Sky-High van Abdel Saïd wellicht verloren voor de sport

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Sky-High van Abdel Saïd wellicht verloren voor de sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 13:40

www.horses.nl / http://www.paardenkrant.nl

Afbeelding
Abdel Saïd en Team Harmony Sky-High
Foto: Kit Houghton / FEI

Merrie Sky-High van Abdel Saïd is wellicht definitief uitgeteld. De merrie raakte zwaar geblesseerd tijdens de overtocht met een ferry op de reis van Oslo naar Helsinki en bleef achter in een dierenkliniek in Finland. ,,Ik ben vorige week langsgegaan met een dierenarts van hier, het ziet er niet goed uit. De peesblessure is allerminst verbeterd, integendeel. Het gaat steeds slechter. De operatie is mislukt.
Het ziet ernaar uit dat de merrie verloren is voor de sport”, aldus Saïd.

,,Eigenlijk is het onbegrijpelijk dat men voor een bootreis een merrie naast twee hengsten plaatst. Compleet onverantwoord, één van de hengsten raakte los en probeerde de merrie te dekken. Had men de grooms toegelaten op de ferry, dan was dit nooit gebeurd. Dit is uiteraard voor mezelf, maar ook voor de eigenaar van Sky-High een enorm verlies. We hopen dat de eigenaar van de hengst een verzekering heeft en die kan aanspreken om zo een schadevergoeding uit te betalen. Anders moeten we misschien maar de verantwoordelijken van de ferrymaatschappij aanklagen. We onderzoeken momenteel de opties maar ik heb ook niet zoveel zin in een juridische slag waar alleen de advocaten beter van worden.”

Saïd hoopt verder te komen met Sea Coast Conan en dat Pablis terugkeert. Pablis blesseerde zich eerder dit seizoen in Dublin, maar ondertussen loopt ze weer onder het zadel en gaat het de goede kant op. ,,Met haar en Conan heb ik toch opnieuw twee paarden voor de grote proeven.”

Verwant artikel:

[VN] Toppaard van Abdel Saïd raakt zwaargewond tijdens bootreis

Woody2015

Re: Sky-High van Abdel Saïd verloren voor de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:44

Tjonge, dat is echt een blunder!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:46

Is wel een hele nare manier om je toppaard te verliezen. Op zijn zachtst gezegd een nogal ondoordachte actie van de ferrymaatschappij en ik vraag mij af of je de eigenaar van de hengst wel aansprakelijk kan stellen in dit geval.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:47

Wat kut zeg Boos!

Dit krijgt nog een staartje

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:47

Vind het echt zo sneu voor Abdel Saïd.. Ze waren net zo lekker opweg samen..

Caesar

Re: Sky-High van Abdel Saïd wellicht verloren voor de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:49

Heel zonde dat aan dit talent door zo'n domme fout een einde is gekomen.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:51

Wat zonde zeg, vooral omdat het op zown stomme manier is gekomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:01

Cayenne schreef:
Saïd hoopt verder te komen met Sea Coast Conan en dat Pablis terugkeert. Pablis blesseerde zich eerder dit seizoen in Dublin, maar ondertussen loopt ze weer onder het zadel en gaat het de goede kant op. ,,Met haar en Conan heb ik toch opnieuw twee paarden voor de grote proeven.”

Huh Pablis is een ruin Verward

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:04

nee dat is Sea Coast Conan. toch? Bloos

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:08

Laatst bijgewerkt door PingWing op 13-11-08 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:10

Pablis is absoluut een ruin hoor, of hij moet opgebouwd zijn.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:52

hoorde pas geleden bij een fokker op stal, dat ze om de 4 uur mochten kijken bij de paarden, op de ferry vind het ook achterlijk hoe dat gedaan is. geen mensen bij de paarden

dit krijgt idd nog een staartje

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:06

Maar het is nog geen maand geleden gebeurd. En de eerste weken van een peesblessure wordt d eblessure juist eerst erger. Daarna gaat t herstellen. Vind een maandje dus wel erg kort om te zeggen dat t niet geneest.
Wat overigens niet wegneemt dat t dier waarschijnlijk niet meer geschikt is voor de sport.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:16

Vreselijk verlies voor de sport, ik hoop dat de merrie wel in zoverre opknapt dat ze lekker een 'pensioen' kan hebben of een andere manier om nog een lekker leven te leiden.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:45

Ongelofelijk wat een blunder zeg, van die maatschappij!
Hopelijk een éénmalig incident, maar wel een hele spijtige zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:59

daniella74 schreef:
Is wel een hele nare manier om je toppaard te verliezen. Op zijn zachtst gezegd een nogal ondoordachte actie van de ferrymaatschappij en ik vraag mij af of je de eigenaar van de hengst wel aansprakelijk kan stellen in dit geval.

Denk het niet. Aan de ene kant ben je ten alle tijden aansprakelijk voor je paard en de schade die hij aan anderen aanbrengt. Maar in dit geval is het overmacht. De eigenaar heeft er immers niet voor gekozen zijn hengst naast die merrie te zetten, hem kan dus niets verweten worden.

Anders zal het verhaal zijn als aangetoond kan worden dat de hengst ondeugdelijk was aangeboden en door een fout van de grooms in eerste instantie is losgekomen. De ferrymaatschappij zal het zeer zeker over deze boeg proberen te gooien en ga dat dan maar eens bewijzen. Ik denk dat er over en weer met heel erg veel vingers naar elkaar gewezen zal worden. Kan me voorstellen dat hij daar geen zin in heeft.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:35

Wat ontzettend sneu!
Maar wel raar dat ie het aan de eigenaren van de hengst wil gaan vragen, het is niet hun schuld. Ik zou als eerste de veerdienst aanschrijven en er de volgende keer op toe staan dat de grooms meegaan.

Aan de andere kant: hadden grooms dit kunnen voorkomen? Als er niet meer plek was, hadden ze toch zo vervoerd moeten worden en je gaat ook niet echt tussen een hitsige hengst en een merrie staan:S
Maar elk verhaal heeft een keerzijde...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 18:38

Needje schreef:
Maar het is nog geen maand geleden gebeurd. En de eerste weken van een peesblessure wordt d eblessure juist eerst erger. Daarna gaat t herstellen. Vind een maandje dus wel erg kort om te zeggen dat t niet geneest.
Wat overigens niet wegneemt dat t dier waarschijnlijk niet meer geschikt is voor de sport.

De pees is nu helaas geheel afgescheurd van wat ik heb begrepen. Dit is gekomen doordat de operatie is mislukt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:42

He gats. Scheve mond

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:54

Ingewikkelde kwestie...wie is er veantwoordenlijk voor het materiaal waar de dieren tijdens de overtocht verbleven.
Wie heeft de paarden zo geplaatst...hoe zijn de dieren vastgezet en wie is daar verantwoordelijk voor.
Ook vreemd dat de Ferry maar eens in de 4 uur een groom toestaat en waarom is er bv geen camera om de dieren in de gaten te houden.

Of de eigenaar van de hengst verantwoordelijk is,is ook nog maar de vraag...

Het is in ieder geval doodzonde dat een goed sportpaard op deze manier aan het einde van haar sportcarriére is gekomen.
Dit had absoluut voorkomen kunnen worden....Hopelijk is ze nog wel geschikt voor de fokkerij zodat ze toch haar goede genen door kan geven.

mercurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:02

wel erg voor de ruiter.als de merrie nog ingezet kan worden voor de fokkerij,dan zou het mooi zijn

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:11

ik lees hierboven reacties dat de eigenaar aansprakelijk gesteld wordt, maar volgens mij wordt er in het bericht bedoeld dat hij hoopt dat de eigenaar het paard verzekerd heeft waardoor hij toch nog een gedeelte betaald krijgt voor het paard.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:33

erg naar dit
maar gelukkig voor hem is het een merrie Haha! mooi wat veulentje uitfokken

YaraAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:38

Cayenne schreef:
Needje schreef:

De pees is nu helaas geheel afgescheurd van wat ik heb begrepen. Dit is gekomen doordat de operatie is mislukt.

Het is super jammer dat dit gebeurt is.

Maar ook al was deze operatie niet mislukt was de kans toch klein dat Sky-High weer op top niveau kan springen of niet dan? Eenmaal een peesblessure opgelopen en het is en blijft dan een zwakke pees. Hoop wel dat ze nog voor de fokkerij kan worden ingezet.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:25

Steefjevos schreef:
Wat ontzettend sneu!
Maar wel raar dat ie het aan de eigenaren van de hengst wil gaan vragen, het is niet hun schuld. Ik zou als eerste de veerdienst aanschrijven en er de volgende keer op toe staan dat de grooms meegaan.

Aan de andere kant: hadden grooms dit kunnen voorkomen? Als er niet meer plek was, hadden ze toch zo vervoerd moeten worden en je gaat ook niet echt tussen een hitsige hengst en een merrie staan:S
Maar elk verhaal heeft een keerzijde...

ik neem aan dat de grooms slim genoeg zijn om te voorkomen om een hengst naar een merrie te zetten. (mochten ze mee) en geen plek, dan neem ik aan dat ze er iets op verzinnen, dan maar een paard later oid, maar ja is al te laat, echt zonde!