Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Horseware schreef:Sorry, maar dit vind ik echt ontzettend dom van die mensen. Hadden ze in het bestellingsplan gekeken, dan hadden ze geweten dat dit niet mocht.
Wij wonen ook in het buitengebied, maar mogen niet eens een rieten kap op het huis of het huis wit verven, om het weer meer op een boerderij te laten lijken. Daarnaast moet je zelfs voor een bakomheining een vergunning aanvragen.
Je informeert toch eerst naar de mogelijkheden voordat je een huis aanschaft?
ilsse schreef:Misschien heel dom. Maar je gaat ervan uit denk ik, dat je met je land best wat mag doen wat naar jou zin is. Maar tegenwoordig mag je hier niks meer.
Citaat:Als je 2 Hectare land hebt, mag je hier niet eens een stal plaatsen voor het welzijn van je dieren. Ik vindt dat dit verplicht moet zijn als je paarden/pony's hebt!! Je kunt en mag hier niet eens goed voor je dieren zijn ja. Zo redeneer ik het tenminste
Fitzroy schreef:Ik kan zo al 3 woningen opnoemen in de gemeente Apeldoorn waar het afgelopen jaar toch hele mooie stallen NAAST de al bestaande bijgebouwen verrezen zijn. Ik begrijp dan ook niet goed waarom ze bij deze mensen zo streng zijn.
Aan de andere kant: wij hebben bij ieder huis waar we zijn gaan kijken de mogelijkheden voor kappen van bomen, verbouwingen en bijbouwen van stallen nagevraagd voordat we uberhaupt verder gingen met een huis.
Dus een beetje dom is het wel
ilsse schreef:Horseware schreef:Sorry, maar dit vind ik echt ontzettend dom van die mensen. Hadden ze in het bestellingsplan gekeken, dan hadden ze geweten dat dit niet mocht.
Wij wonen ook in het buitengebied, maar mogen niet eens een rieten kap op het huis of het huis wit verven, om het weer meer op een boerderij te laten lijken. Daarnaast moet je zelfs voor een bakomheining een vergunning aanvragen.
Je informeert toch eerst naar de mogelijkheden voordat je een huis aanschaft?
Bestellingsplan? Kun je daar eten op bestellen ?![]()
Nou ja in veel gemeenten zijn de regels wel anders. Zo wordt een bak in sommige gemeenten 'gedoogd' en in andere weer niet.
Nou nee, heb jij in het bestemmingsplan gekeken? Misschien heel dom. Maar je gaat ervan uit denk ik, dat je met je land best wat mag doen wat naar jou zin is. Maar tegenwoordig mag je hier niks meer. Als je 2 Hectare land hebt, mag je hier niet eens een stal plaatsen voor het welzijn van je dieren. Ik vindt dat dit verplicht moet zijn als je paarden/pony's hebt!! Je kunt en mag hier niet eens goed voor je dieren zijn ja. Zo redeneer ik het tenminste.
Oke ben je echt in de bebouwde kom, anders wat. Maar heb je in verre omstreken niet eens buren hebt... onzin vindt ik het dan. Nergens voor nodig
Citaat:Haha typefoutje![]()
Maargoed: ja, wij hebben van tevoren in het bestemmingsplan gekeken. Voor zover nodig, want er waren al 5 stallen aanwezig.
En natuurlijk mag je hier goed zijn voor je paarden, maar je moet daar wel de geschikte accomodatie voor kopen (dus waar je wel stallen mag bouwen als die er nog niet zijn).
Citaat:En dan durf ik te zeggen dat het ook vaak een questie van gunnen is!
Want waar gaat het eigenlijk om?Een stal voor een paar paarden,tjongejonge wat een toestand.
_sparta_ schreef:Eigenlijk heb ik dat nooit verwacht. Het is algemeen bekend dat dit niet zo maar mag. Niet eens al heb je 10 hectare, daar zit namelijk nooit een bouw bestemming op, maar is bedoeld voor gewassen of gras.
Horseware schreef:_sparta_ schreef:Eigenlijk heb ik dat nooit verwacht. Het is algemeen bekend dat dit niet zo maar mag. Niet eens al heb je 10 hectare, daar zit namelijk nooit een bouw bestemming op, maar is bedoeld voor gewassen of gras.
Precies. Zit er wél een bouwbestemming op, dan is het echt vele en vele malen duurder.
Citaat:Natuurlijk wist ik ook wel dat ik niet zomaar een binnenmanege mocht bouwen of een stal voor 20 paarden maar je verwacht toch niet dat je maar 70 of in dit geval 75m2 mag bebouwen? Nogmaals, beseffen jullie wel hoe weinig dat is?