Christian Ahlmann verbaasd over mediaheisa dopingaffaire

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Christian Ahlmann verbaasd over mediaheisa dopingaffaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 19:16

www.horses.nl


Christian Ahlmann kijkt met stijgende verbazing naar de heisa die in de Duitse media wordt gemaakt rond de dopingaffaire rond z’n paard Cöster (v. Calato). Vooral het feit dat de Duitse ruitersportfederatie een zwaardere straf wil voor Ahlmann en daarvoor zelfs naar het sporttribunaal in Lausanne stapt, valt de ruiter zwaar. ,,Ik ben de enige ruiter die na de hele dopingaffaire door z’n federatie op die manier wordt behandeld.”

Ahlmann weet zich naar eigen zeggen gesteund door veel van z’n collega’s. ,,Ook die vinden wat nu gebeurt allemaal overdreven. Maar wat kunnen ze, wat kunnen we doen? Als ruiter sta je in dit soort zaken machteloos.” Ahlmann vindt dat er dringend werk moet worden gemaakt van duidelijke en transparante regels. ,,Een regeling waarin niets kan en waarin alles zomaar als doping bestempeld wordt, dat lijkt me geen goede zaak en het is precies die regeling die het de paardensport nu zo moeilijk maakt.”

Zoals de zaken er nu voor staan, kan Ahlmann op 18 december opnieuw aan wedstrijden deelnemen. ,,Tot dan kan ik alleen trainen. Het niet kunnen rijden van wedstrijden kost me geld en ik heb ook andere, juridische, kosten. Maar ik hoop deze hele zaak zo snel mogelijk achter me te kunnen laten om me dan opnieuw op de sport te kunnen concentreren. Wat nu allemaal gebeurt en vooral de manier waarop men reageert, dat heeft zich in onze sport nog nooit zo voorgedaan. De hele ruitersport wordt door de mangel gehaald en het imago van de sport wordt genadeloos beschadigd. Ik kan niet anders dan denken dat het een overreactie is.”

Verwante artikelen:

[VN] Springpaard Cöster positief getest op doping tijdens Spelen
[VN] Naast Cöster nog 3 andere paarden positief getest op doping
[VN] Olympische Springfinale gaat gewoon door
[VN] KNHS: Dopingzaak is zeer slecht voor de sport
[VN] Equiblock is de boosdoener in dopingzaak springruiters
[VN] Ahlmann draait mogelijk op voor transportkosten Spelen
[VN] Christian Ahlmann per direct uit Duitse A-kader gezet
[VN] Eerste dopinggevallen behandeld in Lausanne
[VN] Christian Ahlmann vecht startverbod aan met kort geding
[VN] Dopingszaak Christian Ahlmann escaleert in Duitsland
[ON] Ahlmann voorlopig niet 'back on track'
[VN] Springruiter Christian Ahlmann vier maanden geschorst
[VN] Opvallend beroep van FN tegen uitspraak Christian Ahlmann
[VN] Duitse sportbond wil zwaardere straf Ahlmann *update*

Anne_GTI

Berichten: 18206
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Christian Ahlmann verbaasd over mediaheisa dopingaffaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:25

Bah, ik krijg steeds meer een vieze bijsmaak bij dit verhaal. Ahlmann wordt afgeschilderd als de zondebok terwijl de Fam. Beerbaumm altijd de hand boven het hoofd gehouden is.

Imo is er pas sprake van doping als er mogelijk een effect op kan treden door een verboden stof op de prestaties en/of gemoedstoestand van het paard. Het mag dan ook duidelijk zijn dat ik met mijn boerenverstand geen voorstander ben van de nullijn zoals die nu gehanteerd worden maar wel een voorstander van een medicijnpaspoort en grenswaarden die niet overschreden mogen worden waarbij deze een stuk lager liggen dan de grens waarop effect op een paard meetbaar is.

Dunno

Berichten: 1536
Geregistreerd: 11-03-07
Woonplaats: kerkrade

Re: Christian Ahlmann verbaasd over mediaheisa dopingaffaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:49

Anne, ben 't met je eens...
blijkt dat de "doping" die blijkbaar (zoals ik 't me nog goed herinner) in de spiergel? gezeten heeft dus NIET officieel op de doping lijst staat.. maar iets van 'n bepaald middel wel wat er inzit weer wel.. (vriendin van me is bevriend met een van de springruiters) dusja ik hoop voor 'm dat ie het snel achter zich kan laten...

troi
Berichten: 17021
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Christian Ahlmann verbaasd over mediaheisa dopingaffaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 10:10

Het is idd sneu dat deze man alles over zich heen krijgt maar ik vindt het wel heel goed dat er eindelijk eens flink aandacht is voor dit probleem!