staat mooi te wachten. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
b) hij dit ook daadwerkelijk uitvoert..
Sterker gezegd, ik vind het ongelooflijk dom en onvoorstelbaar... Wat een actie.
En wat een geluk dat er niks gebeurd is!
), dus ik stel me zo op z'n hoogst een komische scheldpartij voor, is ook niet okee, maar goed.
Het paard op de foto lijkt in prima conditie en in mijn ervaring kunnen de meeste doorsnee paardeneigenaren (mij inbegrepen, ik ben meer een mens met paarden dan wat ik een paardenmens zou noemen) heel wat leren van mensen met trekpaarden waar ook daadwerkelijk nog mee gewerkt wordt. Waarschijnlijk staat het paard er daarom ook zo rustig bij, is gewoon goed opgevoed. Bergje schreef:Kan ik dit paard ergens kopen? Ik beloof hem een gouden leventje. Hij staat er zo ontzettend braaf bij! Gebeurt niet elke dag dat er een vrachtwagen naast je paard omvalt en het dier staat daar zo rustig bij te kijken. Het verbaasd me wel dat mensen van die rare ideeën hebben, wie zet er nu een paard voor een vrachtwagen, arm dier!
Citaat:Grappig dat je dit zo zegt. Het gebeurt inderdaad niet elke dag. Maar mij en Nilay is het wel eens gebeurt. We kwamen net terug van een klein stukje langs de weg toen er een vrachtwagen vol geladen met aardappelen van het erf af kwam rijden. Helaas had de man achter het stuur de bocht verkeerd ingeschat en kwam hij in de berm met een wiel. Hij had al snel door dat het nietgoed ging en is de vrachtwagen uit gegaan (die stond toen stil). Je hoorde de aardappelen naar een kant rollen en toen viel op eens de hele vrachtwagen om. Dat was dus op nog geen 50 meter van ons af. Nilay bleef keurig rustig staan kijken. toen kwamen van het erf meteen tractoren aan. Die werden naast de vrachtwagen geparkeerd... Nilay is toen samen met mij doodleuk tussen de onderkant van de vrachtwagen en de tractor gelopen (hoogstens 2 meter breed 'pad'). Ik heb dus ook zo'n super paard. Maar die is niet (meer) te koop!
Maar inderdaad; super beestje!

wimmus schreef:Ach, op zich is het idee niet zo gek om je paard een kapotte auto te laten slepen. Alleen om het in dronken toestand én op de snelweg uit te voeren, dat is iets minder handig.
Zit me trouwens serieus af te vragen hoe die man nou beide tegelijk kon besturen. Lijkt me dat hij wel in vrachtauto moest zitten om te sturen, dus hoe had hij die teugels dan? Door het zijraampje, tegelijk proberend de vrachtauto te sturen? Of stuurde hij met z'n voeten en hing hij uit het dakraam? Of riep hij alleen uit het dakraam 'hopla' en liep het paard vanzelf..?
Knappe man als je dat ook nog doet terwijl je dronken bent

IJp schreef:Oké gelukkig goed afgelopen voor het paard, maar wel zeer lachwekkend!
Er gebeuren wel meer dingen in het buitenland waar wij vreemd van opkijken. Zo heb ik eens in Sousse ( Tunesië) een paard achterin de laadbak van een pick-up zien staan met alleen hekken erom heen. Auto stond vast in een file en paard bleef braaf staan. Ik heb me toen ook wel even 2 keer achter de oren gekrabt en mijn ogen uit gewreven of ik het wel goed zag.