Crow en Play Crow tijdens het NK
Foto door JAZZ4ff
Tijdens het NK Westernriding in Marienheem afgelopen week, was bokker Crow met haar Paint ruin "Play Crow" ook van de partij. Het paard kwam in verschillende onderdelen uit, en was buitengewoon succesvol.
Hieronder kun je het verslag lezen van hoe Crow dit NK met haar bijzondere paard heeft beleefd.
Play Crow is mijn nu 8 jarige paint ruin. We hebben hem 4 jaar geleden gekocht nadat mijn man ook graag wedstrijden wilden gaan rijden met onze paint ruin Elite Bo Jack, en dat is nu eenmaal lastig als je allebei amateur pleasure en horsemanship rijdt met hetzelfde paard.
Play Crow maakte het mogelijk mijn eerste ervaringen met reining op te doen.
Daarnaast vind ik het super om allround te rijden dus ook de pleasure en horsemanship en trail werd opgepakt en niet te vergeten het koeienwerk waar we nu ook maandelijks voor trainen.
Crow pakt alles aan, wil altijd voor je werken als je hem maar in zijn waarde laat en hem niet overtraint. Hij houdt van afwisseling dus de bosritten zijn ook belangrijk. Zo was onze voorbereiding voor het NK een leuke 5 uur durende puzzelrit rond Venlo op zaterdag.
Play Crow heeft bizar gelopen, welk onderdeel dan ook, hij ging ervoor, zowel met mij als Jan Pieter Koopman die hem regelmatig uitbrengt in de open reining als voor Jaime, een jeugdruiter die zo de kans heeft bij de paintjeugd all round ervaringen op te doen. Ik ben bijzonder trots op Crow en heb veel waardering voor mijn trainer Jan Pieter Koopman die hem met net zoveel respect en waarde voor zijn eigen persoonlijkheid benadert.
Play Crow, je bent een topper en verdient een plaats in mijn eigen gallery of honour.
Crow
De prestaties van Play Crow op het NK Westernriding van 2008:
Play Crow met bokker Crow:
APHA amateur pleasure- goud
APHA amateur horsemanship - zilver
APHA reining amateur- zilver
APHA trail amateur, 6 en 7 geplaatst
Grand Champion en reserve Champion en Dutch Champion all around
wran L2 horsemanship - zilver
wran L2 finale reining, 11e geplaatst
Play Crow met Jan Pieter Koopman:
APHA open reining - goud