Paard in de gang op R'damse Mathenesserdijk

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:33

Verow schreef:
kijk, dat bedoel ik nou, gelijk gaan mensen bevooroordelen terwijl ze niet eens weten hoe het er echt uitziet.

Blijft het feit dat iedereen uitgenodigd wordt om naar de geboorte te komen kijken en dat vind ik persoonlijk absoluut niet in orde !!

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 14:38

Sterre schreef:
Ik vind het opzich nog geen drama als er een paard een paar dagen in een gang staat, maar dat ze nog met -tig toeschouwers moet gaan veulelenen, vind ik persoonlijk echt niet kunnen !!
Wij zorgen ervoor dat het bij ons op stal zo rustig mogelijk is voor een paard als het moet veulenen en hier wordt iedereen uitgenodigd om toch vooral te komen kijken Verward !!
Ben benieuwd of de merrie de bevalling op gaat houden Scheve mond ...


als ze gaat bevallen, kunnen er geen mensen bij komen, ook niet in de stal kijken of iets (behalve met de webcam dan) maar de deur blijft helemaal dicht, en de ramen worden afgeplakt enzo, zodat niemand kan storen..

@ Gouda: Als je het nou eens goed gelezen had, JAH we weten dat ze mager is, we zijn er ook mee bezig om haar goed aan te laten komen, en dat lukt goed. Je had ze moeten zien hoe ze was toen ze gekocht werd. DAT was pas zielig! Dus daarom ging ze ook niet gelijk het weiland op, want als ze zou gaan rennen e.d. valt ze nog meer af.. Dus daarom wachten we er nog mee..!

Allemachtig zeg.. zijn er alleen maar mensen die mij (en de bazin) kunnen afkatten ofzo? Ze heeft het er hardstikke goed, veel eten, veel gras, veel ruimte.. enz..

al die vooroordelen toch

ssssuus

Berichten: 3165
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:44

Ja idd.. Ik vind het wel een grappig idee.. maar misschien had je dit beter bovenaan je bericht kunnen zetten dat ze niet voor altijd daar blijft enz. En dat je iedere dag gaat wandelen. Ik zit dr al de hele tijd op die cam te volgen, terwijl ik eigenlijk moet leren voor me examens Lachen

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 14:44

ellenlouise schreef:
Wat een idioterie zeg! Gewoon één of andere doos die om aandacht verlegen zit. En dan vindt ze het nog gek dat de gemeente haar uit huis wil zetten! Begrijp niet dat dit soort dingen getolereerd wordt.

Het veulenen van de merrie als kunstzinnige attractie


als de mensen hier nou gewoon eens goed lezen!! de gemeente wil haar al langer uit haar huis zetten, laaaaaaang voordat het paard kwam!
waarom gelijk over haar oordelen trouwens terwijl je niet echt weet hoe het zit en haar niet eens kent..??

Ow, trouwens, gister was er een vrouw van de dierenbescherming (die kwam gewoon kijken met haar dochters, vonden ze wel grappig toen ze het in de krant hadden gezien) en die vond het juist hardstikke tof OK dan! en er was niets aan de hand.. ze wordt hardstikke goed onderhouden enzo. Als jullie eens wisten hoe ze erbij stond voordat ze gekocht was..

@Suusjwah: Jah, was misschien wel wat beter geweest jah, maar dat was ik helemaal vergeten Tong uitsteken Maar dat die mensen gelijk zo heftig reageren Verward maargoed ze zoeken het zelf maar uit Lachen Binnekort gaat ze het land op met der veulen, dus ze moeten gewoon niet zeiken. Lachen

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 15:59

kep er nog steeds geen problemen mee als het paard tevreden is en goed word verzorgt zoals er staat dan lijkt het me ok, maar ik heb haar niet in echt gezien enz. dus daar oordeel ik verder niet over.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:37

als je het paardje + veulen een weekje binnen laat staan en dan ineens naar buiten zet,heb je meer kans op een ziek veulen omdat het geen weerstand heeft opgebouwd

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 17:40

Sterre"]
[quote="Verow schreef:
kijk, dat bedoel ik nou, gelijk gaan mensen bevooroordelen terwijl ze niet eens weten hoe het er echt uitziet.

Blijft het feit dat iedereen uitgenodigd wordt om naar de geboorte te komen kijken en dat vind ik persoonlijk absoluut niet in orde !!
[/quote]

het wordt dus helemaal dicht daar zodat niemand kan 'storen'.
Maar trouwens, als er op de manege een veulen geboren wordt komen er nog veel meer mensen kijken.. Bloos

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:21

jezus jullie hebben ook overal commentaar voordat je het verhaal leest!!

het paard staat daar nu eventjes voor een reden en gaat gewoon weer terug !!

wat nou dierenmishandeling echt weer zo'n penny-opmerking.zucht...hebben jullie niets beters te doen..???!!

weet je wat zielig je paard 24/7 op stal hebben staan zonder aandacht van mensen of dieren dat is pas zielig!!!!

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:59

Oo het is voor tijdelijk? Tot dat het veulen er is?
Dan vind ik het wel kunnen..
Ik dacht dat het voor altijd was, dan was het wel beetje zielig! Knipoog

Maar tijdelijk kan makkelijk, vind ik..
Als het beestje maar genoeg aandacht krijgt!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:59

[/quote]
Maar dat die mensen gelijk zo heftig reageren Verward maargoed ze zoeken het zelf maar uit Lachen Binnekort gaat ze het land op met der veulen, dus ze moeten gewoon niet zeiken. Lachen[/quote]


ja als je een topic plaatst kan je verschillende soorten reacties verwachten, zowel positief als negatief, als je dat al niet wilt of er boos om wordt denk ik dat je beter geen topic kunt openen, vragen om alleen positieve reacties heeft ook weinig zin omdat je daarmee eigenlijk aangeeft dat je een andere mening dan de jouwe niet wilt horen/zien /lezen.

das zo met forums, je hebt te maken met heel veel mensen dus ook heel veel verschillende meningen.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:10

Hee, daar heb ik van mijn nulde tot mijn tweede gewoond, op de Mathenesserdijk. Wat grappig Haha! .

Voor het paard inderdaad wat minder grappig. Voor eventjes is het leuk (voor de buurt) maar als het langer gaat duren is het voor de merrie niet leuk meer. Ik persoonlijk vind zelfs dat je dit een paard niet aan kunt doen. Een paar dagen gaat nog wel, maar langer... .

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 22:58

Carolinef schreef:
ja als je een topic plaatst kan je verschillende soorten reacties verwachten, zowel positief als negatief, als je dat al niet wilt of er boos om wordt denk ik dat je beter geen topic kunt openen, vragen om alleen positieve reacties heeft ook weinig zin omdat je daarmee eigenlijk aangeeft dat je een andere mening dan de jouwe niet wilt horen/zien /lezen.

das zo met forums, je hebt te maken met heel veel mensen dus ook heel veel verschillende meningen.


Jah dat weet ik heus wel Bloos Knipoog maar om nou gelijk te gaan beginnen met 'stelletje idioten' en 'wat een doos'.. nou sorry hoor maar ze kunnen het ook gewoon brengen Lachen
Jah dat is toch zo Schijnheilig Tenminste, mijn mening Pling

@ MarianneR: waarom kan je dit een paard niet aandoen? Kan IEMAND mij vertellen wat er nou ZO erg is dat ze een maandje hier staat? Ze wordt toch niet mishandeld, verwaarloosd e.d? Het gaat hardstikke goed met Ursa (ze komt steeds meer aan Haha! ) en ze heeft het hardstikke naar der zin, mensen die een beetje met haar kroelen enzo. En als ze er geen zin in heeft op stal gaat ze er echt niet naar toe ofzo. En als ze op het veld geen zin in heeft in de kinderen draaft ze een beetje weg of geeft een klein bokje (niet naar de kinderen toe ofzo) dan weten de kinderen ook wel dat ze even uit de buurt moeten blijven

@ ilona1987: jah ze krijgt heel veel aandacht hoor Haha! En ook nog eens van de tv en de krant, heel grappig allemaal Lachen

@ mango: ben 't helemaal met je eens Tong uitsteken dierenmishandeling.. nou als ze dit dierenmishandeling noemen, hoe noemen ze dan de paarden (en andere dieren) die zwaar verwond worden, door mensen! Moest ik even kwijt Schijnheilig

[edit: wat overzichtelijker gemaakt Tong uitsteken ]

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:26

Verow"]
Kan IEMAND mij vertellen wat er nou ZO erg is dat ze een maandje hier staat? Ze wordt toch niet mishandeld, verwaarloosd e.d? Het gaat hardstikke goed met Ursa (ze komt steeds meer aan Haha! ) en ze heeft het hardstikke naar der zin, mensen die een beetje met haar kroelen enzo.
[/quote]
Zoals ik al eerder schreef, lijkt het me niet echt een drama als dat paard daar een paar dagen (of zoals hier een week of 4 -->wat voor mij de grens zou zijn!) in de gang staat, maar imo is het niet echt goed als ze daar moet gaan veulenen Scheve mond !

Gelukkig schreef je ook het volgende Knipoog :
[quote="Verow schreef:
...als ze gaat bevallen, kunnen er geen mensen bij komen, ook niet in de stal kijken of iets (behalve met de webcam dan) maar de deur blijft helemaal dicht, en de ramen worden afgeplakt enzo, zodat niemand kan storen..


Citaat:
Allemachtig zeg.. zijn er alleen maar mensen die mij (en de bazin) kunnen afkatten ofzo? Ze heeft het er hardstikke goed, veel eten, veel gras, veel ruimte.. enz..

Ik denk dat een aantal mensen je niet per definitie wilden afkatten, maar sommige dingen werden pas in verloop van het topic duidelijk Knipoog !
Zo viel ik over het feit dat dat beestje "en public" zou moeten veulenen, wat jij hierboven dus -gelukkig- ontzenuwde Lachen .
Ook werd pas later duidelijk, dat ze wel uit de gang komt, om lekker op het gras te kunnen grazen Lachen !
Ook al vind ik het nog steeds niet iets "normaals", het is een feit dat er een hele hoop paarden er een stuk bekaaider vanaf komen Verdrietig !

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 00:51

Kan het publiek er direct bij overdag en 's-nachts?
Wordt dat dier niet gepest?
Of gevoerd met boterhamworst, bergen suikerklontjes?
Is er toezicht als het publiek er ook bij kan?

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 02:04

Dealer schreef:
Kan het publiek er direct bij overdag en 's-nachts?
Wordt dat dier niet gepest?
Of gevoerd met boterhamworst, bergen suikerklontjes?
Is er toezicht als het publiek er ook bij kan?


1. Overdag staat zeg maar het 'luik' open van de linker staldeur (zeg maar zoiets als zo'n halve staldeur), als het paard dan bij de deur staat kunnen ze hem aaien e.d., als ze geen zin erin heeft gaat ze gewoon achterin de stal staan. Nee, snachts is het dicht, dus kan niemand vanaf buiten erbij.
2. Neeh, de mensen vinden het juist leuk.. Ik heb het nog nooit gemerkt/gezien e.d. dat ze gepest wordt..
3. Ze krijgt soms een appeltje of peentje van iemand die langskomt, maar meestal geven ze het aan de eigenaresse, of als ik er ben aan mij, zodat we het aan het paard kunnen geven (hebben al een hele tas met wortelen, door mensen die wortels hebben gebracht Haha! )
4. Voornamelijk wel, de eigenaresse is eigenlijk altijd thuis, en anders ben ik erwel (of de andere verzorgster). En er is altijd de webcam, lol Haha! Neeh maar ze is nooit alleen 'thuis' (in haar stal dus Tong uitsteken ) er is altijd iemand in de buurt, in het huis zelf. Ze (de eigenaresse) slaapt er ook boven Bloos

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 02:38

Hoe groot is het waar ze nu staat? Als het een redelijke ruimte is en het paard komt er vaak uit zie ik ook niet zo de problemen.

Maar toen ik dit op de voorpagina zette had ik ook wel mijn twijfeles. Het stukje wordt niet goed beschreven. Het lijkt zo alsof het paard er is voor de vermakelijkehid van de mensen en om aandacht ergens voor te vragen. Verder lijkt het alsof het paard het veulen krijgt terwijl mensen kunnen doekijken.

Gelukkig is het nu goed uitgelegd. Al zou ik liever de merrie op een rustige stal zien waar ze rustig kan veulenen. Maar als ik zo de foto bekijk van het paard heeft die er niet echt last van. En geniet wel van de aandacht.

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 08:05


Rowie_lover

Berichten: 1145
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:18

ik vind het wel iets liefs hebben. het paard krijgt zo veel aandacht en met of voor de bevalling kan er weinig verkeerd gaan. en ze staat in een keurig nette gang/stal met veel ruimte om te bevallen! en jullie kunnen allemaal wel zeuren maar weet je hoeveel paarden er alleen maar op stal staan en er een uurtje uit gaan om gereden te worden en vervolgens weer terug gaan naar dat krappe gorre stalletje! DAT is ook zielig! Dat beesje krijgt ook zijn dagelijkse beweging en zo'n hoogdrachtige merrie heeft niet veel nodig, dan een beetje gewandel en af en toe een sprintje! Ik vind het dus ook net zo goed een positieve kanbt hebben! moet je zelf maar eens eerst naar je eigen paard/pony kijken, misschien is hij/zij wel zielig!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 11:10

Ik vind het niks... zoiets kan alleen maar in Rotterdam weer....

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 11:39

mango schreef:
jezus jullie hebben ook overal commentaar voordat je het verhaal leest!!

het paard staat daar nu eventjes voor een reden en gaat gewoon weer terug !!


En wat voor reden is dat ?! Dat zij niet uit haar huis getrapt wil worden. Vind ik geen normale reden om een paard in een huis te zetten.
Het paard wordt misschien wel goed verzorgd, maar ik vind het een domme reden waarom ze het doet.
Laat dat beest gewoon met soortgenoten op stal/weide staan en probeer op een andere manier je huis te behouden. Zij gebruikt het paard om dr eigen haggie te redden, denkt ze nou echt dat die mensen denken: Och ja nu er een paard staat, laat ze dr huisje maar houden.

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:21

@Sanex, ik denk niet dat dat de reden is...
Ik vind het zelf ook geen ideale situatie, maar er blijkt nergens uit dat het paard er last van heeft of er extra spanning van ondervindt, dus wat dat betreft ken ik nog wel een aantal veel ergere situaties...

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 18:08

hmm k snap het halve verhaal niet echt helemaal, maar zo te begrijpen word het paardje gebruikt om mensen te amuseren, wat ik dus helemaal niet vind kloppen...

het is natuurlijk niet ergste van de wereld, maar je moet ook aan de merrie denken, en vooral om de gezondheid van het veulen.


Verder vind ik absoluut neit dat een paard vervangen kan worden door een ezel ofzo, tenminste dieren zijn dieren, dus zet maar gewoon een springkussen neer ofzo.

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 18:18

Assiej schreef:
hmm k snap het halve verhaal niet echt helemaal, maar zo te begrijpen word het paardje gebruikt om mensen te amuseren, wat ik dus helemaal niet vind kloppen....


Neeh, ze wordt niet gebruikt om mensen te amuseren.. Ze amuseert de mensen wel, maar daarvoor wordt ze niet gebruikt..
@Sanex: neeh, dat is niet de reden. Misschien voor een klein beetje, maar dat kwam gewoon zo uit, vond het wel grappig. De reden dat ze daar staat heeft ook met de bevalling te maken. Ze wil gewoon elke dag bij haar paard zijn, en wel bijna 24/7 (en als zij even weg moet is er altijd iemand bij Ursa), om haar goed in de gaten te houden ivm de bevalling e.d. Zoals ik al heb verteld, als het veulen er is, gaan ze het land op

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 18:20

DePennyBitch schreef:
Ik vind het niks... zoiets kan alleen maar in Rotterdam weer....


hmm die opmerking snap ik niet helemaal Tong uitsteken Leg uit

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 18:27

ahh verow, nu snap ik het ongeveer Knipoog maar goed toch verdiend dat beestje een plekje op een stuk land, zeker als ze drachtig is.