Bokker silvester en US HD Sweet Dream tijdens de prijsuitreiking
Afgelopen weekend was het in Beilen tijd voor de Nederlandse Kampioenschappen van Amerikaanse Appaloosa's. Een flink aantal bokkers was deze keer weer van de partij!
Een van deze bokkers was silvester. Samen met haar paard Future kwam zij uit in verschillende rubrieken. Lees hieronder hoe het hen is vergaan:
Ik heb gisteren meegedaan aan de Nederlandse Kampioenschappen voor Amerikaanse Appaloosa’s met mijn paard US HD Sweet Dream (stalnaam Future)
s’Ochtends begonnen we met de halter.
Ik was tweede bij de aged gelding, en reserve bij de grand champion.
Toen was de rubriek "most colorful" aan de beurt: zestien appaloosa's in de ring met allemaal een andere kleur; ga er maar eens aan staan!
De prijsuitreiking was erg spannend voor mij. Bij de vierde plek waren we nog niet genoemd, bij de derde niet, bij de tweede niet..
Ik was eerste en Nederland Kampioen in de most colorful!

Daarna was het tijd om om te kleden voor de hunteronderdelen.
Future liep heerlijk in de hunter, wat resulteerde in een tweede plek.
De hunt seat equitation ging heel lekker, helaas maakte ik zelf een fout (eerst rechtergalop in plaats van linkergalop).
Je jury zei dat dat me mijn eerste plaats koste helaas. Ik werd trouwens toch nog derde.
Toen weer omkleden voor de western rijonderdelen.
De trail deed ik nog niet mee, daar is Future nog niet aan toe.
De pleasure wel. Ik kon hem heerlijk rond rijden, hij bleef heel constant.
De prijsuitreiking was weer spannend, het was een grote groep van 12 ruiters.
Vierde was ik niet, derde niet, Tweede niet.. Nee, ik was wederom eerste en dus Nederlands Kampioen Pleasure!

Wat ontzettend gaaf! Dit had ik echt niet verwacht.
Toen de western riding proef. Het werd de eerste keer dat ik dat met Future zou starten.
Ik kon de hele proef rondrijden, al ging het niet zo netjes als ik had gewild.
De andere 2 deelnemers konden de proef niet goed uitrijden en werden dus gediskwalificeerd, wat inhield dat ik ook in de western riding Nederlands Kampioen was.

Als laatste de western equitation (horsemanship).
Het proefje ging lekker, ik was 3e van de 6.
Ik mocht nog terugkomen voor de all round uitreiking.
En toen bleek ik ook nog All Round Reserve Nederlands Kampioen te zijn.
Het was een geweldige dag, heel gezellig, heel veel deelname, hele goede show.
Future

Groetjes, silvester