Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CGJ12 schreef:Tja............. als je een kind de keuze geeft tussen: A) linksaf naar school of B) rechtsaf naar de Efteling, weet je dit ook.
Kan weer bijgevoegd worden in de lijst van onzinnige en vooral overbodige onderzoeken.
Jannepauli schreef:Geen nieuws is ook nieuws..
De schadelijke effecten van de RK zijn ook in Europa al onderzocht en hoe hard de voorstanders ook roepen dat 't wel meevalt, een weldenkend mens kan zonder wetenschappelijke onderzoeken tot dezelfde conclusies komen.
De vraag die mij bezighoudt echter is in hoeverre een paard het vermogen heeft om bewust voor bak A of bak B te kiezen.
CGJ12 schreef:Tja............. als je een kind de keuze geeft tussen: A) linksaf naar school of B) rechtsaf naar de Efteling, weet je dit ook.
Kan weer bijgevoegd worden in de lijst van onzinnige en vooral overbodige onderzoeken.
Storm76 schreef:Ze weten alleen dat ze iets fijn vinden, blijkbaar vonden de paarden het niet fijn om op deze manier getraint te worden, op welke andere manier kunnen ze dit aangeven? Praten kunnen ze niet.
Dus zeker wel een nuttig onderzoek, paarden hebben nu zelf 'verteld' dat ze liever op de normale manier getraint worden.
Egni schreef:Jannepauli schreef:De vraag die mij bezighoudt echter is in hoeverre een paard het vermogen heeft om bewust voor bak A of bak B te kiezen.
Vraag ik me idd ook af, volgens mij missen ze hiervoor een niveau in bewustzijn.
vossie schreef:Storm76 schreef:Ze weten alleen dat ze iets fijn vinden, blijkbaar vonden de paarden het niet fijn om op deze manier getraint te worden, op welke andere manier kunnen ze dit aangeven? Praten kunnen ze niet.
Dus zeker wel een nuttig onderzoek, paarden hebben nu zelf 'verteld' dat ze liever op de normale manier getraint worden.
Ik geloof echt niet dat een paard zoveel verstand heeft om bewust te kiezen voor bak A of bak B en dan ook nog de link te leggen met de manier van trainen.....
vossie schreef:Storm76 schreef:Ze weten alleen dat ze iets fijn vinden, blijkbaar vonden de paarden het niet fijn om op deze manier getraint te worden, op welke andere manier kunnen ze dit aangeven? Praten kunnen ze niet.
Ik geloof echt niet dat een paard zoveel verstand heeft om bewust te kiezen voor bak A of bak B en dan ook nog de link te leggen met de manier van trainen.....
vossie schreef:ElCid schreef:Dus heel simpel; mensen leer gewoon goed paardrijden, zonder RK, hulpteugels, etc. , dan komt het goed.
Wel vreemd dat alle OS kampioenen van de laatste jaren ldr trainen, Anky, Isabel en Nicole Uphoff. Die mensen kunnen dus niet goed paard rijden?
Citaat:De ruiter moest het paard de gang inrijden welke naar de deuren van de 2 rijhallen zou leiden, maar het paard mocht de rijhal uitkiezen, en daarmee dus ook de trainingsstijl.