OS: Goud voor Dujardin, zilver voor Adelinde (+filmpjes)

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18737
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:54

Alleen hoop ik niet als we de Spelen in NL krijgen dat ze op oer Hollandse muziek gaan rijden :').

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:55

Ess_Ramona schreef:
Alleen hoop ik niet als we de Spelen in NL krijgen dat ze op oer Hollandse muziek gaan rijden :').


Jij denkt maar dat je alles mag van mij :)ddd

Ayasha
Blogger

Berichten: 58125
Geregistreerd: 24-02-04

Re: OS: Goud voor Dujardin, zilver voor Adelinde (+filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:55

NOS moest op de zee zitten met zijn "deze video is niet beschikbaar in jouw land"

pepelien
Berichten: 257
Geregistreerd: 09-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:55

Petje af voor Edward Gal!
Zo kort een combinatie en dan zo rijden, vond het echt super, echt kippevel, fijne aanleuning, ziet er bij hem altijd zo makkelijk en harmonieus uit!
Volgens mij kan hij zelfs nog een olifant zo aan het lopen krijgen ha,ha!

MarrieLeen

Berichten: 11409
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: OS: Goud voor Dujardin, zilver voor Adelinde (+filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:56

Ik heb de kur van Anky ook nog even terug gekeken, prachtig zeg, helemaal als je kijkt met in je achterhoofd dat het de laatste rit was. :+:
Echt een super goede afsluiting voor allebei, moet een emotionele rit zijn geweest voor Anky! Maar geweldig. :j

Badeendje

Berichten: 3942
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:56

Janine1990 schreef:
Fitzroy schreef:
Ik zal nu heel Bokt wel over me heen krijgen maar ik snap sowieso niet dat ze zoveel punten krijgt. Moet je met zo'n aanleuning eens in de basissport rondrijden ......
Overigens geldt hetzelfde voor Bechtolsheimer.


Denk ook dat de FEI eens moet gaan nadenken over waar Anky al jaren voor pleit, een beter jureringssysteem, kijken naar het turnen, hoe werkt het daar? Kunnen we daar iets van overnemen? En niet doorgaan op deze voet...

Niet halthouden? Een 1, dat betekent niet getoond. En niet een 5, want dat betekent voldoende.
En zo voor elke oefening, punt naar wat er in het boekje staat.

Of ga een richtlijn schrijven voor het punten.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Badeendje

Berichten: 3942
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:57

Ess_Ramona schreef:
Alleen hoop ik niet als we de Spelen in NL krijgen dat ze op oer Hollandse muziek gaan rijden :').

Dat wordt livemuziek, de klompendans! _/-\o_

Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:57

Ayasha schreef:
NOS moest op de zee zitten met zijn "deze video is niet beschikbaar in jouw land"

Hier zelfde probleem...gelukkig hebbeb ze t uitgezonden op ned1

cynthjuh

Berichten: 114
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:58

Prachtige proef van Adelinde! Parzival is zo mooi en atletisch! <3 Vond dat ze had moeten winnen :D
Maar Charlotte heeft ook super gereden met Valegro, afgezien van foutje op 't laatst. Toch terechte gouden plak. :j
En wij zilver :D

Salvira
Berichten: 470
Geregistreerd: 03-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: OS: Goud voor Dujardin, zilver voor Adelinde (+filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:00

Idd ^ Jammer dat de mooie combinatie's uit elkaar gaan..

Nog even over de wedstrijd: Ik heb het niet helemaal gevolgd, begon met kijken bij (die nu derde is).. Maar voor mij maakt het niet uit wie het doet, maar ik vind (bijna) iedereen in de dressuur toch aardig in de mond zitten. Je komt toch niet vaak tegen dat het vriendelijk contact is, zonder maar een verkeerd 'rukje'..

MyLittleLove

Berichten: 4179
Geregistreerd: 21-08-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: OS: Goud voor Dujardin, zilver voor Adelinde (+filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:01

Mijn vriendin zegt dat er wel degelijk een brit in de jury zat.
ik dacht een Deen, een Mexicaan, een Fransman, een Amerikaan, een Nederlander en een Duitse. maar er zijn er blijkbaar 7?

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:02

badeendje schreef:
Janine1990 schreef:


Denk ook dat de FEI eens moet gaan nadenken over waar Anky al jaren voor pleit, een beter jureringssysteem, kijken naar het turnen, hoe werkt het daar? Kunnen we daar iets van overnemen? En niet doorgaan op deze voet...

Niet halthouden? Een 1, dat betekent niet getoond. En niet een 5, want dat betekent voldoende.
En zo voor elke oefening, punt naar wat er in het boekje staat.

Of ga een richtlijn schrijven voor het punten.

Hier ben ik het helemaal mee eens.


Als ze dat gaan doen dat komen de "topscores" niet hoger uit dan 65% denk ik :')
Maar het zou wel eerlijker zijn, zoals je bij turnen 0.2 punt extra kunt scoren bij bijzondere dingen, en 0.2 0f 0.3 aftrek kan krijgen voor kleine foutjes... tot zelfs idd een 1 gaan geven bij niet halthouden...
want hoe kun je nou een 5 geven voor halthouden als iemand niet eens stilstond?

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:02


different1
Berichten: 3661
Geregistreerd: 12-10-10

Re: OS: Goud voor Dujardin, zilver voor Adelinde (+filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:02

Ik vond het erg om spannen, Adelinde rijd vaak met veel kracht van voor maar word toch altijd hoog gewaardeerd.
Parzival was imo beter dan ooit, hakken-trekken heb ik hem vrijwel niet zien doen.
Dujardin reed een heel fijne proef, met wat minder expressie en de fout op het einde, maar wel een vriendelijker beeld.
Ja, ze hebben terecht goud gewonnen, en Adelinde terecht zilver.
Dat trekpop bechtholtsheimer op 3 staat vind ik bizar, wat een vreselijk vermoeiende combi om naar te kijken.
Edward heeft een wereldproef neer gezet, en had imo nog wat hoger mogen staan.
Zo bijzonder wat hij doet, zo kort een combinatie vormen en dan al zo spectaculair en ogenschijnlijk moeiteloos door de baan gaan, diep respect voor deze man!
Utopia was mat, en het leek in de galop(o.a pirouettes) wel of hij z'n tong over 't bit had ofzo, geen verbinding en erg duiken.
Toch ook een heel mooie en vriendelijke combinatie om te zien rijden.

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Re: OS: Goud voor Dujardin, zilver voor Adelinde (+filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:03

Huldiging op NL 1!!

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:03

Salvira schreef:
Idd ^ Jammer dat de mooie combinatie's uit elkaar gaan..

Nog even over de wedstrijd: Ik heb het niet helemaal gevolgd, begon met kijken bij (die nu derde is).. Maar voor mij maakt het niet uit wie het doet, maar ik vind (bijna) iedereen in de dressuur toch aardig in de mond zitten. Je komt toch niet vaak tegen dat het vriendelijk contact is, zonder maar een verkeerd 'rukje'..


Achja, je moet je wel bedenken dat het paarden zijn, en nu ga ik waarschijnlijk heel bokt over me heen krijgen, maar paarden kunnen best tegen een stootje. Als een ruiter af en toe een rukje geeft aan het stuur, vind ik dat niet echt een probleem. Maar zoals mevrouw Bechtolsheimer op een paard kan zitten :D Dat vind ik gewoon nergens op lijken.

xAmigo

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-06-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: OS: Goud voor Dujardin, zilver voor Adelinde (+filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:04

Fitzroy schreef:
Ik zal nu heel Bokt wel over me heen krijgen maar ik snap sowieso niet dat ze zoveel punten krijgt. Moet je met zo'n aanleuning eens in de basissport rondrijden ......
Overigens geldt hetzelfde voor Bechtolsheimer.


Mee eens. Misschien worden de oefeningen technisch wel correct uitgevoerd bij bv. Adelinde en Bechtolsheimer, maar als het totaalplaatje er al niet lekker uit ziet, met zoveel weerstand... zou het in mijn ogen niet zó hoog beoordeeld moeten worden.
Bij Dujardin zag het hele beeld er veel vanzelfsprekender en harmonieuzer uit, dáár moet naar gestreefd worden vind ik. Zeer terecht dus dat dit hier met goud beloond werd.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:05

Djilna schreef:


Tsjah, dan ben ik toch wel benieuwd naar de mening van de rest van het Supervisory Panel. Hij is en blijft een Nederlander.
Mariëtte Sanders op Nederland 1 vond ik een heel stuk eerlijker, die gaf precies aan waar 't 'm zat. De aanleuning, de vreselijk keurige en stille aanleuning bij Charlotte. En het grijze gebied...

Salvira
Berichten: 470
Geregistreerd: 03-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: OS: Goud voor Dujardin, zilver voor Adelinde (+filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:08

Ben het helemaal eens met Janine1990 en Anoli !

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:10

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: OS: Goud voor Dujardin, zilver voor Adelinde (+filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:12

Het valt mij steeds meer op dat 'men' er niet van kan genieten als de beste combinaties ter wereld in de baan komen om hun proef te laten zien. Charlotte heeft verdiend gewonnen, maar ze kreeg het zeker niet cadeau. Het meest tegenvallend vond ik Carl Hester, Uthopia was toch ook een echte medaille kandidaat. De enige ondergewaardeerde vond ik Scandic.

Kendra

Berichten: 8771
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: OS: Goud voor Dujardin, zilver voor Adelinde (+filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:12

Jury:
'Leif Törnblad (DEN), Maribel Alonso (MEX), Jean-Michel Roudier (FRA), Gary Rockwell (USA), Wim Ernes (NED) and Evi Eisenhardt (GER) form the Dressage Ground Jury at the London 2012 Olympic Games alongside Stephen Clarke, who as a host country judge was already appointed President of the Ground Jury.'

Salvira
Berichten: 470
Geregistreerd: 03-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: OS: Goud voor Dujardin, zilver voor Adelinde (+filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:13

@Janine1990 ja oke, paarden kunnen tegen een stootje, maar meestal zie je het de hele proef/kür terugkomen.. Maar sowieso zijn veel mensen vergeten dat een paardenmond erg gevoelig is. Ook ben ik nooit zo blij als paarden 2 bitten in de mond hebben, maar dat is even een ander verhaal.

BenaLaars
Berichten: 1370
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Leusden

Re: OS: Goud voor Dujardin, zilver voor Adelinde (+filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:18

ben behoorlijk afgeknapt na deze spelen, nummer 3 had in ieder willekeurige B proef een fikse preek op dr coupon gehad... dat was alles behalve waar de dressuur om draait. Adelinde heeft daarnaast een betere proef neergezet dan Charlot. Wat een waardeloze jury zeg,.,.

murphy102
Berichten: 1157
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:18

De vriendelijke, correcte manier van paarden opleiden is beloond!
Een terechte winnaar! Kun je nagaan wat een punten ze kreeg óndanks die fout aan het einde van haar proef.

Dat Anky zo hoog eindigde (téveel punten m.i.) ligt puur aan de geweldige muziek die de Nederlanders altijd hebben en ... ach ja, het was Anky's laatste proef met Salinero, dus "gun"-punten, voordat ze met Upido het nu wellicht gaat maken (indien deze tenminste Rollkur-proof is).
Zoals bij alle Nederlanders géén -vanuit verzameling - ondertredend achterbeen, geen ontspanning, een stap in telgang, enz. Oh, probeer eens in het Z niet halt te houden.
In de GP en GP Special kreeg ze eindelijk te punten die ze verdiende. Al die jaren kreeg ze teveel.
Zoveel beter of slechter ging Salinero nl. niet deze Spelen.

Edward had weer een bommetje onder zijn kont en hij leek de controle vóór toch moeilijk te kunnen behouden. Vreselijke proef, nul ontspanning, galop niet verzameld maar verkort, alles op de hand "gecontroleerd". En dat was goed te zien. Wat is dan de waarde van een mechanische Piaffe?

Adelinde's knarsentandende en met openmondgaande Parzival leek misschien weining uitvoeringsfoutjes te hebben gemaakt, kennelijk is het ontbreken van doorlatendheid en losgelatenheid geen fout, net zo min als het omhoog trekken van de hakken in de Piaffe, een rug die in de uitgestrekte draf in tweeën leek te breken, zo werd deze naar beneden geduwd, geen verlenging van het frame en hals stond er hoog en in elkaar getrokken op enz.
Maar goed, je kunt er wel zilver mee winnen schijnbaar.

Ik zou zo graag trots willen zijn op de Nederlanders; jammer dat ze het ethisch aspect over het hoofd zien.

Zeer vele fijne buitenlandse combinaties gezien.
Laatst bijgewerkt door murphy102 op 09-08-12 18:22, in het totaal 2 keer bewerkt