Vrouwen verkiezen paard boven partner

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Vrouwen verkiezen paard boven partner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 15:58

www.horses.nl

Uit onderzoek van de Engelse communitywebsite www.trotontv.com blijkt dat 90 procent vrouwen liever meer tijd met haar paard doorbrengt dan met haar partner. John Bethall, mede-oprichter van de website, vertelt: ,,Het was fascinerend om de redenenen van vrouwen voor hun liefde voor het paard te ontdekken. Als een man was ik verrast door de resultaten. Ze laten zien hoe sterk de gevoelens van vrouwen voor hun paard zijn."

Professor Euler zei in Bit 147 het volgende over de band tussen vrouwen en paarden: ,,Het is vaak niet in de eerste plaats de interesse in paardrijden die vrouwen de stal intrekt, maar de wens een paard te verzorgen, te voeren en een band met hem op te bouwen. Het paard is de ultieme Tamagotchi. Als grootste en laatste knuffeldier dient hij als overgangsobject tussen poppen en een partner."

De Amerikaanse Mary Midkiff maakte haar levensstudie van het onderwerp vrouw en paard. Zij verklaart de liefde van vrouwen voor paarden als volgt: ,,Paarden weten niets van geld, status en schoonheid. Paarden zien alleen ons hart en accepteren ons voor onze persoonlijkheid."

whisperramse

Re: Vrouwen verkiezen paard boven partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:59

Zooooooooooo waar dit artikel!
Ook hier weet vriendlief dat hij me die vraag best nooit zal stellen, want dan heeft ie pech :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:00

Laat de mannen het niet lezen :+

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:01

haha wat komt dt bekend voor ghehe. die laatste zin vind ik erg mooi geschreven. Hier weet vriendlief ook best dat hij me niet voor zo'n keuze moet zetten :D

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:02

Hihi ja wat zal mijn vriend dit leuk nieuws vinden haha, altijd al geweten dit, daar hoef je geen onderzoek op los te laten. :D

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:03

haha geweldig !

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:05

ja idd geweldig!
mama zegt ook altijd: ''ze hoeft geen vent, geef haar maar een paard'' :P

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:05

Haha wat grappig zo'n onderzoek.

Vind die laatste zin een beetje raar hoor, neem aan dat je partner ook alles voor je betekent en jij voor hem (haar), anders is het geen echte liefde.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:07

+:)+

Kan ik me best in vinden... alleen heb ik nooit met poppen gespeeld, dus om mijn beestjes nou Tamagotchis te noemen...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:08

Ik heb toch echt liever mijn vriend dan mijn paard :=

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:08

Heel herkenbaar idd.
Maar....mijn man heeft ook een paard....nou...daar kom ik ook niet tussen. Dat is zijn wijffie...zoals hij haar altijd noemt.
En ik rijd het paard ook voor hem, omdat hij een te drukke baan heeft om elke dag wat met zijn paard te doen. Als ik dan een keer gereden heb en iets lukte niet zo goed, of zijn paard was vervelend (is een hele dominante, dus wil nog wel eens testen). Dan mag ik daar niks van zeggen...want zijn paard is heilig!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:10

:+ Ik riep op de lagere school al dat ik met een paard ging trouwen. Het is goedgekomen, ik heb een man getrouwd :P, maar m'n paardjes gaan toch vaak voor hoor.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:11

bij mij staan mijn paarden ook op nr 1 ! haha

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:11

Hihi, héél herkenbaar. M'n vriend moet die vraag ook niet stellen, gelukkig zit die ondertussen ook al op een paard en is hij aan het overwegen om zelf een paard te kopen. Dat zit dus wel snor ; )

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:13

Coentjuh schreef:
Vind die laatste zin een beetje raar hoor, neem aan dat je partner ook alles voor je betekent en jij voor hem (haar), anders is het geen echte liefde.

Tuurlijk betekent hij ook veel voor mij, maar de bijna 8 jaar met mijn paard(en) wegen voor mij toch meer op dan de 2 jaar en paar dagen bij hem :D

Als jij voor je vriend ook alles betekent, zal hij je niet snel voor zo'n keuze zetten (of het komt door bvb ziekte of financiële redenen) denk ik.
Op dat vlak zijn wij toch helemaal op elkaar ingespeeld, en gelukkig maar :D

Vasthi schreef:
:+ Ik riep op de lagere school al dat ik met een paard ging trouwen. Het is goedgekomen, ik heb een man getrouwd :P, maar m'n paardjes gaan toch vaak voor hoor.

_O-

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:15

Mystica schreef:
Ik heb toch echt liever mijn vriend dan mijn paard :=

Ik ook eigenlijk. Als ze beiden op sterven zouden liggen zou ik toch eerst afscheid gaan nemen van m'n vriend.

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:16

oow maar ik kan ook niet zonder mn vriend hoor :P T is alleen als hij me voor die keuze zou stellen (wat hij niet zou doen) tsja dan is het makkelijk, accepteer het of niet, het paard is er nou eenmaal en er gaat veel werk in zitten (heel veel werk).

wat dat betrefd is mijn hubbie makkelijk, vind t peard erg leuk en gaat graag mee :P

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:19

Citaat:
,,Paarden weten niets van geld, status en schoonheid. Paarden zien alleen ons hart en accepteren ons voor onze persoonlijkheid."

Zo mooi verwoord en Ooo zo waar!!

Mijn vriend moet me niet voor de keuze zetten, dan staan zijn koffers klaar.

Je krijgt mééér liefde van een dier dan van sommige mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:19

Wat een denigrerend stukje
Overgang van poppen naar partner, kom op zeg.
En alsof de relatie met je paard belangrijker zou zijn dan die met je partner. Gevalletje flauwekul onderzoek.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:20

Vasthi schreef:

_O- Haha, ik riep altijd dat ik ponypaard wilde worden als ik groot zou zijn :D ! Ik heb het berichtje even naar mijn man toegestuurd met de mededeling dat ik dit jaar voor Valentijnsdag iets hééél romantisch verwacht want anders..... :P

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:22

Mijn paard (1e eigen paard en nog precies hét paard wat ik altijd al heb gewild) gaat voor. Altijd en overal, no exceptions. Take it or leave it ;). Alleen in uitzonderlijke gevallen zoals ziekte of financiële sores zou ik eventueel als het echt niet anders kan overwegen om mijn paard goedkoper te stallen of in bruikleen te geven :D.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:22

En Janne...eh...ja?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:23

>;)

keuze heb ik eenmaal gemaakt en dat zou ik nooit meer weer doen iig niet als de liefde zooo sterk was als toendertijd

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:23

helaas weet mijn vriend ook, dat mijn paarden altijd voor gaan (hij heeft er niets mee,behalve op zijn bord)enne ik doe met mijn oudste paard al bijna 21 jaar en die is zo fit als een hoentje(andere zijn allebei 10 jaar),dus helaas voor mijn vriend,die gaan nog wel een paar jaar mee, voordat hij zelf echt op nummer 1 komt!
ps is ook nog een veulen in aantocht dit jaar :P

pria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:24

hier ben ik het zoooo mee eens!!,
denk datbijna alle vrouwen hier wel over kunnen mee praten :)
eerst het paard doen en dan pas vriendlief haha