nielsd en Bo Knows Hollywood tijdens de prijsuitreiking
Foto door JAZZ4ff
In de serie verslagen van het NK Westernriding te Marienheem van afgelopen week, is het dit keer de beurt aan bokker nielsd. Hij kwam uit in verschillende rubrieken tijdens dit NK, en was ook flink succesvol!
Hieronder kun je lezen hoe het hem is vergaan:
Na weken trainen was het dan zo ver, de Nederlandse Kampioenschappen.
Ik had mij voor meerdere onderdelen ingeschreven.
Woensdag was mijn eerste start, de L2 Senior Trail en de L2 senior reining. Bij de L2 senior trail ging ik met een nette score over naar de finale die zaterdag werd verreden.
Vrijdag had ik mooi tijd om de puntjes op de 'i' te zetten.
Zaterdag had ik 2 onderdelen. De finale van de L2 senior trail, dit ging niet echt goed en daardoor werd ik helaas laatste.
Later op de middag deed ik ook mee met de Young Riders trail 14 & up. Ik was vrij relaxt, ik dacht dat het net zo ging als de Senior trail dus had het allemaal al opgegeven.
Echter liep Bo heel erg netjes en konden wij bijna helemaal uit de penaltybox blijven. Ik wist dat ik een nette proef had gereden en toen ik bij de prijsuitreiking hoorde dat ik Nederlands Kampioen was kon ik niet meer stoppen met lachen, het was een geweldig moment!!
Eenmaal thuis heb ik mijn paard een hele grote bak slobber gegeven, dat had hij zeker verdiend!
Zondag had ik nog Young Riders reining en Young riders Horsemanship. Bij de reining was ik 1x geplaatst als 4de, bij de andere jury was ik (geheel ten onrechte) gediskwalificeerd.
Alles bij elkaar was het een geweldige week waarbij ik erg veel plezier heb gehad, daar gaat het bij mij immers om!
Niels