Toekomst van Indoor Meppel nog steeds erg onzeker

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110807
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Toekomst van Indoor Meppel nog steeds erg onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 10:30

www.dvhn.nl


Zou Indoor Meppel volgend jaar november geen nieuwe accommodatie hebben, dan is de 45ste editie tevens de laatste. "Als je een jaar niet organiseert, verdwijn je van de hippische kalender en wordt het moeilijk daar weer op te komen", weet Jaap Werners beoogd voorzitter van Indoor Meppel én tevens vice-voorzitter van de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportbond (KNHS).

Al vele jaren is sprake van de sloop van de Markthallen maar even zo vele jaren werd die sloop uitgesteld. Indoor Meppel kreeg van de gemeente horen dat het concours zich geen zorgen hoefde te maken. Er zou door de gemeente gezocht worden naar een alternatief. Maar inmiddels is de datum vastgesteld waarop de hallen tegen de vlakte gaan, maar dat beloofde alternatief is er nog niet. Sterker nog, de Meppeler gemeenteraad besloot in september van dit jaar geen geld te geven voor een evenementenhal waarin plaats zou zijn voor Indoor Meppel. De geraamde kosten van ruim tien miljoen euro exclusief de exploitatie vond de raad te gortig.

Indoor Meppel liet het er niet bij zitten en presenteerde gistermiddag tijdens het concours zelf een alternatief; de leegstaande Beemsterboer-hal in het stadsdeel Ezinge. "Wij hebben laten onderzoeken hoeveel een aanpassing zou kosten", zegt Werners, "die zou drie miljoen euro kosten. Alleen dat bedrag vragen wij van de gemeente. Voor de exploitatie zorgen wij en andere huidige gebruikers van de Markthallen. Voor ons is deze oplossing er één voor de lange termijn en dat willen wij ook."

Werners drong er bij de tijdens de presentatie aanwezige wethouder Jansen op aan akkoord te gaan met het plan van Indoor Meppel. Werners: "De kogel moet zo snel mogelijk door de kerk, want haast is geboden. Wij hopen dat de Meppeler politiek nu de moed heeft om ons te steunen."

Wethouder Jansen wilde zich niet vastpinnen op een harde toezegging. "De raad heeft het plan voor een evenementenhal afgeblazen, de raad moet nu zelf met een voorstel komen."

In elk geval wordt zaterdagavond voor het laatst in de Meppeler Markthallen gestreden om de Grote Prijs, de afsluiting van Indoor Meppel.

Verwant artikel:

Cayenne @ [VN] Organisatie Indoor Meppel heeft groot probleem

wonderland
Berichten: 136
Geregistreerd: 10-09-05
Woonplaats: Op de grote stille heide....

Re: Toekomst van Indoor Meppel nog steeds erg onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:58

Het zou toch zonde zijn dat een concours met zo'n lange traditie verloren zou gaan.
Er stond vanmorgen in de krant dat de gemeente Meppel een meevaller had van 2 miljoen euro. Dit lijkt me een mooie besteding.

Fe_m_ke

Berichten: 44
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Delft

Re: Toekomst van Indoor Meppel nog steeds erg onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:16

ik ben vrijdag nog bij indoor meppel geweest!

ijsbrand chardon gaf een demonstratie en ik rij op zijn manege dus was wel gaaf om te zien. op een van de paarden die voor de wagen liepen rij ik vaak!

maar ik ben benieuwd waar het volgende jaar gaat plaats vinden.