Albert Zoer en Okidoki zijn weer helemaal in vorm
foto: Kit Houghton / FEI
Albert Zoer liet afgelopen zaterdag duidelijk zien dat hij weer in vorm is.
Tijdens de Wereldbekerwedstrijd in Bordeaux won hij weer met zijn toppaard Okidoki, slechts maanden na het breken van zijn been op maar liefst twee plaatsen en het missen van de Olympische Spelen.
"Dit is zo gaaf, en om meer dan slechts een reden." aldus Albert Zoer nadat hij de cheque van €40.500 gisteren in ontvangst had genomen. "Het is geweldig om eindelijk weer in vorm te zijn, maar het is nog veel beter dat Okidoki ook weer springt zoals hij altijd deed! Hij is weer de oude Oki!
Ik had deze 20 punten ook ontzettend hard nodig. Volgens mij heb ik me nu wel geplaatst voor de Wereldbekerfinale in Las Vegas."
Afgelopen zomer leek Albert Zoer de enige ruiter ter wereld die Meredith Michaels-Beerbaum van haar troon kon stoten. Met twee toppaarden was ook hij onverslaanbaar. Maar slechts 36 uur na het winnen van de Grote Prijs van Aken kwam Albert zo ongelukkig ten val tijdens het trainen van een jong paard, dat hij zijn been op twee plaatsen brak.
Tijdens het indoor seizoen verscheen hij alweer in de piste, al was het voor de springruiter bijna onmogelijk om het parcours te verkennen. "Het doet nog steeds zeer. Ook ben ik een tijd echt uit vorm geweest."
Ook Okidoki leek problemen te hebben en had zelfs langer nodig om terug in vorm te komen dan Albert. "Oki is van nature een beetje nerveus. Hij was dankzij mij ook maanden uit de roulatie en moest terugkeren tijdens het indoor seizoen. Dat paste helemaal niet bij hem, met al dat lawaai en die spanning bij de inrijringen. Maar beetje bij beetje begint hij zich nu weer te concenteren en gaat hij vanzelf beter springen. Vandaag, het tweede weekend op rij, gaf hij me weer dat oude fantastische gevoel.
Wat Okidoki hem ook gaf waren 20 kwalificatiepunten, wat ervoor zorgt dat Albert Zoer nu zeker is van een startbewijs tijdens de Wereldbekerfinale in Las Vegas.
Gisteren won Albert Zoer ook al een rubriek met zijn tweede paard Sam.
Klik hier voor alle uitslagen.
Verwant artikel:
[VN] Albert Zoer en Sam winnen overtuigend in Bordeaux