Meer korte uitslagen van Jumping Mechelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Meer korte uitslagen van Jumping Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 18:22

http://www.galop.be / http://www.jumping-mechelen.com / www.kwpn.nl / Nieuwsredactie

Jan Van Dijck wint bij de 5-jarige hengsten
Jan Van Dijck heeft met Diktator van de Boslandhoeve de proef voor 5-jarige hengsten gewonnen. Deze SBS gekeurde hengst is een nakomeling van Thunder van de Zuuthoeve uit een Capital merrie. Op de 2de plaats zagen we de Z hengst Umbro Z Lod Lavki Z (Ulrich x Quinot vd Windheuvel) met Kim Thiry. Derde werd de BWP gekeurde hengst Dokkum de Rialfo (Andiamo x Flamenco de Semilly). Hij werd gereden door Senne Thomas.

Judy-Ann wint opnieuw de Masters
Judy-Ann Melchior heeft wederom de Masters op Jumping Mechelen gewonnen. Met Aktion Pur Z was ze net als in 2006 de sterkste. In een barrage met drie verwees ze Harrie Smolders en Jos Lansink naar de tweede en derde plaats. Voor de masters werd het paard van het jaar uitgebreid in de bloemetjes gezet en dit jaar ging de titel naar Vigo d'Arsouilles. Deze hengst van Nabab de Rêve werd dit jaar onder andere Belgisch Kampioen met Philippe Lejeune.
Voor haar overwinning mocht Judy Ann Melchoir een Landrover in ontvangst nemen.

Guy Williams won vrijdag 1m45
Guy Williams was met de BWP'er Torinto van de Middelstede vrijdag de sterkste in een ruim deelnemersveld van 53 starters. Met dit fokproduct, van de familie Adriaenssens. was de Brit bijna een volle seconde sneller dan Hansueli Sprunger en Rik Hemeryck.

Wellens en Vandousselaere won vrijdag stijlrijden
Jaarlijkse gewoonte is dat op de vrijdag kindernamiddag de finale van LRV-VLP stijlrijden op het programma staat. Bij de paarden was Jef Wellens de beste. Hij verwees Valerie Van de Poel naar de tweede en Audrey De Bock naar de derde plaats. Beau Vandousselaere was de sterkste bij de pony's gevolgd door Leonie Peeters en Jorien Lievens.

Animo-dochter wint 140 rubriek Mechelen
Met een aanvallende rit zette Harry Smolders met de 10-jarige merrie Riovanni (Animo x Jasper) de klok naar zijn hand. Hij bleef foutloos en was de snelste een een tabel A 140 parcours zaterdag na de wereldbeker dressuur. Daarmee won hij de tweede springrubriek van het kerstconcours in de Nekkerhal in Mechelen.

Hans Peter Minderhoud wint Intermediare met Tango
Geen twijfel over de winnaar in Intermediaire Freestyle: Hans Peter Minderhoud en IPS Tango torenden boven de rest van het deelnemersveld uit. Maar Julie De Deken en Fazzino zetten een uitstekend resultaat neer, een score van 74,25 goed voor een 2de plaats. 'Mijn beste resultaat ook, twee procent beter dan m'n vorige beste score. Ik ben heel tevreden. Volgend jaar hopen we de overstap te maken naar de Grote Toer, Fazzino is een laatbloeier, maar hij heeft het in zich.'

fox16

Re: Meer korte uitslagen van Jumping Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:35

mischien eer rare vraag wat is de betekenis
van sbs gekeurd wat keuren ze dan

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 18:36

SBS is een Belgisch stamboek Lachen Dan is de hengst bij dat stamboek goedgekeurd. BWP idem dito. Dat is ook een Belgisch Stamboek.

fox16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:38

ok ik had er nog nooit van gehoord bedankt

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:30

Stud Book S... weet ni voor wa die staat Tong uitsteken

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:33

silly_silas schreef:
Stud Book S... weet ni voor wa die staat Tong uitsteken

studbook belgian sporthorses?
stamboek belgische sportpaarden Tong uitsteken
dat is wat 'k denk, weet niet of het juist is Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:37

Stijlrijden vond ik het niveau bij de paarden niet echt hoog eerlijk gezegd. winnaar was terecht en van mij kreeg hij iig een grote voorsprong op de rest. Pony's reden allemaal netjes in de grote finale. ene al beter dan de andere maar hier lagen ze ietsje dichter bij elkaar. voor de rest de andere proeven niet gezien. Lachen

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:12

zitake schreef:
Stijlrijden vond ik het niveau bij de paarden niet echt hoog eerlijk gezegd. winnaar was terecht en van mij kreeg hij iig een grote voorsprong op de rest. Pony's reden allemaal netjes in de grote finale. ene al beter dan de andere maar hier lagen ze ietsje dichter bij elkaar. voor de rest de andere proeven niet gezien. Lachen

Bij stijlrijden vond ik het erg laag gebouwd!
Bij de ponys degene die 3de was had een balk dus moet ik zeggen dat de rest super is gereden om toch nog derdes te komen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:18

idd had ik ook niet verwacht. Bij de pony's lag het niveau dan ook hoger dan bij de paarden, mss wel wat ervarener dieren? Maar bij de paarden, sorry vond het maar zozo, behalve de winnaar en de tweede volgende sprongen er een beetje uit. de meeste hadden al moeite om hun paard nageeflijk te rijden in draf.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 00:16

Denk weer een typisch belgische versie. In twee talen dus : Sang Belge/Belgisch Sportpaard