Citaat:
Ik vind het alleen maar in en in triest dat er dus paardenmensen zijn die hier hun ogen voor willen sluiten. Mensen die roepen dat Javi niet thuis hoort op HE. Of te wel, op HE mag niemand geconfronteerd worden met de harde feiten die dagelijks gebeuren, met alle gevolgen van dien?
Of te wel.... we sluiten onze ogen voor iets wat wij als mens zijnde een paard hebben aangedaan?.
Het is door mensen aangedaan, en zal door mensen bekeken worden!
Sorry PVD, met al je goede bedoelingen, maar je vliegt nu toch wel ernstig uit de bocht! Er wordt toch steeds duidelijk benadrukt dat het de tegenstanders steeds gaat om het belang van Javi? Om Javi te beschermen tegen stress, drukte, spanning, risico's etc. Dat het juist gaat om het feit dat niet Jav's belang voorop staat? Dat het juist in Javi's belang is om thuis gewoon getraind te worden?
Dus kom nou niet aanzetten, dat het is om de ogen te willen sluiten voor wat we paarden aandoen! Steek je hand in eigen boezem zou ik zeggen!
HE is een commercieel event wat ik verafschuw. Als grote bupsen mensen daar met tassen vol koopwaar willen rondstruinen en een leuke dag willen hebben, ga vooral je gang. Maar bedenk je als mensen dan ook eens, waarom paarden daar weer omwille van het vermaak, het vertier en de commercie kunnen opdraven. Die paarden zijn daar toch niet in hun eigen belang? Die zijn daar toch alleen maar omdat wij een leuke dag willen hebben?
HE is nou niet echt het geeigende podium om ernstige misstanden aan de kaak te stellen. HE is commercie en vertier, meer is het niet en meer moet je er niet van willen maken. Dat is jezelf schoonpraten.