Dronken boer bestuurt paard en vrachtauto tegelijkertijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:36

dat is nog eens een braaf paard! :Y) staat mooi te wachten.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:52

Ach, op zich is het idee niet zo gek om je paard een kapotte auto te laten slepen. Alleen om het in dronken toestand én op de snelweg uit te voeren, dat is iets minder handig.

Zit me trouwens serieus af te vragen hoe die man nou beide tegelijk kon besturen. Lijkt me dat hij wel in vrachtauto moest zitten om te sturen, dus hoe had hij die teugels dan? Door het zijraampje, tegelijk proberend de vrachtauto te sturen? Of stuurde hij met z'n voeten en hing hij uit het dakraam? Of riep hij alleen uit het dakraam 'hopla' en liep het paard vanzelf..?

Knappe man als je dat ook nog doet terwijl je dronken bent :')

newmom

Re: Dronken boer bestuurt paard en vrachtauto tegelijkertijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:01

ik denk dat t die "HOPLA" vort mit der " VODKAAAAA"

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:10

vind het wel een ziek idee, maar moet eigelijk toch wel lachen als ik zie hoe dat paard er bij staat, misschien heeft dat paard ook dubbele hoeveelheid wodka op? haha

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:31

idd die foto is wel heel droog; vrachtwagen op z'n kant en paardje staat er echt zo bij van 'laat je t even weten als ik weg mag? ik vind zelf mijn stal wel =)'

ik wil er ook wel zo eentje, oersterk en werkwillig ^^

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:37

Voor de duidelijkheid: Ik keur in geen geval goed dat a) iemand zo dronken is dat het hem een goed idee lijkt om z'n paard voor een defecte vrachtwagen te spannen en daarmee de weg op te gaan := b) hij dit ook daadwerkelijk uitvoert.. :') Sterker gezegd, ik vind het ongelooflijk dom en onvoorstelbaar... Wat een actie. 8)7 En wat een geluk dat er niks gebeurd is!

Maaaaaaaarrrr, ik lees nergens dat hij zijn paard "mishandelde"???? In het artikel staat dat hij zijn paard de schuld gaf van het omkiepen ( :') ), dus ik stel me zo op z'n hoogst een komische scheldpartij voor, is ook niet okee, maar goed. }:0 Het paard op de foto lijkt in prima conditie en in mijn ervaring kunnen de meeste doorsnee paardeneigenaren (mij inbegrepen, ik ben meer een mens met paarden dan wat ik een paardenmens zou noemen) heel wat leren van mensen met trekpaarden waar ook daadwerkelijk nog mee gewerkt wordt. Waarschijnlijk staat het paard er daarom ook zo rustig bij, is gewoon goed opgevoed.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:39

het moet allemaal toch niet gekken worden .. hoe bedenk je het ..

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:47

Bergje schreef:
Kan ik dit paard ergens kopen? Ik beloof hem een gouden leventje. Hij staat er zo ontzettend braaf bij! Gebeurt niet elke dag dat er een vrachtwagen naast je paard omvalt en het dier staat daar zo rustig bij te kijken. Het verbaasd me wel dat mensen van die rare ideeën hebben, wie zet er nu een paard voor een vrachtwagen, arm dier!

Grappig dat je dit zo zegt. Het gebeurt inderdaad niet elke dag. Maar mij en Nilay is het wel eens gebeurt. We kwamen net terug van een klein stukje langs de weg toen er een vrachtwagen vol geladen met aardappelen van het erf af kwam rijden. Helaas had de man achter het stuur de bocht verkeerd ingeschat en kwam hij in de berm met een wiel. Hij had al snel door dat het nietgoed ging en is de vrachtwagen uit gegaan (die stond toen stil). Je hoorde de aardappelen naar een kant rollen en toen viel op eens de hele vrachtwagen om. Dat was dus op nog geen 50 meter van ons af. Nilay bleef keurig rustig staan kijken. toen kwamen van het erf meteen tractoren aan. Die werden naast de vrachtwagen geparkeerd... Nilay is toen samen met mij doodleuk tussen de onderkant van de vrachtwagen en de tractor gelopen (hoogstens 2 meter breed 'pad'). Ik heb dus ook zo'n super paard. Maar die is niet (meer) te koop!

Maar inderdaad; super beestje!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:53

Citaat:
Grappig dat je dit zo zegt. Het gebeurt inderdaad niet elke dag. Maar mij en Nilay is het wel eens gebeurt. We kwamen net terug van een klein stukje langs de weg toen er een vrachtwagen vol geladen met aardappelen van het erf af kwam rijden. Helaas had de man achter het stuur de bocht verkeerd ingeschat en kwam hij in de berm met een wiel. Hij had al snel door dat het nietgoed ging en is de vrachtwagen uit gegaan (die stond toen stil). Je hoorde de aardappelen naar een kant rollen en toen viel op eens de hele vrachtwagen om. Dat was dus op nog geen 50 meter van ons af. Nilay bleef keurig rustig staan kijken. toen kwamen van het erf meteen tractoren aan. Die werden naast de vrachtwagen geparkeerd... Nilay is toen samen met mij doodleuk tussen de onderkant van de vrachtwagen en de tractor gelopen (hoogstens 2 meter breed 'pad'). Ik heb dus ook zo'n super paard. Maar die is niet (meer) te koop!

Maar inderdaad; super beestje!

jammer dat ie niet te koop is, maar mag ik hem is lenen, kan hij een gesprekje met mijn verzorgpaarden houden over gedrag in het verkeer :=

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 01:02

Oh, maar hij heeft ook wel zijn buien hoor. Hij kan ook lekker gek doen. Hij is helemaal niet gek van dat grote verkeer. Maar met dit soort dingen is hij verbazend 'cool'. Ik ben er ook achter gekomen dat het heel erg veel uitmaakt wie er met hem bezig is. Eerder dacht ik dat hij bij iedereen wel zo zou reageren. Maar dat blijkt niet helemaal waar te zijn. Bij de een slaapt hij zowat, bij de ander is hij wakker en bij weer een ander is hij over actief. Gedraag jij je als leider en blijf je rustig? Dan heb je geen enkel probleem met hem.

En of dat gesprekje helpt... als dat zo zou zijn zou ik makkelijk geld kunnen verdienen! Lijkt me wel wat. :)

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 01:06

jemig ergens wel komisch hoe verzin je het!! En wat een droog paard inderdaad! gelukkig is hem niks overkomen..
Ze zeggen toch dat mannen geen 2 dingen tegelijk kunnen..? laat staan als ze bezopen zijn.. _O-

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 02:06

Haha, ik lig echt dubbel. Zelfs als ik zo dronken als ik weet niet wat zou zijn zou ik er nooit op gekomen zijn. :}

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 07:38

ik moet er enigzins ook wel om lachen,
hoe ver zint die het :')
tuurlijk als hij daarna het paard mishandelde en zoveel gedronken heeft is absoluut niet goed.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 07:58

Ik denk dat het allemaal wel gezegd is. Die man zal nu wel denken "Had ik maar een sleepwagen besteld".
Zal dit verhaal vandaag aan mijn paarden voorleggen... Hopelijk beseffen ze dan dat ze het echt zo slecht nog niet hebben hier bij mij.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 08:08

Ik moest even heel hard lachen toen ik de foto zag! :')

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 08:20

Op zich kan ik me de dronken beredenatie nog wel voorstellen. Als een sterk mens van een kilootje of 130 (Jarno Hams bijvoorbeeld) een vrachtwagen kan trekken, waarom een paard van een 600(?) kilo dan niet? Het aan de gang krijgen van het gevaarte is het moeilijkst, daarna rolt dat ding wel door hoor.
Neemt niet weg dat het geen hele snuggere actie was. Paard en vrachtwagen tegelijk besturen lijkt me best lastig. Heb al moeite genoeg met één van de twee! }:0

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 08:37

_CS_ schreef:
Heeft dat paard echt die vrachtwagen in zijn uppie voort getrokken dan?

dat was ook het eerste dat ik me afvroeg :+ Zo'n zwaar ding, dat red 1 zo'n paard toch nooit? Maar blijkbaar dus wel :D
Laatst bijgewerkt door SuperSmurf op 25-02-10 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 08:38

ach arm paardje,
hoop dat hij een nieuw beter tehuis krijgt,
want dit moet geen tweede keer gebeuren

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 08:39

wimmus schreef:
Ach, op zich is het idee niet zo gek om je paard een kapotte auto te laten slepen. Alleen om het in dronken toestand én op de snelweg uit te voeren, dat is iets minder handig.

Zit me trouwens serieus af te vragen hoe die man nou beide tegelijk kon besturen. Lijkt me dat hij wel in vrachtauto moest zitten om te sturen, dus hoe had hij die teugels dan? Door het zijraampje, tegelijk proberend de vrachtauto te sturen? Of stuurde hij met z'n voeten en hing hij uit het dakraam? Of riep hij alleen uit het dakraam 'hopla' en liep het paard vanzelf..?

Knappe man als je dat ook nog doet terwijl je dronken bent :')

_O-

Daar moet ik stiekum dan wel weer om lachen :+

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 08:44

Oké gelukkig goed afgelopen voor het paard, maar wel zeer lachwekkend!

Er gebeuren wel meer dingen in het buitenland waar wij vreemd van opkijken. Zo heb ik eens in Sousse ( Tunesië) een paard achterin de laadbak van een pick-up zien staan met alleen hekken erom heen. Auto stond vast in een file en paard bleef braaf staan. Ik heb me toen ook wel even 2 keer achter de oren gekrabt en mijn ogen uit gewreven of ik het wel goed zag.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:02

Ach, wat een doedel als je hem zo ziet staan...

Daar kun je toch niet boos op worden? :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:12

IJp schreef:
Oké gelukkig goed afgelopen voor het paard, maar wel zeer lachwekkend!

Er gebeuren wel meer dingen in het buitenland waar wij vreemd van opkijken. Zo heb ik eens in Sousse ( Tunesië) een paard achterin de laadbak van een pick-up zien staan met alleen hekken erom heen. Auto stond vast in een file en paard bleef braaf staan. Ik heb me toen ook wel even 2 keer achter de oren gekrabt en mijn ogen uit gewreven of ik het wel goed zag.

In thailand doen ze dit ook, weliswaar heb ik dan geen paard gezien maar dan stond er een koe/stier achterin van zo'n 800 kg.
Naast de manier van vervoer was ik ook wel onder de indruk van het laadvermogen van de auto (toyota Hilux).

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:19

Wat een humpie,en een goed zakje is dat paard.. Die kerel verdiend dit paardje niet !

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:25

Elise88 schreef:
Sjoert schreef:

"Had ik maar de buitenbocht genomen"

:D

Vreemde actie can deze zogenaamde bestuurder.

_O-

Wat een ravage uiteindelijk.

Zou de pony Sven heten? :D

Ik vind het eigenlijk wel grappig :') Oude gek dronken op de vrachtwagen met poown ervoor :') Hoe verzint ie het! _O-

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:27

Ik vraag me af of het paard wel zo super braaf is, of dat hij gewoon helemaal inzichzelf gekeerd is. Voor een buitenstaander ziet dat er heerlijk rustig uit. Het zal mij niet verbazen als het paard al meer beleeft heeft met de man..

Hoe hij het dan weer voor elkaar krijgt om beide te besturen? :') :D