Het NK Westernriding is alweer achter de rug. De aankomende dagen zullen een aantal bokkers hun belevenissen tijdens dit NK met jullie delen.
Als eerste is het de beurt aan bokker Toekie. Samen met haar Bonanza was zij van de partij op dit NK. Lees hieronder hoe het hen verging.
Bonanza en ik hebben weer een geweldige, leerzame week achter de rug. Het begon voor ons op dinsdag met de AQHA-wedstrijd. We startten daar in de Amateur en Open western pleasure. Het ging niet zoals ik had gehoopt, maar dit lag aan mijzelf. Bonanza deed zijn best maar ik was er zelf niet helemaal bij. En ja, dat merk je natuurlijk meteen. We waren niet genoeg één om een fijne pleasure ronde te laten zien. Natuurlijk baalde ik daar van, maar ik besefte dat ik mezelf wel weer moest opladen voor de volgende dag: de semi finals voor het Nederlands Kampioenschap van de WRAN.
De klasse L2 Western Pleasure telde 23 combinaties. Dit werd verdeeld in twee groepen. Nadat de twee groepen hadden gereden, werden er 18 startnummers omgeroepen; zij mochten meteen de wedstrijdarena in voor nog een ronde. Ook wij mochten weer, yeah! In die tweede ronde werden uiteindelijk 13 finalisten geselecteerd. Wat was ik blij en opgelucht toen bleek dat Bon en ik daarbij hoorden! Het behalen van de finale zie ik op zich al als een hele prestatie dus ik was dik tevreden.
De finale was op zaterdag. Ik heb hier enorm naartoe geleefd en ging er die dag helemaal voor. Alles of niets, met in mijn achterhoofd de woorden die mijn vader vlak voor hij stierf tegen me zei: “Als er meer is, laat ik het weten via Bonanza.” Ik heb Bonnie vlak van tevoren nog in zijn oor gefluisterd dat papa ons wel zou leiden. De finale ging super en ik was ontzettend blij en trots. Tijdens het wachten op de uitslag, was het voor mij al duidelijk dat het een geweldig NK was en dat we met een goed gevoel naar huis konden. Ja, en toen de prijsuitreiking… niet te beschrijven wat er dan door je heen gaat.

Toekie en Bonanza hard aan het werk op het NK
foto met dank aan Gera Hoving
http://www.paardenfoto.com
Bij beide jury’s een derde plaats en dus de bronzen medaille! Wauw!! Na alle tegenslagen die we in het verleden hebben gehad is dit een ongelofelijke prestatie. Eind augustus behaalden we bij het NK Quarter Horses het zilver en daarmee de reserve kampioenstitel. Deze bronzen plak betekent heel veel voor me. Het is een bevestiging dat het zilver van vier weken geleden geen toeval was, en dat papa me heeft laten weten dat het goed is. Mijn lieve Bonanza liep letterlijk de sterren van de hemel.
Dankjewel mama, Sylvia en Matti Pardijs, Gera Hoving voor de magnifieke foto’s en het onwijs lieve fototopic dat je hebt geopend en natuurlijk alle anderen voor jullie steun en enthousiaste reacties!
Toekie
Klik hier om nog meer foto's te bekijken van Toekie en Bonanza tijdens het NK.