Anky mag definitief niet met Salinero naar Wereldbekerfinale

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Anky mag definitief niet met Salinero naar Wereldbekerfinale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 19:57

http://www.dehoefslag.nl / http://www.knhs.nl

Sjef Janssen neemt advocaat in de arm.

Anky van Grunsven en I.P.S Salinero mogen in Las Vegas hun titel niet verdedigen. Dat heeft FEI-directrice dressuur Eva Salomon zaterdag bekendgemaakt. Volgens de regels van het overkoepelend hippisch orgaan, moest Anky aan minimaal twee kwalificatiewedstrijden deelnemen. Mede door de rugblessure die haar trof vlak voor de geplande wereldbekerwedstrijd in Gothenburg, heeft Anky alleen de kwalificatiewedstrijd tijdens Indoor Brabant gereden.

Met I.P.S Painted Black is ze echter wel gekwalificeerd. ‘Als dit de regels zijn, leg ik me er natuurlijk bij neer. Ik weet nog niet of ik met Painted start in Las Vegas.’ Ironisch genoeg is de regel mede door Anky’s partner en coach Sjef Janssen tot stand gekomen. ‘Daar heb ik mezelf dan mooi mee in de voet geschoten’, aldus de bondscoach.

Janssen heeft inmiddels een advocaat ingeschakeld om ervoor te zorgen dat Anky alsnog met Salinero naar de Wereldbekerfinale mag gaan. Volgens Sjef zijn er nog voldoende "ontsnappingsmogelijkheden".

Voor Nederland gaan in ieder geval wel Adelinde Cornelissen met Parzival, die in Den Bosch tweede werd achter Werth maar voor Van Grunsven, Hans Peter Minderhoud met Exquis Nadine, die in de Kür tijdens Indoor Brabant vijfde werd, en Jeannette Haazen (Neeroeteren Bel.) met Nartan, die in Den Bosch weliswaar 12e werd, maar wel als zesde eindigde in de eindstand van de West-Europese league.

Verwant artikel:

[VN] Anky van Grunsven moet met wildcard naar finale in Las Vegas

sheilarianne

Re: Anky mag definitief niet met Salinero naar Wereldbekerfinale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:08

dat is jammer, ben dus benieuwd hoe ze het gaat doen in Las vegas met Blackkie!!!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:10

Tsja, op zich balen voor Anky, maar toch vind ik het goed dat ze Anky niet voortrekken, eerlijkheid duurt het langst.

Wel heel fijn dat ze startgerechtigheid heeft met IPS PB :) .

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:15

De wereldbeker is voor de besten van de wereld. Ik vind het dan ook belachelijk dat de top 10 van de wereld zich uberhaubt moet plaatsen. Net als met die turner toen voor de olympische spelen. was 'slechts' 2e op de wereldkampioenschappen en mocht dus niet door.....

naomi109

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:15

Jammer voor de fans, maar regels zijn regels! Dus de FEI doet het dan wel goed vind ik!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:16

Kan ze weer boos worden, zeggen dat iemand haar maar eens een fatsoenlijk paard moet geven..
zoals bij de Olympische spelen
Laatst bijgewerkt door Meraki op 21-03-09 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:19

Tsja jammer, maar regels zijn regels

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:20

Ik vind het oneerlijk! Maar ja! Ook wel weer begrijpenlijk!

Ik vond dat Isabell niet terecht won! Ik vind dat de eerste plaatst moest gaan naar Adelinde!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:27

Rachelle_12 schreef:
Tsja jammer, maar regels zijn regels

en wildcards behoren ook tot de regels :P

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:27

NonaWen schreef:
Kan ze weer boos worden, zeggen dat iemand haar maar eens een fatsoenlijk paard moet geven..

dit vind ik een hele misselijke, lage en volledig off-topic reactie!
Dit heeft ze nooit gezegt, niet eens iets wat daar op lijkt, dus OF kijk eens goed wat er werkelijk gezegt wordt of hou gewoon je mond dicht als je niks beters weet.

Jammer voor anky, maar regels zijn regels. Overigens vind ik de regel ook wat apart, zeker gezien het feit dat anky titelverdediger is.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:31

Annekeee schreef:
Ik vind het oneerlijk! Maar ja! Ook wel weer begrijpenlijk!

Ik vond dat Isabell niet terecht won! Ik vind dat de eerste plaatst moest gaan naar Adelinde!!!

Wat is er oneerlijk? De regels worden gewoon keurig gevolgd. Bovendien een regel die mede door Sjef Jansen ontstaan is. Dus niet gaan zeuren over oneerlijk, dit is juist heel erg EERLIJK.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:33

regels zijn regels, maar die wildcard is geen regel, of die is niet voor Anky bedoeld?

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:34

Mer1980 schreef:
De wereldbeker is voor de besten van de wereld. Ik vind het dan ook belachelijk dat de top 10 van de wereld zich uberhaubt moet plaatsen. Net als met die turner toen voor de olympische spelen. was 'slechts' 2e op de wereldkampioenschappen en mocht dus niet door.....

Net zoals je zegt, het is voor de besten van de wereld. De beste van de wereld blijf je niet voor altijd en ook hele goede ruiters/amazones moeten zich aan de regels houden. Ik denk dat het wel ok is dat daar dan kwalificatiewedstrijden voor zijn. :)
Anky van Grunsven heten is niet genoeg om buiten de regels om toch mee te mogen doen. Iedereen evenveel kans lijkt me.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:38

Ben ik het helemaal mee eens, regels zijn regels en natuurlijk is het balen voor haar. Maar ze kan meedoen met Painted Black en dat is ook geen slechte :)

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:42

Painted is niet slecht, maar ver van de beste.. ;) Dat zal nooit de topper worden die Salinero, Satchmo of Parzival is.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:46

Jammer voor Anky, maar het kan nu eenmaal niet altijd goed gaan. Goed dat ze Salinero zijn verdiende rust heeft gegunt, teminste één compliment die ik haar kan geven.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:47

Ik vind het jammer voor Anky dat ze niet met Salinero mag starten, maar zoals een aantal in dit topic zegt: ook Anky hoort zich aan de regels te houden. Dat ze -hoe ironisch ook- zelf een bijdrage heeft geleverd bij het invoeren van de regel, maakt niet dat zij er dan recht op heeft om deze regel te ontlopen.
Uiteraard is het wel super dat Painted Black mee mag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 20:48

Sowieso zullen Happie, Adelinde en Jeannette wel aanwezig zijn tijdens de WB-finale.
(Mits de paarden en zijzelf gezond blijven natuurlijk)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:50

op deze manier krijgen andere ook weer kansen.

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:50

Vind het 2 kanten hebben.

Ze is heeft de wb eerder al gewonnen en ik had t wel sportief gevonden als ze die mocht verdedigen.
Tenslotte heeft is ook goud gewonnen en haar paard verdiend 'rust' gegeven, waardoor ze mede niet ging/kon starten.
De andere kant snap ik ook dat er regels zijn, want anders zijn er geen grenzen.

Ik had anky wel graag gezien op de wb finale met salinero. Dan zou het daar erg spannend zijn geweest!

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:52

Tja jammer voor Anky! Maar vind het wel jammer dat ze dan nog zegt dat ze niet zeker weet of ze Painted gaat starten.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:52

Lielle schreef:
regels zijn regels, maar die wildcard is geen regel, of die is niet voor Anky bedoeld?

Ze mag al heen met PB, dan vind ik dat die wildcard wel naar iemand anders mag, maargoed, dat is mijn bescheiden mening..

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:59

Ja, Voor anky maken ze heus geen uitzondering. Een voordeel is wel dat ze zich volledig op Paint black kan richten.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:03

NonaWen schreef:

Bah wat een rot reactie. Hoezo jaloers?

Ik vind wel goed om te zien dat Anky zich bij de regels neerlegd, zo zie je maar dat zij zich ook heus wel aan de regels kan houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:04

overigens staat op anky´s website dat hierover nog niets bekend is..en dat bericht is later dan dit bericht geplaatst...
ben benieuwd wat er zich achter de schermen zich afspeelt momenteel...