Breaker behangen met linten tijdens de prijsuitreiking
foto met dank aan Gera Hoving
http://www.paardenfoto.com
Ook bokker Breaker was aanwezig op het NK Western afgelopen weekend in Marienheem. Zij bracht haar Solid Paint ondermeer uit in de halterrubrieken met een bijzonder goed resultaat. Hieronder kun je lezen hoe het hen is vergaan:
Omdat Cayenne mij ook gevraagd heeft om een stukje te schrijven, hierbij een stukje over mijn belevenissen tijdens het NK!
Angels Hartbreaker is mijn 11 jarige Solid paint bred ruin!
Ik heb hem 2.5 jaar geleden gekocht om lekker mee in de bossen te gaan rijden...maar dat is allemaal wat anders gelopen....
Hij heeft me geleerd dat het ook best leuk is om wedstrijden te rijden...en ik leer daarom ook nog iedere wedstrijd van hem!
Voor mij begon het NK op het moment dat ik heb ingeschreven. Ik rijd nu sinds ruim een jaar serieus wedstrijden en een NK is dan wel super spannend! Maar alleen de voorbereidingen zijn al erg leuk!
Ik had me ingeschreven voor de paintshow. Op de donderdag halteren en op vrijdag twee rij onderdelen!
Omdat ik een spb heb, moest ik ook in die klasse starten en het was erg leuk dat er best een goede opkomst bij de spb's was!
Op woensdag is Breaker helemaal klaargemaakt door bokker Francis! Zij heeft hem de hele middag gestiekt. Daarna zijn we op weg gegaan naar Mariënheem!
Op donderdag dus de halter, ik had hem pas 2 x eerder gehalterd en wist allemaal nog niet zo goed wat me te wachten stond!!!
Na natuurlijk veel te vroeg klaar te staan mocht ik dan eindelijk naar binnen. Ik vond het echt mega spannend! Break was ook best gespannen en dus moest ik maar afwachten of hij goed vierkant wilde blijven staan!
Maar het resultaat was super! 2 x grand champion door beide jury's en daardoor dus Nederlands kampioen!!
Het gevoel wat je dan krijgt is gewoon heel raar, daar kan je alleen maar van dromen! Ik was zo blij!
Mijn NK kon dus ook al niet meer stuk, wat er de vrijdag ook zou gebeuren.....
De vrijdag moest ik starten in de open spb pleasure. Dit is minder verlopen. We waren allebei erg gespannen, (vooral ik) maar toch nog een 4e en een 6e plaats!
Daarna nog de amateur horsemanship spb, hier ging het al weer vele malen beter, Hier heb ik ZILVER behaald!
Dus ook ik heb een geweldig eerste NK beleefd en heb nu al zin in volgend jaar!!

Ben zo trots op mijn paardje!
Nu heb ik gelijk de kans om via deze weg een paar mensen te bedanken!
Mijn super groom Manon, ze heeft er alle dagen voor gezorgd dat Breaky spik en span was!!
Cira voor de mooie staart en halster! ( en mijn paard)
En natuurlijk Francis voor het stieken, Jan-Pieter voor het coachen en de lessen van het afgelopen jaar! Verder alle mensen bedankt voor de felicitaties in het prachtige fototopic!!
Gera bedankt voor het supermooie topic en je fotos!!
Groetjes, Breaker en Judith
Klik hier voor nog meer foto's van Judith en Breaker tijdens het NK.