Abdel Saïd en Team Harmony Sky-High
Foto: Kit Houghton / FEI
Merrie Sky-High van Abdel Saïd is wellicht definitief uitgeteld. De merrie raakte zwaar geblesseerd tijdens de overtocht met een ferry op de reis van Oslo naar Helsinki en bleef achter in een dierenkliniek in Finland. ,,Ik ben vorige week langsgegaan met een dierenarts van hier, het ziet er niet goed uit. De peesblessure is allerminst verbeterd, integendeel. Het gaat steeds slechter. De operatie is mislukt.
Het ziet ernaar uit dat de merrie verloren is voor de sport”, aldus Saïd.
,,Eigenlijk is het onbegrijpelijk dat men voor een bootreis een merrie naast twee hengsten plaatst. Compleet onverantwoord, één van de hengsten raakte los en probeerde de merrie te dekken. Had men de grooms toegelaten op de ferry, dan was dit nooit gebeurd. Dit is uiteraard voor mezelf, maar ook voor de eigenaar van Sky-High een enorm verlies. We hopen dat de eigenaar van de hengst een verzekering heeft en die kan aanspreken om zo een schadevergoeding uit te betalen. Anders moeten we misschien maar de verantwoordelijken van de ferrymaatschappij aanklagen. We onderzoeken momenteel de opties maar ik heb ook niet zoveel zin in een juridische slag waar alleen de advocaten beter van worden.”
Saïd hoopt verder te komen met Sea Coast Conan en dat Pablis terugkeert. Pablis blesseerde zich eerder dit seizoen in Dublin, maar ondertussen loopt ze weer onder het zadel en gaat het de goede kant op. ,,Met haar en Conan heb ik toch opnieuw twee paarden voor de grote proeven.”
Verwant artikel:
[VN] Toppaard van Abdel Saïd raakt zwaargewond tijdens bootreis