Vandaag bereikten ons het bericht van Wendy van der Helm, dat good old Inspekteur naar Tsjechie gaat. De bij het KWPN goedgekeurde dekhengst zal daar in de stallen van Klara Bohackova komen te staan, in het Zuid Boheemse plaatsje Hluboka nad Vltavou.
Wendy kwam met Klara in contact, nadat zij een half jaar geleden Knock-Out Fellow aan haar verkocht had. Sindsdien hebben ze veel contact.
Wendy: "Aangezien Spekkie nog steeds enorm fit is, ben ik akkoord gegaan met de vraag of Inspekteur naar Tsjechie zou kunnen komen voor de fokkerij en als leerpaard. Klara is echt een topvrouw met veel liefde voor haar paarden. De inmiddels alweer 18-jarige Spekkie zal daar dan ook een fantastische tijd gaan krijgen!"
Vanmorgen zou Inspekteur vertrekken vanaf onze stal in Wuustwezel Belgie richting Tsjechie. Tijdens het laden in het donker schrok Inspekteur ergens van en gleed vervolgens uit. Hierdoor had hij een grote wond in zijn lies, waarbij de slagader bloot lag. Na snel ingrijpen van onze vaste dierenarts Jan Mertens (die nog heerlijk lag te slapen) en er echt met 5 minuten was kunnen wij vertellen dat onze Inspekteur nog leeft. Wij kunnen nog geen verdere uitspraken doen over hoe het verder zal vergaan. Wij blijven in ieder geval positief denken.
ik dacht dat hij van dvb was... dat wendy hem aan hun had verkocht of heb ik het verkeerd? Wel zonde want ik vond het zn gaaf paardje, ik hoop dat we nog wel van hem horen
Vanmorgen zou Inspekteur vertrekken vanaf onze stal in Wuustwezel Belgie richting Tsjechie. Tijdens het laden in het donker schrok Inspekteur ergens van en gleed vervolgens uit. Hierdoor had hij een grote wond in zijn lies, waarbij de slagader bloot lag. Na snel ingrijpen van onze vaste dierenarts Jan Mertens (die nog heerlijk lag te slapen) en er echt met 5 minuten was kunnen wij vertellen dat onze Inspekteur nog leeft. Wij kunnen nog geen verdere uitspraken doen over hoe het verder zal vergaan. Wij blijven in ieder geval positief denken.
Misschien wel een geluk bij een ongeluk!!! Ik snap eigenlijk niet dat dat paard nog weer naar Tsechie moet. Hij heeft jarenlang trouwe dienst bewezen, stuur dat dier gewoon lekker met pensioen!