Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:14

Wat de jury ook gezegd zou hebben.......... maakt niet uit! Maar dat doe je gewoon niet.......... Lachen

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:15

Ik gok maar wat met die 3 maanden, ik mag hopen dat het langer is ja! Maar goed ik zit niet in de tuchtcommissie en wie weet wat voor "verzachtende omstandigheden" er nog aangevoerd worden.

EllyC

Berichten: 8158
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:17

Mee eens dat we eerst moeten afwachten wat er exact gebeurd is maar als het waar is dan maakt het niet uit wat de jury gezegd heeft.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:35

hilden1971 schreef:
Aan elk verhaal zitten twee kanten, we weten niet precies wat de jury heeft gezegd om mischhien deze reactie te ontlokken, en wie weet was er een geldige reden voor de afwezigheid van het paard. Laten we nu eerst maar wachten op het tegen woord. Haha!


Is er ooit een reden om zo te reageren dan? Verward

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:33

demt echt waar gaat t heen met de sport..
lekkere grooms heb je dan zeg..:S:S

Poehee

Berichten: 950
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoeksewaard...

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:44

Als dit waar is.... Belachelijk! Des noodsleen je een manege knol, maar wat een vertoning joh!

Tooske

Berichten: 6549
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:04

Nou soms zou ik een jurylid ook wel eens naar de keel willen grijpen hoor kan ik je eerlijk zeggen.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:10

Tooske schreef:
Nou soms zou ik een jurylid ook wel eens naar de keel willen grijpen hoor kan ik je eerlijk zeggen.


Mag hopen dat je dat niet serieus meent..... Want dan hoor je toch echt niet in de wedstrijdring thuis. Dat je het ergens niet mee eens bent oke, maar dit soort gedrag is echt buitensporig.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: jurylid belaagd tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:16

CGJ12 schreef:
Is natuurlijk ook belachelijk.........

Maar het is héél gek dat bijvoorbeeld Anky of Adelinde worden vrijgesteld van prijsuitreikingen te paard.
Daarover moet dan maar eens een aparte paragraaf worden geschreven. Gelijke monniken , gelijke kappen.



Ben ik het volledig mee eens Ja

Maar zo geweld gebruiken kan natuurlijk noooit, dus ik hoop dat ze de persoon (en niet per sé de ruiter/amazone) hier flink op afstraffen!!

_Rebecca_
Berichten: 267
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Rotterdam

Re: jurylid belaagd tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:17

dingetje schreef:
Hoezo agressief? Verward
Te gek voor woorden!


Ik ben het met je eens!

EllyC

Berichten: 8158
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:22

Tooske schreef:
Nou soms zou ik een jurylid ook wel eens naar de keel willen grijpen hoor kan ik je eerlijk zeggen.


ik zou deze uitspraak maar even edit-en als ik jou was
lijkt wel een uitspraak van een tiener en niet van een volwassen vrouw die Z rijdt.

Tooske

Berichten: 6549
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:25

Ik denk dat alleen en zou nooit geweld gebruiken ho eens even.
Tuurlijk keur ik dit niet goed dat bedoel ik er niet mee bedoel er alleen meer mee dat ik sommiger ergenissen van ruiters wel kan begrijpen.

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:28

OMG. Je zou je doodschamen voor zo'n begeleider. Dit is toch te gek voor woorden...

femiaans

Berichten: 1020
Geregistreerd: 02-07-06
Woonplaats: Eemnes

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:30

daffodil schreef:
Winddancer schreef:
Lekkere coach/trainer heb je dan zeg


Nou inderdaad ja, want dit levert je een loeier van een boete op, minimaal 3 maanden te voet stelling als het niet langer is en waarom? Omdat de persoon die je bij je hebt zijn geduld verliest.....die gaat nooooit meer mee denk ik!


Wat mij betreft mag ze voor haar leven haar startkaart inleveren en een nieuwe hobby gaan zoeken. Dit soort mensen hebben niets te zoeken in de paardensport. ( En wat voor een sport dan ook) Het was écht een dieptrieste vertoning waarbij ze zichzelf en de vereniging waar ze voor uitkwam enorm voor schut heeft gezet. Misschien maar lid gaan worden van een leuke damclub?

EllyC

Berichten: 8158
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:32

Verplaats je nu eens in die jury en lees dan je oorspronkelijk opmerking noch eens.... wat zal hij/zij lachen om je opmerking... of niet ....
Nu ergert jouw opmerking mij ook en krijg ik ook een neiging ...
waar deze ergenis uiteindelijk eindigt is afhankelijk van mijn flexibiliteit om me te verplaatsen in die ander en me tolerant op te stellen. Ik kan nu alleen maar denken aan de belaagde jury en jouw domme opmerking (ook al meende je het niet zo).

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:42

jury schreef:
maar drie maanden?
Heel sneu voor ruiter/amazone maar als dit je type grooms zijn wil ik je niet meer in de ring, nooit meer!
Moet je je een verplaatsen in de jury, wordt je eerst de blubber ingetackeld, naar je keel gegrepen en dan nog bedreigd met een stuk hout (als het artikel klopt natuurlijk). Je durft nooit meer een weerwoord te geven.


Groom? ik begreep dat het een trainer zou zijn! Maar die moet gewoon voor zijn leven geschorst worden op uberhaupt op een wedstrijdterrein te komen en die amazone ook maar eens een flinke schorssing want zij moet ook weten wat de regels zijn en zich er gewoon aan houden, of denkt ze soms dat ze al Anky is Clown
Maar dit soort dingen zijn echt niet nieuw, juryleden en vooral stewarts worden met regelmaat belaagd. Daarom is er ook geen stewart meer die ergens wat van durft te zeggen. Lekker makkelijk voor de pestruiters je stuurt gewoon een brede vent op zo'n man in pak af. Nederland gaat echt nog een asociaal land worden.

kissielover

Berichten: 1740
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:46

Zo dan!! Dan spoor je echt niet! Ik weet niet wat de jury heeft gezegt, maar ik kan me voorstellen dat je dan boos word, maar iemand nou naar de keel te vliegen.... t word steeds gekker!

MioEnTia

Berichten: 432
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Oud-Beijerland

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:49

Jeetje dan spoor je niet ,en ik was daar nog op wedstrijd die dag .

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:15

naja zeg, echt belachelijk dat doe je toch niet!

Mag een jury nou niet meer opmerkingen maken over de regels????

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:52

tsjah ze moeten blij wezen dat ze een prijs hebben. En je hoort je gewoon aan de regels te houden, zo niet. blijf dan maar lekker weg. Een jury beoordeelt je proef, waa je super veel van leert en waar je mischien ook nog wel super bij heb gescoort en die jou tussen de prijsuitreiking heeft gekregen met zijn of haar beoordeelde punten. Als je op wedstrijd bent, hoor je, je gewoon aan de regelementen te houden! En ja je kan er mischien een goede reden voor hebben, maar het geeft je geen recht om iemand bij de keel te grijpen, en zeker niet nog eens met een paal te bedreigen! Kom op mensen, waar gaat dit heen? een meningsverschil moet best kunnen, en moet ook over gepraat kunnen worden, maar op zon manier dingen afhandelen? Waarom? dannog heb je mischien je prijs niet in ontvangst kunnen nemen, maar je heb je punten toch binnen? dus wat geeft men het recht om dit zo te doen.

Bah misselijk word je er gewoon van! Gewoon een concoursverbod geven, heb zon hekel aan dit soort ongein op wedstrijd terrien!

double
Berichten: 1254
Geregistreerd: 02-06-04

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:47

Tooske schreef:
Nou soms zou ik een jurylid ook wel eens naar de keel willen grijpen hoor kan ik je eerlijk zeggen.

Lips are sealed Voor jou de tip om eens naast een jury te gaan zitten..
Wat mag dan in hemelsnaam een reden zijn om een jurylid naar de keel te grijpen of überhaupt die gedachte de krijgen?
Een jurylid zit daar in zijn/haar vrije tijd, denk je dat een jury daar zit om een ruiter te irriteren? Rolleyes

SuperSonny

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-06-08

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:53

vervelend dat dit gebeurd is zeg, een verhaal heeft natuurlijk altijd 2 kanten.. (wat uiteraard niet goed te praten valt is de enorme heftige reactie/aanval op iemand ongeacht of je het ergens mee eens ben of niet, gewoon handen thuis houden) waar ik dan wel weer verdrietig van word is dat je dit wel in de krant leest maar de prachtige prestaties die door iedereen neergezet zijn, in niet zulke fijne weersomstandigheden, die worden niet vermeld....

roanda

Berichten: 409
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:58

tjonge jonge jonge, dit is nu paardrijdend nederland! Boos! Boos!
Ik neem aan dat het in de reglementen heeft gestaan dat de prijsuitrijking te paard was, dus weet je waaraan je begint toch?
Ik ben er zelf ook geen voorstander van, maar schrijf me dan ook niet in voor deze wedstrijden.
Men moet zich eens beter in de reglementen van wedstrijden verdiepen, en met meer respect omgaan met de organiserende verenigingen en hun officials!
Die organiseren de wedstrijden voor ons, heb dus geen schijt aan de regels en denk niet dat je het middelpunt van de wedstrijd ben en alles om jou alleen draait!

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:27

hilden1971 schreef:
Aan elk verhaal zitten twee kanten, we weten niet precies wat de jury heeft gezegd om mischhien deze reactie te ontlokken, en wie weet was er een geldige reden voor de afwezigheid van het paard. Laten we nu eerst maar wachten op het tegen woord. Haha!



Helemaal mee eens, dat een verhaal altijd twee kanten heeft.
Maar wat het jurylid ook gezegd heeft....dat is nooit een vrijbrief om dan maar zo agressief te reageren.
Daarnaast is een jurylid een official en hoort men vanuit de etiquette zo'n official met respect te benaderen. En dat respect is ver te zoeken als je iemand met een paal te lijf wilt gaan.
Ook al ben je het niet met de jury eens, om wat voor reden dan ook...dan kun je je commentaar altijd nog op een respectvolle manier verwoorden en op een gepast moment...dus zonder de jury als persoon aan te vallen...

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Jurylid belaagd door groom tijdens CH in Zuid-Beyerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:28

double schreef:
Tooske schreef:
Nou soms zou ik een jurylid ook wel eens naar de keel willen grijpen hoor kan ik je eerlijk zeggen.

Lips are sealed Voor jou de tip om eens naast een jury te gaan zitten..
Wat mag dan in hemelsnaam een reden zijn om een jurylid naar de keel te grijpen of überhaupt die gedachte de krijgen?
Een jurylid zit daar in zijn/haar vrije tijd, denk je dat een jury daar zit om een ruiter te irriteren? Rolleyes



Bovendien ben je met je hobby bezig....je hoeft er geen brood van te eten en het is niet van levensbelang....zo jammer dat sommige mensen de paardensport niet in perspectief kunnen zien en dat emoties de overhand krijgen.