Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Horsedances schreef:Volledige uitslag :
http://events.scg-nl.nl/2008/mechelen/r ... 33-res.htm
Het Duitse jurylid Christoph Hess beloonde de kür van Adelinde en Parzival zelfs met bijna 85%.
liliputter schreef:Hans Peter zal wel met Tango gewonnen hebben...
tommieee2 schreef:Ik zat laatst naar turnen op de tv te kijken, ze hebben daar 7 jury's, en de beste en laagste score telden niet mee.
Dat zal bij de paardensport ook gelijk een stuk beter zijn
tommieee2 schreef:Horsedances schreef:Volledige uitslag :
http://events.scg-nl.nl/2008/mechelen/r ... 33-res.htm
Het Duitse jurylid Christoph Hess beloonde de kür van Adelinde en Parzival zelfs met bijna 85%.
Ja, Christoph Hess zat vandaag heel hoog met de punten, Marriette Whitages gaf ook weer wat lagere punten.
Ik zat laatst naar turnen op de tv te kijken, ze hebben daar 7 jury's, en de beste en laagste score telden niet mee.
tommieee2 schreef:Weet eén van jullie misschien
waarom Heike Kemmer geen score heeft,
staat onderaan bij de link van complete uitslag.
Ik heb de resultaten live gevolgd,
en heike stond er wel degelijk 5 minuten tussen, ze had
een score van 74.900 Ongeveer volgens mij.
En daarna werd de score weggehaald
ellen_vg schreef:tommieee2 schreef:Weet eén van jullie misschien
waarom Heike Kemmer geen score heeft,
staat onderaan bij de link van complete uitslag.
Ik heb de resultaten live gevolgd,
en heike stond er wel degelijk 5 minuten tussen, ze had
een score van 74.900 Ongeveer volgens mij.
En daarna werd de score weggehaald
Paard had een verwonding in de mond en is daarom gediskwalificeerd.
Anky vond ik trouwens niet zo best. Ze reed een 'gerecycleerde' kür en galoppeerde op de drafmuziek en draafde op de galopmuziek. Was eigenlijk niet echt interessant om naar te kijken. We zijn beter gewoon van haar![]()
Adelinde overigens verdiend gewonnen!
Sientje schreef:Wat een super-prestatie weer van Adelinde!tommieee2 schreef:Ik zat laatst naar turnen op de tv te kijken, ze hebben daar 7 jury's, en de beste en laagste score telden niet mee.
Bij de wedstrijden met IJslandse paarden is dat ook al zo. Wordt het hoogste en het laagste resultaat weggestreept. Ik denk ook dat dat voor de dressuursport een goed idee zou zijn (of het gemiddelde dan anders is kun je je afvragen, maar dat is een andere discussie). In elk geval leren de juryleden het snel genoeg af om extreem te bevoor- of te benadelen.
ellen_vg schreef:Anky vond ik trouwens niet zo best. Ze reed een 'gerecycleerde' kür en galoppeerde op de drafmuziek en draafde op de galopmuziek. Was eigenlijk niet echt interessant om naar te kijken. We zijn beter gewoon van haar![]()
Adelinde overigens verdiend gewonnen!
Citaat:De Kür van Anky van Grunsven was echter de meest spraakmakende. De meest ervaren dressuurruiter in het gehele veld had iemand anders haar CD's met muziek laten inpakken. En weer iemand anders had de CD voor de wereldbeker Kür ingeleverd en Anky had verzuimd de sound check te doen, met als resultaat dat toen zij haar rit begon weliswaar tangoklanken ten gehore werden gebracht, maar in een volgorde die in het geheel niet klopte met de normale choreografie. "Ik ben ontzettend stom geweest, ik heb over deze situatie al vaak nachtmerries gehad en altijd mijn best gedaan om fouten als deze te voorkomen, maar nu overkwam het me toch. Ik heb vanaf de eerste pas geïmproviseerd en diep puttend uit het geheugen kon ik mij ongeveer herinneren wat er moest komen en ik heb daarop trachten te anticiperen", aldus Van Grunsven, die even had overwogen om te stoppen, maar de signalen langs de kant brachten haar er toe om door te rijden. "Painted Black deed in de Kür erg zijn best, in tegenstelling tot gisteren, toen we duidelijk aanleuningsproblemen hadden. Daardoor was het gehele beeld te rommelig. In de Kür was Paited Black heel fijn te rijden en ineens bleek ik erg creatief te zijn".
Bron: http://www.knhs.nl/news.asp?ID=13593&PC ... ID=&men=07
tommieee2 schreef:Oke, Gek want er was wel eerst een score