Tijdens het NK Westernriding in Marienheem waren er niet alleen maar Amerikaanse rassen te bewonderen. Ook de ongewone rassen waren present, en een van de combinaties waren bokker Alice01 met haar Welsh pony "Jolene's Joy".
Hieronder kun je lezen hoe het deze bijzondere combinatie is vergaan tijdens het Nederlands Kampioenschap.

Bokker Alice en Jolene's Joy tijdens de prijsuitreiking
foto met dank aan JAZZ4ff
Dat je ook western kunt rijden op een niet Amerikaans ras en daarin best succesvol kunt zijn heeft Jolene's Joy wel bewezen tijdens het afgelopen NK Westernriding.
Jolene kwam door alle voorrondes heen (Pleasure, Trail en Horsemanship) en deed het daarin niet onverdienstelijk!
Op vrijdag reed ik met haar ook mee aan de DSBA onderdelen en werden we tweede in de westernriding, vierde in de Hunter en zesde in de Pleasure.
Het NK kon toen voor mij alle helemaal niet meer stuk, zo trots was ik op mijn meisje!!
Op zaterdag deden we mee aan de finales en reden we ons steeds weer in de prijzen.
(in de Pleasure werden we 2x vijfde, niet slecht voor een niet pleasure paard) in de trail negende en tiende (de finale ging iets minder goed dan de voorronde) en in de Horsemanship eerste en derde).
Dit resulteerde in een gouden medaille bij de Horsemanship. Dit betekende dat we Nederland Kampioen zijn geworden!
Ik was zo trots op haar dat we het voor elkaar gekregen hadden.
Op zaterdagavond waren ook de uitreikingen van de Highpoint titels en we mochten er zelfs twee mee naar huis nemen, een voor de L2 Pleasure en een voor de L2 Horsemanship!
OpzZondag moesten we ook nog de Westernriding starten en hierin werden we twee maal eerste en werden hierin dus ook nog eens Nederlands Kampioen.

Aan het einde van de dag werden ook de All Round prijzen uitgedeeld, we waren ook nog eens All Round Champion L2 en Reserve All Round L2 geworden.

Jolene, je bent een kanjer van de aller bovenste plank!

Alice supertrots op haar Jolene
Foto door JAZZ4ff
Groetjes, Alice