Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
essiesillyJarig

Berichten: 7835
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:32

Volgens mij ook niks nieuws... :s nou ja conclusie het blijft een triest verhaal voor t beest maar ja lekker appeltjes laten eten en geknuffeld worden en doorgaan met het leven ;)

xMyrth

Berichten: 2818
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:32

Niets nieuws gezien voor mijn gevoel.
Kreeg ook een brok op 't einde, met Edward... Stiekem hoop ik dat Totilas ooit toch nog bij Edward komt te staan

fenna_moos
Berichten: 1
Geregistreerd: 04-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:34

Weet iemand hoe ik dit terug kan kijken met ziggo? Staat het gewoon op ondimand of kan dat niet?

Aranel
Berichten: 20218
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:35

XMyrth: ik ben dus niet de enige penny die daar nog op hoopt :o

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:36

Waar mij toch nog steeds het meest de mond van openviel was hoe ze maar niet zagen of wilde zien dat Totilas zo onregelmatig liep tijdens het ek. Ze bleven maar zeggen: hij liep toch super goed? Wauw

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:38

Totilas...een wel heel bijzonder stukje geschiedenis in de paardensport. ;(

Esmee_RS

Berichten: 4905
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:43

Stonden er veel nieuwe dingen in?

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:44

Esmee_98 schreef:
Stonden er veel nieuwe dingen in?


Dat vraag ik mijzelf ook af....

knollentuin
Berichten: 10432
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:45

HorseTimeXL schreef:
Waar mij toch nog steeds het meest de mond van openviel was hoe ze maar niet zagen of wilde zien dat Totilas zo onregelmatig liep tijdens het ek. Ze bleven maar zeggen: hij liep toch super goed? Wauw


Dit verbaasde mij toen al en nu weer, staan ze nou met z'n allen eerst te doen alsof ze het niet zien, willen ze het voor elkaar niet toegeven of wat?
Dat een trainer ala sjef dit niet gezien heeft maak je me niet wijs, je ziet het paard al na het groeten bij binnenkomst over ac lijn onregelmatig weglopen, dat moet in het losrijden al zichtbaar zijn geweest.

essiesillyJarig

Berichten: 7835
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:47

denbine schreef:
Esmee_98 schreef:
Stonden er veel nieuwe dingen in?


Dat vraag ik mijzelf ook af....


Nee

jansje73

Berichten: 2658
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:49

Volgens mij stonden er niet heel veel nieuwe dingen bij. Heel veel van de eerste docu van Totilas. Ik kreeg ook een brok in mijn keel toen op het einde Totilas met Edward , het blijft geweldig om te zien. Hier ook hopen dat Totilas toch nog wordt verkocht en dat Totilas weer terug komt. Wat ik wel jammer vind dat er nu niks werd gezegd hoe het nu met Totilas gaat en wat ze er nu mee doen.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:51

knollentuin schreef:
HorseTimeXL schreef:
Waar mij toch nog steeds het meest de mond van openviel was hoe ze maar niet zagen of wilde zien dat Totilas zo onregelmatig liep tijdens het ek. Ze bleven maar zeggen: hij liep toch super goed? Wauw


Dit verbaasde mij toen al en nu weer, staan ze nou met z'n allen eerst te doen alsof ze het niet zien, willen ze het voor elkaar niet toegeven of wat?
Dat een trainer ala sjef dit niet gezien heeft maak je me niet wijs, je ziet het paard al na het groeten bij binnenkomst over ac lijn onregelmatig weglopen, dat moet in het losrijden al zichtbaar zijn geweest.


Precies dit inderdaad.. Ten koste van het paard. Hoe deskundig ben je dan als je dat niet ziet.. Stond echt met een mond vol tanden misschien nu wel meer imdat je nu ook interviews met hen zag. Stiefmama die nog zei ja als die nou fouten had gemaakt. En Anky die op tv zoals sjef suggereerde niks zag. Terwijl Laurens van Lieren die commentator was bij NOS waar ik het via keek al zei bij se eerste lijn dat die onregelmatig liep en aan het einde nog noemde dat hij het heel zorgelijk vond. Maar Pff die verontwaardiging van de Duitsers over de scores.

Er was niet veel nieuws maar je zag nu wel interviews en ook wel mooie beelden. Daarnaast was het ook niet perse nieuwe dingen wilde laten zien maar meer de documentaire af te ronden.

knollentuin
Berichten: 10432
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:55

Idd HorseTimeXL,ik dacht dat we meer van toot hoe hij er nu bij stond zouden zien, ik had een beetje t gevoel of er weer een beetje op gespeeld werd dat hij weer in de training stond, maar meer interviews en wat aanvullingen en verder niets nieuws onder de zon

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:57

jansje73 schreef:
Volgens mij stonden er niet heel veel nieuwe dingen bij. Heel veel van de eerste docu van Totilas. Ik kreeg ook een brok in mijn keel toen op het einde Totilas met Edward , het blijft geweldig om te zien. Hier ook hopen dat Totilas toch nog wordt verkocht en dat Totilas weer terug komt. Wat ik wel jammer vind dat er nu niks werd gezegd hoe het nu met Totilas gaat en wat ze er nu mee doen.


Helemaal mee eens ,werd er zelfs emotioneel van ( dat heb ik niet vaak ! ) Totilas en Edward waren gewoon echt partners dat zie en voel je aan alles . En ik heb niks tegen Rath , maar het is gewoon zo . Alleen niemand wil het daar zien ... Hoewel het steeds meer duidelijk wordt .

Ik hoop stiekem ook met heel mijn hart dat "de open zenuw " weer gedicht kan worden en dat ze herenigd worden , ik weet haast zeker dat alle problemen dan snel over zijn ... Althans ... Dat is een gevoel .

Ik bedoel als het toch al een "slechte investering " is geweest , waarom iemand anders ( Edward ) er weer mee gelukkig maken ?

Ik hoop ook dat ze dit paard MENTAAL actief houden , en wellicht als hij weer in staat zou zijn fysiek . Jammer dat de documentaire niet verder ging dan de zwarte sheets , want daar hoopte ik op !
Maar dat is mijn mening .

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:58

Ik had het opgenomen, ga het nu kijken :)

Gnome
Berichten: 8485
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:58

Ik heb het ook gezien. Kan niet ontkennen dat ik op het einde misselijk werd van t gevoel dat het allemaal om het geld gaat en niet meer om de gezondheid van of liefde voor dit dier. Ik hoop dat ie nu eindelijk het leven krijgt wat ie verdient.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:00

Hoe zit het trouwens eigenlijk met Bretton Woods? Daar hoor je ook niks van.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:02

Had Totilas gewoon een heel mooi afscheid gegund.... Hij is stuk, iedereen weet het. Sprookje is over, maar gun hem een afscheid van zijn geliefd publiek!! Hij verdient dat!!

Wat de docu betreft, het eerste uur is volgens mij identiek als al eens eerder werd uitgezonden. Het verhaal is gewoon verder afgemaakt tot aan het EK. Het einde van zijn carrière.

En het is ontzettend jammer dat op het EK gebleken is dat de prestaties zoveel belangrijker waren dan zijn gezondheid. Want dat het paard niet oké was hebben ze proberen op te poetsen. En dat over de rug van een wereldster... In en in triest.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:04

Ja het is ook wat onder andere tineke en Joep bartels zeiden. Je wil niet een paard zien eindigen die nog lager is dan waar die begon..

Celine_Famke

Berichten: 6742
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:04

Udo2001 schreef:
Had Totilas gewoon een heel mooi afscheid gegund.... Hij is stuk, iedereen weet het. Sprookje is over, maar gun hem een afscheid van zijn geliefd publiek!! Hij verdient dat!!


Ik heb eerder het idee dat 'zijn geliefd publiek' dat afscheid wil hebben. Totilas zal het zijn reet roesten of hij wel of niet een afscheid krijgt..

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:07

Celine_Famke schreef:
Udo2001 schreef:
Had Totilas gewoon een heel mooi afscheid gegund.... Hij is stuk, iedereen weet het. Sprookje is over, maar gun hem een afscheid van zijn geliefd publiek!! Hij verdient dat!!


Ik heb eerder het idee dat 'zijn geliefd publiek' dat afscheid wil hebben. Totilas zal het zijn reet roesten of hij wel of niet een afscheid krijgt..


Ohwww nou sorry meid. Meningen verschillen. Dit had niet via de achterdeur moeten eindigen

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:08

Ja idd volgens mij ook. En o ja die stiefmoeder zei nog kort erna. Ja ze gaan gewoon weer door.. Dat doet een echte topsporter..

Celine_Famke

Berichten: 6742
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:12

Daar ben ik mee eens, Udo2001, hoe het allemaal is gelopen is zeker niet hoe iedereen het gehoopt had en doodzonde! Dat kan ik niet ontkennen.
Maar Totilas zal echt niet beseffen dat een afscheid een afscheid is. Het is geen mens.

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:17

Citaat:
Ik bedoel als het toch al een "slechte investering " is geweest , waarom iemand anders ( Edward ) er weer mee gelukkig maken ?


Omdat het vooral om egoisme draait van stiefmoeders.
Dat was mij met het laatste stukje van haar wel duidelijk.

Ik zag die laatste beelden als afscheid en eigenlijk gaf het ook een soort van rust...voor het paard dan...het is genoeg geweest, het is goed zo.
En eerlijk gezegd: We hebben eigenlijk in Kentucky al afscheid genomen zonder dat we het wisten.

Esmee_RS

Berichten: 4905
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:22

Heeft ze Edward nu echt gesproken en geïnterviewd in de documentaire?