De Duitse Ingrid Wahler is ontwaakt uit haar ruim drie weken durende coma. Wahler was hierin terecht gekomen nadat ze een open schedelbreuk had opgelopen bij een val van de beroemde dekhengst De Niro (v. Donnerhall).
De vrouw van Duits hengstenhouder Burkhard Wahler, die met zijn Klosterhof Medingen als mede-eigenaar van De Niro te boek staat, was een buitenrit aan het maken met de vijftienjarige Hannoveraanse hengst van jaar die vervolgens zonder zijn amazone weer huiswaarts keerde. Na een flinke zoektocht werd Wahler, die geen cap droeg, teruggevonden in het bos en onmiddellijk naar het ziekenhuis vervoerd.
Hoewel de Duitse nu weer uit haar vegetatieve toestand is gekomen durven de artsen nog altijd geen prognose te geven over haar herstelkansen.
Zohoo hopen dat het allemaal goedkomt. Het is altijd maar afwachten hoe je eruit komt. En misschien weer een bewijs dat een cap best veilig kan zijn. Maarja daar heeft zij nu niets aan.
Hopen dat het weer goed komt! En inderdaad weer een bewijs dat een cap handig zou zijn geweest! Ik zeg niet dat ze met cap niet in coma had gelegen maar ik denk wel veel grotere kans op minder grote schade.
Waarschijnlijk heeft Ingrid Wahler en Familie nog een hele moeilijke tijd te gaan, laten we hopen dat het voor haar en alle mensen ,die om wat voor reden ook in het ziekenhuis liggen, een goed genezend nieuwjaar mag worden.
Dat die val net dit jaar moet gebeuren. De niro is pas gekroond tot pferd des jahres in Hannover. In ieder geval veel sterkte voor Ingrid en fam! Khoop dat ze volledig revalideert. Fingers crossed.
Ik hoop inderdaad ook dat ze weer helemaal de oude word. Maar het is niet niks wat ze heeft meegemaakt. Dat moet een flinke smak zijn geweest. Word nog een moeilijke/onzekere tijd voor de familie...
Jasses zeg een open schedelbasisfractuur is niet niks. En dan nog een beetje dom geweest om zonder cap op te gaan rijden. Na ja zo zie je maar weer een paard is een vluchtdier en een ongeluk zit in een klein hoekje. En als je het noodlot ook nog gaat tarten......
Blij blij dat ik altijd met cap rijd, kan natuurlijk ook fout gaan maar dan kun je wel zeggen heb er alles aan gedaan.