Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:35

Ik hoop voor de andere dierenbeulen te paard en daarvan zijn er nog veel te veel dat ze een les halen uit dit verhaal en anders met hun dieren om zullen gaan.

Boven alles staat natuurlijk dat we veel betere dierenwetten moeten gaan krijgen en dat met meldingen van dit soort toestanden snel en resoluut ingegrepen kan worden met hoge straffen ( hier in nederland ????, nouja)

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:37

@ Gerner.

Ja er valt nog heel veel te winnen in paardenland.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-09-07 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Irrelevante megaquote verwijderd.

mar10tje
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-04-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:38

Mijn God,
Dat is toch geen manier van omgang met je paard!!
Kun je nagaan, er moet toch een aanleiding zijn geweest dat er videobeelden gemaakt worden, hoelang zou dit al aan de gang zijn!
Is er al bekend wat er met de paarden gebeurt, waren dit eigen paarden?

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:49

@ Gerner.

AMEN!!! Maak geen ruzie met mensen, ga niet schreeuwen, maar laat zien hoe het óók kan en inspireer mensen daarmee!!

OK dan!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-09-07 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Irrelevante megaquote verwijderd.

Gerner
Berichten: 456
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Dalfsen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:09

Irrelevante megaquote verwijderd! Ach gut

Ik snap er niks van, volgens mij kosten al de foto's op dit forum van alle mooie dressuurtoppers meer ruimte.

Wat is een mega quote???

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:10

Irrelevante megaquote verwijderd! haha !!! owkee! volgende keer zal ik erop letten!!

Anoniem

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:14

Het was een grote lap tekst die in principe geen toevoegende waarde had om nog eens gequote worden. Zeker niet als het een 'mee eens' reactie betrof. Het is de bedoeling om alleen relevante stukken tekst te plaatsen, en als je wilt quoten, dan verwijder je ook alles zodat je alleen het specifieke stuk hebt waar je over wilde reageren.

Maargoed, terug ontopic Knipoog Lachen

Mellanii

Berichten: 1452
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Venray

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:19

dat mens is geschift

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:42

Ik heb het idee dat ze er in Duitsland een stuk strenger zijn voor mensen die paarden slecht behandelen. Zelf heb ik al meerdere keren meegemaakt dat paarden met losrijden naar beneden gezaagd worden en zelfs als ze dan al " in de krul " lopen blijft dat zagen doorgaan. Of dat een paard moet halthouden en dat dit dan door de amazone niet goed wordt voorbereid. Als gevolg een paard dat niet vierkant staat en dan net zo lang op zn kont geslagen wordt tot hij wel vierkant staat.
Woest wordt ik ervan! En het ergste is nog dat er bijna altijd een ringmeester bij is die er niets van zegt! Of dat de jury het ziet maar die ook zijn mond houd.

Tijdens mijn stage in Duitsland was er op wedstrijd een meid van een jaar of 16 aan het losrijden met springen en die sloeg te vaak en te hard en onterecht. Was een kwestie van geduld dat op was. Ging niet zo ver als dit filmpje maar ging wel te ver. Jongedame was per direct gediskwalificeerd en kon naar huis.
Ze zouden hier meer op moeten controleren!

Daarnaast, wie gaat die vrouw controleren, of ze echt 2 jr niet rijd? Er zijn altijd van die gekke paardeneigenaren die dat resultaat willen zien en als ze echt wil rijden doet ze dat toch wel. Je kunt haar moeilijk 24 uur per dag " bigbrotheren" toch?

Babootje

Berichten: 26455
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:04

Goed dat dat eens gebeurt, maar dat mag in NL ook wel es denk ik.
Heb wel es een clinic bijgewoond van niet nader genoemd (bekend) persoon waarbij het bloed door het spoorgebruik langs het paard zn buik liep...

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:04

babootje dat meen je niet, hoe was de reactie van het publiek, bleven ze zitten of vertrok iedereen. Als je blijft zitten ga je er in mijn ogen mee accoord.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:45

Ik heb gewoon door die beelden van wat ik gezien heb! Ervan wakker gelegen en zo'n medeleven gekregen met de paarden die ze gereden heeft! Ach gut Voor mij zou ze nooit meer een paard mogen rijden of in de buurt er van komen! Vreselijk gewoon en dan te bedenken dat het meer gebeurd dan we weten! Vaak achter gesloten deuren. Als ik het zou zien dan zou ik haar echt van het paard aftrekken! Ik vind het een schande voor heel de paardenwereld zoiets. Zeker als het nog getolereerd word ook. Boos! Sorry hoor maar ik word er echt onpasselijk van en verdrietig Huilen

Charlotte_F
Berichten: 657
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Leiden

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:38

Jeetje wat een ontzettend nare beelden.
Gelukkig dat zo iemand eindelijk een keer gestraft wordt, alhoewel ik het te weinig vind, zij komt wel over die 2 jaar heen, die paarden zijn de rest van hun leven beschadigd....
Maar zoals meerdere mensen al zeiden, zij is niet de enige, dit gebeurt helaas bij meer mensen...
Wat iemand al zei een druppel op een gloeiende plaat, ja, best wel, maar vanuit de ogen van de paarden is deze straf al het verschil aangezien ze nu als het goed is wel goed terecht komen

Tarqsgirl

Berichten: 1152
Geregistreerd: 12-09-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:07

Die paarden zijn bij haar in training gegeven, door mensen die haar een uitstekend trainster vinden. Àls ze al ergens anders heen gaan (en vergeet niet; haar leerlingen trainen onder haar leiding ook) Dan zoeken die eigenaren eenzelfde type trainer uit voor hun paarden. Dus ik heb niet veel hoop voor die paarden.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:11

is er nog een andere link naar het filmpje? deze doet het namelijk niet bij mij

Charlotte_F
Berichten: 657
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Leiden

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:51

Jeetje, wat triest... Van die paarden die waarschijnlijk nooit goed zullen aarden ergens... Triest, maar dat die mensen een hard iemand zochten ok, maar zouden ze ook hier achter staan?... Ik hoop het niet voor die paarden

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:01

erg genoeg is de ego van een mens vaak groter als de liefde voor het paard

sarosxx

Berichten: 674
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Nbr

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:17

rashida schreef:
Ik heb gewoon door die beelden van wat ik gezien heb! Ervan wakker gelegen en zo'n medeleven gekregen met de paarden die ze gereden heeft! Ach gut Voor mij zou ze nooit meer een paard mogen rijden of in de buurt er van komen! Vreselijk gewoon en dan te bedenken dat het meer gebeurd dan we weten! Vaak achter gesloten deuren. Als ik het zou zien dan zou ik haar echt van het paard aftrekken! Ik vind het een schande voor heel de paardenwereld zoiets. Zeker als het nog getolereerd word ook. Boos! Sorry hoor maar ik word er echt onpasselijk van en verdrietig Huilen


Ik heb het filmpje gisteren ook gekeken, die beelden zie ik ook nog steeds voor me Boos! ik vind het zo gemeen hoe ze met stang en trens om gaat en met die sporen, zie dat nog steeds voor me. Het paard kan gewoon geen kant meer op. Zo iemand mag nooit meer in de buurt komen van een paard is ook mijn mening.

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:38

er is nog een bizarre video van nevzorov ( mijn russisch is ook niet meer wat het geweest is) of iets, als je ziet wat er vaak allemaal gebeurd in een paardenmond wordt je heel naar. Nevzorov rijdt bitloos

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 23:31

dit is echt belachelijk, je vraagt je toch serieus af of deze mensen psychisch geobsedeerd zijn ofzo. Hoe kan je een paard nou tot bloedens toe in zijn bek rukken, en in de wonden met sporen poeren. Hoe??

Axel_Clauw

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 23:34

Urielle schreef:
Maar zoals die paarden van deze dame gereden werden, dat laat wel wonden na hoor.
Ik had pas al een open mondhoek omdat mijn paard vanuit de galop ineens een sprint trok en niet meer terug wilde komen, kun je nagaan, in een paar seconden is het gebeurd Knipoog .


Ja dat is waar Knipoog, maar bedoelde dat ze je paard ook kunnen mishandelen zonder dat je er wat aan ziet.

woeliej

Berichten: 2906
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zutphen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:21

garny95 schreef:
erg genoeg is de ego van een mens vaak groter als de liefde voor het paard


idd! Dat heeft toch nix meer met paardrijden te maken? Vind het echt zielig zulke mensen... Alleen maar winst ten koste van zo'n eerlijk dier, dat gaat toch nergens over?! Het is geen levenloos ding maar heeft gevoel!

Heb ook een meisje gekent dat heel fanathiek was met wedstrijden en winnen. Zij richte fysiek het paard geen schade aan maar het dier keek zo ongelukkig uit zijn ogen was echt zielig.. Is een heel gevoelig paardje en zij scheeuwde er alleen tegen, kon die absoluut niet hebben..

Want dat is het dus in mijn ogen ook, die wonden helen wel maar wat er in dat koppie omgaat..

Fitch

Berichten: 1242
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Aan de gracht

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:05

Gelukkig wordt de 'tegenbeweging' (mensen die gewoonweg beter naar hun paard luisteren/NH/bitloos/boomloos) steeds groter!

Moet zeggen dat ik zelf ook dingen heb gedaan waar ik niet bepaald trots op ben. Was 14/15 en móest wedstrijden rijden van de eigenaar van de paarden die ik reed. Anders kon ik vertrekken, dan kwam er wel iemand anders. Tsja, die paarden waren drie jaar. En ik wilde er op blijven rijden. En dat gaf zoveel stress en frustratie! Maar heb nooit met strakke slof gereden of iets dergelijks. Uiteindelijk vonden m'n ouders het zo sneu voor mij dat ik een eigen paard kreeg (hehe) Lachen. Nu heb ik veel spijt dat ik die jonge, lieve, goedbedoelende paarden onder druk heb gezet. En ik wil nooit meer wedstrijden rijden! Wat ik gedaan heb was natuurlijk bij lange na niet zo erg als Wells, denk bij mij aan dat ik net even iets te hard met mijn spoor/teugels in werkte. Ik heb van mijn fouten geleerd, maar denk er nog vaak aan. Ik ben zachtaardig en hou veel van dieren, maar die druk maakte gewoon het slechtste in mij los. Nu heb ik daarom besloten niet meer te rijden. Ik doe alleen maar grondwerk en wandelen. En dat gaat geweldig. Misschien klim ik er ooit nog wel eens op, als ik het gevoel heb dat ik er klaar voor ben. Maar nu nog niet.

Denk dat veel van deze problemen komen door de druk die op mensen staat. Druk om te presteren, met zo weinig mogelijk tijd en kosten daarachter. Mensen die denken dat ze in een jaartje wel even naar de M kunnen rijden of sponsors die eisen stellen. Mensen die daardoor hun eigen moraliteit vergeten. En je kunt zoveel moois bereiken met paarden...
Laatst bijgewerkt door Fitch op 13-09-07 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110839
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 12:07

Om het nou een tegenbeweging te noemen vind ik een beetje overdreven. Niet iedereen die dressuur rijdt met een bit in, sporen om, en af en toe een slof met goed gebruik, is niet gelijk slecht bezig. Bovendien zijn de meningen over NH/Boomloos/Bitloos ook verdeeld, en dat is iemand's goed recht Lachen

Fitch

Berichten: 1242
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Aan de gracht

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:11

Bij tegenbeweging schreef ik ook 'Mensen die gewoonweg goed naar hun paard luisteren'. En dat hoeft niets met NH te maken te hebben. Ik weet niet of het een echte tegenbeweging is, want die mensen waren er altijd al. Maar het kan dus ook anders.