Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:http://www.volkskrant.nl
Daarnaast vergeten ook veel paardenbezitters dat ze eens in de zes tot acht weken de hoefsmid moeten inschakelen. Een schuilhut in de wei is ook geen overbodige luxe. ‘Het komt te vaak voor dat een dochter 12 wordt en zegt: pa, ik wil een pony’, aldus Dales. ‘Via internet kun je pony’s heel goedkoop kopen. Ze zijn soms goedkoper dan een hond. Maar pony’s en paarden hebben speciale verzorging nodig. Dat vergeten mensen nogal eens.’
Biancaa schreef:Cayenne schreef:http://www.volkskrant.nl
Daarnaast vergeten ook veel paardenbezitters dat ze eens in de zes tot acht weken de hoefsmid moeten inschakelen. Een schuilhut in de wei is ook geen overbodige luxe. ‘Het komt te vaak voor dat een dochter 12 wordt en zegt: pa, ik wil een pony’, aldus Dales. ‘Via internet kun je pony’s heel goedkoop kopen. Ze zijn soms goedkoper dan een hond. Maar pony’s en paarden hebben speciale verzorging nodig. Dat vergeten mensen nogal eens.’
Hmmm nu nog de gemeentes die dan de vergunning afgevenLekker makkelijk gezegd dus...
Tyke schreef:@katiavl: niet iedereen kan 2 paarden bekostigen. Dan is een schaap of geit een goede oplossing. En de schapen houden de wei goed schoon. en met 2 paarden gebeurt dat minder. (eten ruim rondom mest enz heen)
Love_Nola_xx schreef:Maar even een vraag. Bonfire geniet nu zijn tijd in de wei, maar de andere paarden dan van Anky? die mogen toch ook niet in de wei. Die moeten alle dagen in de box staan? Of is dat niet?
Love_Nola_xx schreef:Maar even een vraag. Bonfire geniet nu zijn tijd in de wei, maar de andere paarden dan van Anky? die mogen toch ook niet in de wei. Die moeten alle dagen in de box staan? Of is dat niet?
Puera schreef:Tyke schreef:@katiavl: niet iedereen kan 2 paarden bekostigen. Dan is een schaap of geit een goede oplossing. En de schapen houden de wei goed schoon. en met 2 paarden gebeurt dat minder. (eten ruim rondom mest enz heen)
Toch kost mijn kleine gezelschapsdame me weinig geld. Eenmaal per 8 weken wordt ze bekapt, 4 keer per jaar wordt ze ontwormd en ze wordt eenmaal per jaar geënt. Als ik dat allemaal zo optel ben ik rond de 200 euro per jaar kwijt. Maar, moet ik er wel bij zeggen, ik heb ze thuis staan.
Een schaap of een geit moet ook klauwbekapt worden, moet ook ontwormd worden... en vergeet niet al die papieren rompslomp die je tegenwoordig hebt, óók voor maar een enkel dier. Dan liever een pony.
Met een beetje sneupen en mazzel heb je voor een prikkie een leuke gezelschapspony.