Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lbfginsel schreef:Ik ben sinds afgelopen maandag in het bezit gekomen van een mini shetlander die in beslag is genomen wegens zware verwaarlozing...
Ik weet niet hoe ik foto's op deze site kan zetten, maar ik kan ze eventueel wel mailen.
Laura
lbfginsel schreef:http://www.youtube.com/watch?v=2xZdNTC9CNIIk ben sinds afgelopen maandag in het bezit gekomen van een mini shetlander die in beslag is genomen wegens zware verwaarlozing...
Het diertje moet in mei 2 jaar worden, is met de dierenambulance naar Zwaanshoek gebracht waar Hans Coster hem in zijn operatie ruimte met vloerverwarming 2 maanden heeft gehad om hem op te knappen. Het beestje kon zich zelf niet meer warm houden, viel gewoon om en zijn lever werkte ook bijna niet meer. Via Hans is hij nu bij mij in Lisse op stal gekomen, hij is al een heel stuk opgeknapt, speels en levendig, we kunnen hem nog wel gewoon optillen, hij zal niet meer dan zo'n 30 kg wegen...
Ook de rest van de dieren van deze "eigenaar"zijn in beslag genomen, die waren er iets beter aan toe en een paar dagen later opgehaald. Alles is in beslag genomen, ik zou wel willen dat zulke mensen nooit meer beesten mogen houden, net als in Engeland!
De Shet hadden ze eigenlijk al in willen laten slapen!
Nu loopt hij elke dag een uurtje of twee met mijn merrie buiten, straks kan hij misschien mooi spelen met het veulen.....
Ik weet niet hoe ik foto's op deze site kan zetten, maar ik kan ze eventueel wel mailen.
Op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2xZdNTC9CNI
Laura
lbfginsel schreef:Ik ben sinds afgelopen maandag in het bezit gekomen van een mini shetlander die in beslag is genomen wegens zware verwaarlozing...
Het diertje moet in mei 2 jaar worden, is met de dierenambulance naar Zwaanshoek gebracht waar Hans Coster hem in zijn operatie ruimte met vloerverwarming 2 maanden heeft gehad om hem op te knappen. Het beestje kon zich zelf niet meer warm houden, viel gewoon om en zijn lever werkte ook bijna niet meer. Via Hans is hij nu bij mij in Lisse op stal gekomen, hij is al een heel stuk opgeknapt, speels en levendig, we kunnen hem nog wel gewoon optillen, hij zal niet meer dan zo'n 30 kg wegen...
Ook de rest van de dieren van deze "eigenaar"zijn in beslag genomen, die waren er iets beter aan toe en een paar dagen later opgehaald. Alles is in beslag genomen, ik zou wel willen dat zulke mensen nooit meer beesten mogen houden, net als in Engeland!
De Shet hadden ze eigenlijk al in willen laten slapen!
Nu loopt hij elke dag een uurtje of twee met mijn merrie buiten, straks kan hij misschien mooi spelen met het veulen.....
Laura
Jennasilver schreef:Het is niet alleen de onwetendheid, maar in mijn ogen ook de onbereidheid je erin te verdiepen.
Citaat:Yep. Juist daarom vrij apart dat meneer Boon, die volgens eigen zeggen in het nieuwsbericht een paard kocht zonder zich vooraf te verdiepen in de behoeftes van dat dier, hoogleraar paard en recht (sic!) is geworden. Dat hij later tot inzicht is gekomen (het paard zal hem tot dat inzicht gedreven hebben) doet daar niet aan af. Hopelijk heeft hij zijn kennis niet opgedaan door in de loop van de tijd op onnadenkende wijze diertjes om zich heen te verzamelen om zich pas later af te vragen of dat voor die diertjes wel goed was..