Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yolien schreef:Tja, ontspanning in zo'n entourage, blijft moeilijk al heb ik soms wel het idee dat de spanning (en misschien ook angst) van de ruiter/amazone grotendeels met de spanning/angst van het paard te maken heeft.
Yolien schreef:De laatste zin van dit stuk, dat het niet zonder risico voor ruiter en amazone is, vindt ik erg jammer, dan moet je op dammen gaan (met alle respect) je werkt met levende wezens, of je dat nu in een entourage van een grote wedstrijd doet of thuis in de bak, het zal altijd een risico blijven.
Sancerre schreef:Ik (wij) heb ook last van een paard dat schrikt. Ik moet ook veel wedstrijden rijden om haar er aan te laten wennen. Het blijven levende wezens, ook al zijn ze veel meer waard geworden en zit er een bekende amazone of ruiter op. Een voetballer of een schaatser maakt ook fouten en wij zijn gewoon met z'n tweeën in de proef. Een extra uitdaging toch?
Dat maakt de sport ook wel mooi om naar te kijken.
Al vind ik wel dat sommige mensen rondom de ring best rekening mogen houden met de levende wezens.
oxers schreef:Wat vinden jullie er van dat er na de kur van Anky niet voor haar geklapt mocht worden, en alleen gezwaaid.... ivm de gevoeligheid van haar paard PB? Waar ligt de grens als de omgeving voor de ruiters individueel aangepast moet worden? Straks wil er een met gedimd licht rijden en een ander alleen als het publiek omgekeerd naar de ring zit
Citaat:Ze staan al zo hoog in het bloed dat ze nauwelijks meer te rijden zijn.
vur schreef:Vond dat toch wel erg jammer. Eigenlijk raar dat dat nodig was. Een applaus zou je dan thuis moeten oefenen en op de wedstrijden zeker moeten toestaan. Anky moet erop trainen, maar gaat het mis, dan mag het publiek wel een beetje dimmen.
Cayenne schreef:http://www.dehoefslag.nl
Ondertussen fokken we dressuurpaarden met alsmaar meer uitstraling in houding en beweging. Ze staan al zo hoog in het bloed dat ze nauwelijks meer te rijden zijn. Dressuur in het decor van de kermis is niet goed voor het welzijn van deze ‘lastige’ paarden. Bovendien is niet zonder risico voor ruiter en amazone.
De Hoefslag is benieuwd naar jullie mening. Daarom kun je ook reageren via uwmening@bcm.nl
sarabande schreef:Cayenne schreef:http://www.dehoefslag.nl
Ondertussen fokken we dressuurpaarden met alsmaar meer uitstraling in houding en beweging. Ze staan al zo hoog in het bloed dat ze nauwelijks meer te rijden zijn. Dressuur in het decor van de kermis is niet goed voor het welzijn van deze ‘lastige’ paarden. Bovendien is niet zonder risico voor ruiter en amazone.
De Hoefslag is benieuwd naar jullie mening. Daarom kun je ook reageren via uwmening@bcm.nl
De Hoefslag is de laaste tijd de mening dat er verkeerd gefokt wordt wel erg door de strot van de lezers aan het rammen. Ik denk dat vur meer gelijk heeft, de training is zo scherp, dat de paarden op het moment van ontspannen, de ereronde en zo, loos gaan.
Krack heeft een super lief karakter en geeft dat ook door, maar ook hij kon er niet tegen
Andere statement in de opmerking van De Hoefslag: "staan al zo hoog in het bloed dat ze nauwelijks meer te rijden zijn". Auteur is duidelijk niet op de hoogte van fokkerij. 10 tot 20 jaar geleden waren er veel meer bloed (lees volbloed) paarden.
In veel topics op bokt over dit onderwerp is de conclusie al getrokken dat het eerder aan het gebrek aan de eigen kennis ligt dan aan die verkeerde karakters van dressuurpaarden.
Vrijdag in Den Bosch geweest?? Al die bijna brave nog geen 3 jarige dressuurhengsten gezien??? (en zaterdag de niet zo brave springhengst)
anneliesdj schreef:Bij die brave 3 jarigen werd er ook specifiek gevraagd om maar niet te applaudiseren, bij de springpaarden gebeurt dat gewoon en is er niets aan de hand.
En zeg nu eens eerlijk; vind jij dat er goed gefokt wordt dan?