Slechte opkomst bij rondetafelgesprek over paardenwelzijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Slechte opkomst bij rondetafelgesprek over paardenwelzijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 12:00

http://www.horses.nl / http://www.paardenkrant.nl

De Partij van de Dieren (PvdD) organiseerde gisteren in Den Haag een rondetafelgesprek met mensen uit de paardensector. De belangstelling vanuit de Tweede Kamer was bijzonder slecht. Naast Marianne Thieme en Esther Ouwehand van de Partij van de Dieren was alleen Dion Graus van de Partij voor de Vrijheid (PVV) aanwezig.

Dion Graus van de PVV: ,,Ik zit hier met een soort plaatsvervangende schaamte, dat er zo weinig mensen zijn. Nu blijkt wel weer dat paardenwelzijn een onderschoven kindje is.”

Marianne Thieme zat het rondetafelgesprek voor. ,,We hebben dit georganiseerd om volgende week tijdens het gesprek in de kamer met minister Verburg een compleet beeld te hebben. We vonden het onvoldoende om alleen de SRP te horen en wilden ook andere partijen aan het woord hebben. We hebben inmiddels ook een aantal werkbezoeken afgelegd.”

Verwant artikel:

[VN] PVDD organiseert hoorzitting over de paardenhouderij

Senja_x

Re: Slechte opkomst bij rondetafelgesprek over paardenwelzijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:22

PvdD heeft een vooringenomen mening en waarom zou je dan überhaupt discussiëren met deze mensen. Graus zou dit moeten begrijpen na de actie die Wilders en zijn partij hebben uitgehaald.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:28

Alsof ze in Den Haag op dit moment niets anders te doen hebben...

Kan geloven dat één of andere top, voorgaat voor een rondetafelgesprek met Thieme & co.

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:41

Ik ben helemaal vóór (paarden)welzijn, maar een uitnodiging van de PvdD zou ik ook naast me neerleggen...

letsgoko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:49

De partij voor de dieren vertegenwoordigt toch een aantal Nederlanders. Bovendien zal iedereen het met me eens zijn dat er nog steeds regelmatig wantoestanden zijn met paarden. Verbetering is dus hier en daar op zijn plaats.

Een feit is echter dat we de paardensector ineens heel erg naar voren halen. Hoe zit het met de overheid die dieren laat verhongeren omdat het z.g.n. natuur is? Hoe zit het met de bio-industrie? Hoe zit het met preventief ruimen van duizenden/miljoenen dieren die we niet willen inenten om niet een paar rotcenten mis te lopen? We kopen liever vlees uit het buitenland van wel ingeente dieren. Hoe zit het met onze eigen ouders en grootouders die soms liggen vastgebonden op bed omdat er te weinig centen naar toegaan? Als ik het daarmee vergelijk hebben de meeste paarden het niet zo slecht.

Als dat allemaal in orde is ga ik (misschien) op de partij voor de dieren stemmen. Eerlijk is eerlijk, er zit wel een kern van waarheid in.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:54

Ik zou er ook niet heen gaan! Ze maken alles 10 keer zo erg dat als het is, en natuurlijk zijn er paarden die slecht behandeld worden, maar dat wil niet zeggen dat gelijk de hele paardensector op zn kop gegooid moet worden!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:26

mmm, ik zou er denk wel heen gaan
al is het om in ieder geval eventuele misverstanden en denkbeelden een realistische voetnoot te kunnen geven
en om voetjes weer even op aarde te laten landen
ik bedoel , de paardenhouderij komt steeds meer in the picture bij bestuurlijke organen, regionaal, maar ook landelijk , lijkt me handig als die weten wat er daadwerkelijk speelt binnen de paardenhouderij van de paardenhouderij zelf
niet van wetenschappers en zogezegde dierenrechten organisaties

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:32

Sonja_vR schreef:
mmm, ik zou er denk wel heen gaan
al is het om in ieder geval eventuele misverstanden en denkbeelden een realistische voetnoot te kunnen geven
en om voetjes weer even op aarde te laten landen
ik bedoel , de paardenhouderij komt steeds meer in the picture bij bestuurlijke organen, regionaal, maar ook landelijk , lijkt me handig als die weten wat er daadwerkelijk speelt binnen de paardenhouderij van de paardenhouderij zelf
niet van wetenschappers en zogezegde dierenrechten organisaties

Verdorie, hadden we daar toch samen naartoe moeten gaan.
Als ze daadwerkelijk zoveel met paarden ophebben, zouden vast wel graag info hebben van mensen op de werkvloer (not). Het zou natuurlijk te mooi zijn om alles in het juiste daglicht te sellen en daarmee de PvdD onderuit te schoefelen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:25

Ik snap überhaupt niet dat er zoveel negativiteit bestaat jegens de PvdD.
Vooral hier op Bokt niet :n

Wees blij dat er eens aan de bel getrokken word met het oog op paardenwelzijn,
er gaat in de praktijk nog zoveel mis, er is nog zoveel leed.
Misschien niet in je omgeving, of misschien zie je het wel niet, maar het is er wel degelijk.

En ja, de PvdD draaft nogal eens door, maar het komt in elk geval aan het licht.
Eindelijk....

En diegene die hard roepen en vooraan staan om de PvdD af te branden heeft in mijn ogen meer op
zijn kerfstok en/of is afhankelijk in de zin van een inkomen, waardoor hij/zij hard om zich heen 'slaat'
om verandering én ontwikkeling op het gebied van paardenwelzijn te voorkomen...
Eigen belang dus!

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:34

Och, ik ben een vegetarier die een hele studie doet over dierwelzijn, maar de PvdD vind ik gewoon een aanfluiting. Ik heb veel liever dat mensen daar op stemmen dan op "sommige andere partijen" maar ik kan me heel goed voorstellen dat andere partijen niet zitten te wachten op een partij met maar één thema.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:49

Kun jij met je studie de aandacht vestigen op al het grote dierenleed wat NL nog altijd kent?

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:57

Jazeker, en beter nog, ik zal van binnen uit voor oplossingen kunnen zorgen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:14

PeelSlowly schreef:
Jazeker, en beter nog, ik zal van binnen uit voor oplossingen kunnen zorgen.

Nou droom jij nog even lekker verder dan, dan hopen wij dat er komende week wat bereikt word met het overleg.

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:26

Jammer dat je zo reageert, en succes met hopen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:46

PeelSlowly schreef:
Jammer dat je zo reageert, en succes met hopen.

Nou pluklangzaam, dat zit zo... Ik denk namelijk echt niet dat jij in je eentje samen met je studie het paardenwelzijn onder de aandacht kunt brengen, om maar niet te spreken over enige verbetering.

De PvdD draaft allicht nogal eens door, maar zij blijven strijden voor dierenwelzijn en als je gehoord wilt worden zul je toch daar meten zijn waar de beslissingen in NL worden gemaakt.

Ik wil best een discussie met jou aangaan, alleen ben jij bij voorbaat al negatief gestemd als het gaat om de PvdD, volgens mij.

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:00

Nee, in mijn eentje gaat het niet lukken, maar hopelijk wel met de bedrijven waarbij ik kan gaan werken en het onderzoek dat ik kan gaan doen. Net zoals het één lid van de PvdD niet gaat lukken, maar met z'n allen misschien wel.

Ik wil helemaal geen discussie met je, volgens mij gaan we namelijk allebei voor precies hetzelfde: dierwelzijn en aandacht daarvoor. Alleen gebruiken we andere middelen. Op zich vind ik de PvdD helemaal niet zo verkeerd maar ik denk dat ze niet handig zijn in hun aanpak (te extreem voor de politiek) en ik heb er vooral moeite mee dat ze een one issue partij zijn. Er zijn voor mij meer dingen belangrijk in het leven dan dierwelzijn. Daarom worden ze niet serieus genomen. Ik vind het jammer dat ze doordraven, maar je hebt vast ook wel gelijk dat het klootjesvolk er anders niet naar luistert - dit zie je bij de dierenbescherming ook, ik heb wel eens een college gehad van een beleidsmedewerker die zei dat het gedoe over die doodgeschoten mus bij Domino Day door hun ook zwaar overdreven werd gevonden maar dat ze er in de media toch op zijn ingegaan omdat mensen dat graag willen horen en het nou eenmaal effectief is.

Eigenlijk is het bizar dat ik met je in discussie ben geraakt want normaal ben ik de ontzettende dierenbeschermer en ik heb het gevoel dat jij me nu ziet als iemand die daar niets om geeft. Dit is zeker niet zo, en ik heb een paar hele goede vrienden die PvdD hebben gestemd en ik zie dat tien keer liever dan een paar andere partijen, maar ik heb gewoon niet het gevoel dat zij de oplossing hebben.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:07

Beter een one issue partij dan een ondergeschoven kindje bij de andere partijen, die "ow ja, ik had ook nog een punt over dierwelzijn om ook die kiezers aan mijn kant te krijgen".

Ik word echt niet vrolijker van een CDA of een PVDA hoor...

Zeurende jengelende geldverspillende mensen die een hele dag kunnen discuseren over god knows what...
En er dan nog niet over uit zijn.

Dieren hebben ook rechten en ja, jij en ik zullen hetzelfde denken qua dierwelzijn.
Alleen ben ik blij met de twee zetels van de PvdD, dan word er tenminste nog iets aan gedaan, ook al is het soms overtrokken.