertussen ook aardig in de papieren lopen. Vraag mij af of je op dit moment wel in het Duitse team moet willen zitten, zou als ik hem was lekker mijn eigen plan trekken (denk dat hij op een hoop concoursen best welkom is van de zomer) en na de schorsing ook vooral bedanken voor de eer.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:45

Al je op lange tenen trapt dan krijg je problemen, als die lange tenen dan ook nog tot de voeten van een Duitser behoren dan krijg
je hele grote problemen. Ik zie binnenkort een ommezwaai van Warsteiner naar Stella Artois of Jupiler. Ergo ik kan me niet voorstellen dat Ahlmann voor deze bond blijft rijden.

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:16

daniella74 schreef:
Nogal Penny reacties hier.

Het stinkt igg nog steeds. Prijzengeld, gemaakte wedstrijdkosten en gerechtskosten zullen ondertussen ook aardig in de papieren lopen. Vraag mij af of je op dit moment wel in het Duitse team moet willen zitten, zou als ik hem was lekker mijn eigen plan trekken (denk dat hij op een hoop concoursen best welkom is van de zomer) en na de schorsing ook vooral bedanken voor de eer.

Nou idd. ik ben er echter overtuigd dat hij grote kansen heeft om hier met succes tegen in beroep te gaan via een civiele procedure om deze kosten terug te krijgen, immers hij heeft zijn eerste straf braaf "uitgezeten" en nu dit. Als ik verder in zijn schoenen zou staan zou mij die hele FN op dit moment aan de r**t roesten. Op naar Belgie, naar toekomstige schoonpa:)

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:21

mee eens,, hij heeft z'n straf uitgezeten,, dus ik vind het grote onzin.. ludger beerbaum kreeg in 2004 toch maar 4 weken?? slaat toch nergens op

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:58

De straf vind ik niet boeiend.
Ik vind een topsporter die iets als dit doet simpelweg een belediging voor de sport.
Je hebt een voorbeeldfunctie en als topsporter moet je toch respecteren dat er ook betere zijn en je daardoor alleen maar gemotiveerd voelen om nóg beter te worden?
Ik vind heet vreselijk dat er mensen zijn die op deze manier een wedstrijd willen winnen, zeker op dat niveau, simpelweg een schande.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:29

Belachelijke straf. de andere ruiters die hetzelfde middel hadden gebruikt werden bij mijn weten niet zo zwaar gestraft als christiaan. Ik denk dat hij wel genoeg was gestraft dit is in mijn ogen wel erg zwaar zeker als je het vergelijkt met de andere.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:38

Het is echt goed dat hij zijn straf heeft gehad, maar wat willen ze nu nog meer...!? Dit is voor mij ook een beetje "backstabbing" om eerlijk te zijn. Ik weet niet wie hier wat bewijzen moet, maar dit begint langzaam op een zeer persoonlijke vete te lijken >;)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:43

caroline78 schreef:
Belachelijke straf. de andere ruiters die hetzelfde middel hadden gebruikt werden bij mijn weten niet zo zwaar gestraft als christiaan. Ik denk dat hij wel genoeg was gestraft dit is in mijn ogen wel erg zwaar zeker als je het vergelijkt met de andere.

Ik vind het ook behoorlijk ver gaan, want idd hoe zit het met de andere Duitse ruiters die in het verleden ook beticht zijn van doping.. Ik kan me herinneren dat de Beerbaums ook niet helemaal clean zijn (iig beticht van) Die zouden dan op zijn minst ook zo zwaar gestraft worden vind ik..
http://www.dopingautoriteit.nl/nieuws/algemeen/957

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:12

Tjee, dan begint zijn economische recessie nu en duurt 8 maanden.
HGeftige straf hoor, tuurlijk is doping niet goed, maar ik vraag me af wat ze hiermee willen laten zien?

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:31

Ik vind het juist erg respectvol dat een eigen bond optreedt tegen haar ruiters. Op deze manier maakt de FN ook een statement en geeft het op haar manier aan dat dit ECHT NIET kan.
Balen van Ahlman maar ja, eigen schuld dikke bult zal ik maar zeggen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:21

Yolien schreef:
Ik vind het juist erg respectvol dat een eigen bond optreedt tegen haar ruiters. Op deze manier maakt de FN ook een statement en geeft het op haar manier aan dat dit ECHT NIET kan.
Balen van Ahlman maar ja, eigen schuld dikke bult zal ik maar zeggen.

Het gaat hier om het consequent doortrekken van regels wat hier niet gedaan wordt. Vergeleken met andere dopinggevallen is deze straf ronduit belachelijk, bovendien veel groter dan alle andere. En daar gaat het hier de meeste mensen om: Prima dat er een straf volgt, maar waarom zo veel groter dan bij alle andere ruiters?
Laatst bijgewerkt door Adil op 03-04-09 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:34

Ok, zover had ik me ook niet verdiept in de situatie, misschien iets te voorbarig gereageerd.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:18

malloesje schreef:
Ik vind het ook behoorlijk ver gaan, want idd hoe zit het met de andere Duitse ruiters die in het verleden ook beticht zijn van doping.. Ik kan me herinneren dat de Beerbaums ook niet helemaal clean zijn (iig beticht van) Die zouden dan op zijn minst ook zo zwaar gestraft worden vind ik..
http://www.dopingautoriteit.nl/nieuws/algemeen/957

Bij 1 geval hier bleek uiteindelijk fout te zijn, waardoor dit dus niet waar was, maar dat bleek aachteraf na de straf... Tenminste, dat staat mij bij...