Verwaarloosde manègepaarden in beslag genomen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:04

dat zulke mensen paarden kunnen houden deze mensen hebben geen dierenliefde in hun ik weet wel als mijn paard bij zulke ondervoede beesten zal staan... dat tie onmiddelijk wegging... en zorgen dat tie beeste gewoon te eten krijgen.. haal weg die paarden ze kunnen een beter leven krijgen

tirana_nr1

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:47

Sandra_H schreef:
Wat ik me afvraag is hoe dat zit met die pensionklanten (die die man dus blijkbaar had).
Als ik op zo'n stal zou staan als pensionklant zou ik me er A. absoluut niet mee kunnen verenigen dat er zo met (manege)paarden wordt omgesprongen, zou op zich al reden genoeg zijn om er niet te willen staan en m'n ogen maar sluiten voor de rest. Dan ben je er imo ook schuldig aan.
Bovendien zou ik mijn paard niet willen toevertrouwen aan zo iemand.

hele maal mee eens.
je gaat er toch wel wat aan doen, als je daat staat. Verward toch???
tenminste ik wel Schijnheilig vind het heel erg zielig voor die paarden.

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:54

Jeetje ik schrik daar wel een beetje van zeg Huilen
Ja , wat zal dat zielig voor die paarden zijn geweest , de pensionstallingpaarden zien eten en hun zware arbeid verrichten met bijna geen eten Boos!

Zulke mensen denken alleen aan hunzelf .
Niet aan die paarden die het geld in het laatje brengen ..

Onrespectloos. Dat zeker.
Laatst bijgewerkt door Elmira op 28-09-04 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:54

Meteen sluiten die manege, vind het belachelijk en het gebeurt nog op TE veel maneges. (zal geen namen noemen)

Boos!

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:11

Sandra_H schreef:
Wat ik me afvraag is hoe dat zit met die pensionklanten (die die man dus blijkbaar had).
Als ik op zo'n stal zou staan als pensionklant zou ik me er A. absoluut niet mee kunnen verenigen dat er zo met (manege)paarden wordt omgesprongen, zou op zich al reden genoeg zijn om er niet te willen staan en m'n ogen maar sluiten voor de rest. Dan ben je er imo ook schuldig aan.
Bovendien zou ik mijn paard niet willen toevertrouwen aan zo iemand.


helemaal mee eens! OK dan!

RiZzO

Berichten: 312
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:14

ik snap niet hoe mensen dieren zo kunnen behandelen...neem dan geen paarden of verkoop ze Scheve mond

SummerLover

Berichten: 57
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: sint maarten (schagen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:35

Jeetje wrom zijn er zoveel mensen die geld willen verdienen met paarden en daarom die beeste maar verwaarlozen? Ze denke niet aan die paarden maar alleen aan hun zelf! ALS ZE ER MAAR MEE VERDIENEN! EGT EEN SCHANDE GEWOON!!! Boos! Huilen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:22

pjotr schreef:
ik zou al pensionklant niet eens op zo'n manege willen staan.
en als ruiter zou ik niet eens op zulke paarden willen rijden Boos!
hier moeten ze echt hardere maatregelen voor treffen


idd zeg!
ben het helemaal met je eens!

bah arme beestjes Boos!

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:19

Boos! dat doe je toch niet het is echt Verdrietig dat doe toch niet (elske)

staljaim
Berichten: 186
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:28

Heike schreef:
http://www.hetbelangvanlimburg.be/nieuw ... 69F17679A}
Belang van Limburg

Een dierenarts van de dierenwelzijnsinpectie van de federale overheidsdienst (FOD) Volksgezondheid heeft drie paarden laten weghalen op een manège in Ninove.
Er zouden de voorbije jaren een abnormaal hoog aantal paarden gestorven zijn. De dierenarts heeft naar aanleiding van de klacht ter plaatse vastgesteld dat de uitbater de paarden van de manège verwaarloosde.
De manègehouder nam de paarden van privé-eigenaars, die op zijn manège waren ondergebracht, duidelijk voor, stelt de FOD Volksgezondheid. Terwijl die goed doorvoed waren, bleken de manègepaarden verzwakt, ze vertoonden weinig levenslust en de meeste hadden ook honger. Er was te weinig voer voor de veertien paarden die er gestald waren en de stallen waren slecht onderhouden.

staljaim
Berichten: 186
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:30

"Het is belachelijk zoiets, bij mij in de buurt in zwaanshoek N-Holland is ook zo'n manege, dierenbescherming al meerdere malen geweest maar wordt niets aan gedaan, je kijkt echt door die pony's heen. je krijgt er gewoon koude rillingen van. Huilen

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 23:01

En rijden daar ook nog mensen ofsow?? SCHANDALIG!:(
en al helemaal van die eigenaren!!!!!!! Boos!:(

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:08

het lijkt wel of zoiets vaker voorkomt vind ik op maneges!
bij de manege waar mijn pony vroeger gestaan had..was ook de dieren bescherming geweest..omdat de paarden er bijna allemaal zo mager waren!
bleek dat ze weinig geld hadden..dus te weinig voor genoeg voer!
vind het echt schandalig!!!
die mensen kunnen ze beter meteen alle paarden afpakken vind ik...

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:19

waar ik nu sta manege t'looërhof...
dat was vroeger van ene eric dekkers.
marcel(de eigennaar nu) had allemaal foto's getrokken van de vieze stallen,de superslecht verzorgde paarden..
en toen zijn ze naar de rechter of ergens naartoe gegaan,en toen moest die eric weg!
de paarden hadden zelfs in de hete zomer geen water in de wei Boos!

eeuwig geschand Boos!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:48

schande, echt.. wat doen ze die dieren aan!

lijntje
Berichten: 7
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Vlijmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:03

Ben het helemaal met jullie eens. Van mij mogen ze die tent opdoeken, zo iemand hoeft van mij nooit meer aan de bak te komen. De pensionklanten zijn idd geen HAAR beter!!

siena
Berichten: 98
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: hernen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:51

wat moeten die dieren te leiden hebben gehad. dat mensen in zoiets in staat zijn! ik heb er geen woorden voor

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:26

en dat durft zich toch vaak zelf een dierenvriend te noemen, sory die omschrijving komt bij mij in mijn vocabulair voor als dierenbeul...

Hoe heet die manege??? IK ZEG BOYCOTTEN DIE HANDEL.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:57

Het zou ook nog kunnen zijn dat dankzij de meldingen van pensionklanten er wat aan gedaan is.
Het is van de eigenaar van de manege niet slim geweest om zo met de paarden om te gaan nee, nu maar hopen dat hij ook een verbod krijgt om dieren te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:53

Eén van de redenen dat er niet zo snel paarden in beslag genomen worden is het probleem van de huisvesting na de inbeslagname.
Ik heb mij ingeschreven als mogelijk opvangadres en kreeg tijdens het intakegesprek te horen dat er (in Belgie) gemiddeld eens per drie jaar een paard in beslag genomen wordt.
De laatste keer dat dit gebeurde zijn ze (DB) 1.5 jaar bezig geweest om een nieuw thuis voor het dier te vinden.
In eerste instantie gaat de DB daarom proberen om de leefomstandigheden van deze paarden te verbeteren, als dat niet lukt proberen ze de eigenaar te overtuigen dat hij ze beter kan verkopen.
Pas als er dan nog niets gedaan wordt door de eigenaar volgt er uiteindelijk een inbeslagname.
Tussen de regels door kwam er naar voren dat er sneller ingegrepen zou kunnen worden als er gegarandeerde permanente opvangadressen zouden zijn.
Momenteel is de DB te veel afhankelijk van de noodstallen die ze max. één maand kunnen opeisen.
(Noodstallen zijn de stallen die iemand "over" heeft. Bijvoorbeeld: je hebt twee paarden en vier boxen, dan kan de DB er in principe twee opeisen voor tijdelijke opvang.)

Aangezien er nu drie tegelijk in beslag genomen zijn moet de situatie daar wel heel erg geweest zijn.
Nu maar afwachten met de andere 11 paarden gebeurt.
Arme dieren...

renske
Berichten: 652
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:36

Als je dan binnenkort eigen paard zou mogen heb ik wel heel erg de neiging om zo'n paard erop te helpen! Echt zoooooo zielig!

Franklin

Berichten: 274
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:14

raar dat er niet eerder (door de pension klanten) aanklachten zijn ingediend!
Ik zou er ten eerste niet willen staan als ik een paard had,
ten tweede zou ik gelijk aangeven.
Nu blijkt dus eigenlijk dat alle pension klanten hun mond hebben gehouden Verward
Dat vind ik dus ook al vreemd.

Met de dierenarts ben ik het helemaal eens!!! OK dan!

Maar er zijn dus ook al paarden aan gestorven

Na er zijn geen woorden voor hoe zielig ik dat vind Verdrietig

lucasjuh

Berichten: 1028
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: Middelbeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:03

hey,

ik vind het egt zwaar zielig als je zoiets doet... dan heb je geen hart vind ik. dan snap ik sowieso ook niet dat je een pensionstal begint.... Verward ik ben het helemaal eens met de dierenarts...
ik ben blij dat ik mijn paard er niet heb staan....

smiekes
Berichten: 29
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:50

HOE KAN JE NOU EEN PAARD VERWAARLOZEN Boos! HET IS HET MOOISTE WAT ER IS!!! Huilen DEZE MENSEN MOETEN VERBANNEN WORDEN Boos!

pianka

Berichten: 660
Geregistreerd: 05-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:02

Ik zou er toch niet gaan lessen als de paarden en ponys er zo bij lopen. Als je een manege zoekt kijk je toch niet alleen naar de prijs maar ook hoe de paarden er uit zien?? Verward