Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AnneB schreef:Brrr wat een enge berichtenhopen op een vaccinatie. Doe mijn beest er vast maar een...
Bonita_Bon schreef:"Nederland begint volgend jaar met een onderzoek"
Ik denk dat het volgende scenrario zich weer eens gaat afspelen in NL: Onderzoekje, daaruit blijkt dat de knutten hier niet lang overleven, dus NL doet niets. O oopsiepoopsie, toch Afrikaanse paardenpest, hoe kan dat nou?! Ojee heel veel paarden dood, misschien de boel hermetisch afsluiten en bedenken wat we moeten doen.... vervolgens met een baggerplan komen dat alle paarden bij voorbaat afm,aakt die in contact zijn geweest met een ziektedrager.... correct me if i'm wrong maarre.... blauwtong, MKZ etc
Emmaa_ schreef:Bonita_Bon schreef:"Nederland begint volgend jaar met een onderzoek"
Ik denk dat het volgende scenrario zich weer eens gaat afspelen in NL: Onderzoekje, daaruit blijkt dat de knutten hier niet lang overleven, dus NL doet niets. O oopsiepoopsie, toch Afrikaanse paardenpest, hoe kan dat nou?! Ojee heel veel paarden dood, misschien de boel hermetisch afsluiten en bedenken wat we moeten doen.... vervolgens met een baggerplan komen dat alle paarden bij voorbaat afm,aakt die in contact zijn geweest met een ziektedrager.... correct me if i'm wrong maarre.... blauwtong, MKZ etc
Zoiets gaat er zeer waarschijnlijk gebeuren
Cowgirl schreef:Ik roep het al sinds de varkenspest , kippenpest etc etc is geweest " de paardensector krijgt zijn beurtje ook nog wel"
En als ik nu hoor hoe de regering al loopt mopperen dat nederlands 'verpaard' vraag ik me sterk af hoe het tegen die tijd met vaccineren zal gaan. Is toch handig zo'n ziekte die de boel wat opruimt(zie de andere veehouders wie het overkomen is en vervolgens zijn uitgekocht of moesten stoppen).
Emmaa_ schreef:Bonita_Bon schreef:"Nederland begint volgend jaar met een onderzoek"
Zoiets gaat er zeer waarschijnlijk gebeuren
Sandraah_ schreef:Bonita_Bon schreef:"Nederland begint volgend jaar met een onderzoek"
Denk ook dat zo iets gaat gebeuren en waarom beginnen ze er niet nu meteen aan?
ElCid schreef:Nou, volgend jaar is niet zo heel ver weg meer, dus dat is nog wel te overzien. Er is intussen wel het een en ander bekend over de ziekte dus mogen we hopen dat het vaccin er snel komt
Maar anders liggen de burka's, anti vliegenmiddelen, etc hier al klaar.
En in het uiterste geval gaan de paarden overdag op stal en 's nachts naar buiten; alles beter dan zieke en/ of dode paarden.
Bedankt voor de toelichting Mara!
Sjippeltje schreef:NOu ik ga vast sparen voor vliegendekens etc
Echt ik vind dat zo eng :|