Buurtbewoners 'kidnappen' ernstig zieke pony

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:37

Ben benieuwd naar het krantenartikel...

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:42

ja ik ook...
suus

Ernie
Berichten: 74
Geregistreerd: 28-02-04
Woonplaats: OlDeNzAaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:55

Ik ben er ook wel benieuwd naar..!!!
ik vind het wel zielig voor dat beestje..
hij lijkt op de foto ook zo lief....
Het was meschien voor hem beter dat ie in isgeslapen maar vidn ut wel zielig Huilen

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:57

wat een arme pony,
die eigenaars zouden beschaamd moeten zijn!
en die mensen die de pony naar de dierenarts gedaan hebben!!
HEB JE NIKS ANDERS DAN GOED GOED EN GOED AAN GEDAAN!!!!!!!
echt super van die mensen hoor!

Hevonen

Berichten: 5654
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:58

Hier is het volledige artikel
over die zieke pony

haringhuizen-Over één ding zijn zowel de eigenaars als de 'kidnappers' van een jonge shetlandpony het eens: het dier is ernstig ziek. Volgens de eerste partij moet dat overgaan door het dier in de weide te laten grazen, volgens de andere zijde zou dat juist onherroepelijk de dood betekenen. Beide partijen hebben aangifte gedaan. De politie gaat bemiddelen.



zaterdag 28 februari 2004, 08:48

[edit Heike] het bericht verwijderd in verband met copyright. Hele artikelen mogen niet overgenomen worden. Het is trouwens hetzelfde als de link in het eerste topic.

Yessy

Berichten: 23046
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:00

maar dat artikel is toch gewoon dezelfde als waar dit hele topic over gaat?

Hevonen

Berichten: 5654
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:01

geloof ik ook, sorry, misschien het verkeerde??

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:02

Ja dit verhaal had ik al gelezen op de link van de eerste pagina van dit topic.. We willen weten wat er nu met de pony is gebeurd...

ruitje

Berichten: 12422
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:09

Het blijft een raar verhaal,maar ik blijf erbij dat je niet zomaar een pony kan meenemen.Mijn pony van 32 kan ook bijna niet meer eten en moet voor dezelfde reden in het gras staan.Ik zou haar ook in de sneeuw laten buitenstaan als dat betekend dat ze eet.Al zou ik wel een deken opdoen ofzo.In ieder geval vind ik niet dat het zo ver moet komen dat er zomaar pony's meegenomen mogen worden.Dan weet ik zeker dat een hoop 'penny' meisjes een hoop 'verwaarloosde' pony's beter gaan verzorgen(en groentesoep gaan geven ofzo Haha! )

Sassieja

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:13

Ja dat artikel dat hierboven staat was de aanleiding van dit topic....

Hier het 'goede' artikel:

AID laat ‘ontvoerde’ zieke pony inslapen.

Haringhuizen- de shetlandpony die door de familie Assink uit een wei was ‘ontvoerd’, leeft niet meer.
De AID heeft samen met een DA uit Beverwijk het diertje onderzocht en geconstateerd dat het het beste was om de pony in te laten slapen.
Tegen de eigenaar van de pony word een onderzoek ingesteld wegens dierenmishandeling.

http://www.nhd.nl/Index/0,4731,,00.html ... %2C00.html
bron; nhd.

[edit Heike] het hele artikel mag niet compleet overgenomen worden i.v.m copyricht. Vandaar d elink.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:20

Kijk toch een redelijk goede afloop voor het beestje! Jammer dat het zo heeft moeten lopen Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:27

Ik wil even wat toevoegen;

Willig is een hele goede DA met het hart op de juiste plek en ik weet zeker dat hij weet wat hij doet!
Geloof me want ik spreek uit ervaring hij staat bekend om een hele goede dierenarts.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 27-10-10 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:33

eg zielig als je zo met je dieren om kan gaan.
en dan ook niet verkpoen als ze het aanbieden.
zwaren dierenmishandeling Huilen

Yessy

Berichten: 23046
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:35

maar aan de andere kant vind ik nog altijd dat je niet zomaar een pony kan meenemen, bel dan zo'n instantie ofzo...

Ross

Berichten: 1318
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:37

Sneu voor het shetje dat het zo heeft moeten lijden... maar gelukkig is ze uit haar lijden verlost....
Ik hoop maar dat het niet nog een keer gebeurt

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15489
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:46

Yessy schreef:
maar aan de andere kant vind ik nog altijd dat je niet zomaar een pony kan meenemen, bel dan zo'n instantie ofzo...


Daar ben ik het helemaal mee eens. Oke verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar je steelt niet zomaar een dier van een ander Boos!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:47

gelukkig is het goed afgelopen wel ontzettend stom dat die mensen er niet eerder mee naar de dierenarts zijn geweest >> en dan ook nog zeuren over diefstal... vnd ik wel een beetje raar eigenlijk...

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:51

Cloverdale schreef:
gelukkig is het goed afgelopen wel ontzettend stom dat die mensen er niet eerder mee naar de dierenarts zijn geweest >> en dan ook nog zeuren over diefstal... vnd ik wel een beetje raar eigenlijk...


die mensen zijn WEL naar de dierenarts geweest, hij heeft juist gezegd dat die pony op het land moest. En het is NIET GOED afgelopen, de pony is ingeslapen. Dit staat tenminste in de berichten.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:23

ja zn onderkaak is dan wel aan het wegrotten waardoor hij niet kan eten, maar zet hem maar op het land, dan komt alles vanzelf goed! Fraaie dierenarts >;)

ruitje

Berichten: 12422
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:26

LuckyThaBest....je vind het raar dat die mensen het beesie niet verkopen?Dat vind ik echt raar!Dat heeft er natuurlijk helemaal niks mee te maken!

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:49

Ieder zijn mening over een DA maar Willig komt niet aan mijn paarden.

Deze handelaar/broodfokker heeft in heel Schagen en omstreken landjes met schapen, Shetlanders, welshjes, haflingers en trekpaarden. Als er iemand slecht voor z'n beesten is, is hij het wel. Er wordt simpelweg niet naar omgekeken. 1x per zoveel dagen een baal rabbig beschimmeld hooi in het land om de DB op afstand te houden en dat is het. Ik stel iemand die met zijn handen aan paarden van een ander zit, niet snel in het gelijk maar deze mevrouw (zelf ook in het bezit van paarden en zeker niet van het "watterige soort") krijgt van mij groot gelijk....helaas heeft het niet mogen baten het veulen is al dood. In het artikel staat ook nog dat de handelaar onderzoek heeft laten doen naar de ziekte, laat me niet lachen, onderzoek voor een shetlanderveulen van 50 euro? Geloof er geen barst van. Alles wat geld kost laat ie gewoon doodgaan. Ik hoop dat hij een flinke boete krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:02

narretje schreef:
Ieder zijn mening over een DA maar Willig komt niet aan mijn paarden.

Deze handelaar/broodfokker heeft in heel zijn plaats en omstreken landjes met schapen, Shetlanders, welshjes, haflingers en trekpaarden. Als er iemand slecht voor z'n beesten is, is hij het wel. Er wordt simpelweg niet naar omgekeken. 1x per zoveel dagen een baal rabbig beschimmeld hooi in het land om de DB op afstand te houden en dat is het. Ik stel iemand die met zijn handen aan paarden van een ander zit, niet snel in het gelijk maar deze mevrouw (zelf ook in het bezit van paarden en zeker niet van het "watterige soort") krijgt van mij groot gelijk....helaas heeft het niet mogen baten het veulen is al dood. In het artikel staat ook nog dat de handelaar onderzoek heeft laten doen naar de ziekte, laat me niet lachen, onderzoek voor een shetlanderveulen van 50 euro? Geloof er geen barst van. Alles wat geld kost laat ie gewoon doodgaan. Ik hoop dat hij een flinke boete krijgt.

Zijn dit Tam tam verhalen ofzo?
Waarom zit zijn wachtkamer altijd zo vol dan?
Ik heb nog nooit een DA meegemaakt waar het zo druk is, lijkt me stug dat een DA die al zoveel jaar een praktijk voert In zo'n kleine gemeente) zo slecht met zn dieren zou omgaan.
T is maar wat je wilt geloven en hoe de verhalen verdraaid worden.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 27-10-10 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:38

Volgens mij heeft ze het over de eigenaar van de shetlander chiqa.

Maar moet eerlijk zeggen dat als dit het enige was wat de da voor advies heeft gegeven ik het ook niet zo'n beste vind.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 00:20

gijsenkim schreef:
Landelijke Inspectie Dienst en de Algemene Inspectie Dienst...... beiden werken tbv dieren

Dank je Lachen !

Citaat:
er staat nergens dat de pony door de politie is meegenomen.... zou ook erg dom zijn van de politie omdat daar instanties voor zijn

Sorry, dat stond er idd niet, dat was weer mijn intrepetatie van het verhaal Knipoog !

Ik ben het er ook mee eens hoor (o.a. met gijsenkim en Yessy), dat je niet "zo maar" een "zielige" pony ergens uit de wei kan plukken, maar in dit geval was het m.i. toch zeker de juiste beslissing van de fam. Assink, om het beestje mee te nemen.
Soms reageer je wel eens impulsief, zeker als je toch het e.e.a. van (in dit geval) paarden afweet en ziet dat hier een dier erg lijdt, begrijp ik best dat je meteen handeld en niet afwacht totdat er een instantie zich er (misschien!) mee bemoeid...

Er staat wel-is-waar in het artikel dat de fam. Barsingerhorn met de pony bij de DA is geweest, alleen staat er niet bij hoe lang dit geleden is Scheve mond ! Ik denk zelf, dat als een kaak aan het wegrotten is Verdrietig , het dier al langere tijd ziek moet zijn geweest en dat dit niet iets is, wat sinds een dag of 2-3 aan de gang is...

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 01:02

Ik vind niet dat ze het diertje zomaar hebben meegenomen. Er is contact geweest met C. Barsingerhorn waarbij ook werd aangegeven dat ze het diertje wel wilden kopen. Hier was hij het niet mee eens. Dan sta je toch echt voor de keuze: laten lopen of meenemen. Ze heeft voor dit laatste gekozen en er direct een dierenarts bijgehaald waarna het balletje is gaan rollen. Voordat dat het beestje is ingeslapen is hij eerst in beslag genomen zodat dit niet bij de bord van M. Assink geschoven kan worden.
Ikzelf vind ook dat je niet zomaar een pony mee mag nemen. Vaak wordt bijv. een dierenbescherming gewaarschuwd omdat pony's op een mager weitje staan terwijl deze dieren toch genoeg voeding binnen krijgen. Maar als er zo duidelijk een medische noodzaak is en de eigenaar niet mee wil werken en dan de ambtelijke molens ook nog te langzaam draaien, moet je toch iets.