Vrienden kopen in dronken bui veulen Binky in Zuidlaren

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SharonStory5

Berichten: 78
Geregistreerd: 29-09-16
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 23:18

TerraHowrse schreef:
KittyDylan schreef:
Wat is dat voor eeen handelaar overigens. Je merkt toch wel als de kopers wat op hebben?

Dat boeit de meeste handelaren daar echt niet hoor.


Ik denk dat het voor een deel alleen maar is: als ze er maar vanaf zijn. Hoe dit soort mensen er verder mee omgaan staat denk ik niet op hun lijstje van interesses.
Fijn dat het diertje toch nog een goed plekje heeft dan, maar je haren gaan er wel rechtovereind van staan. Het kan uiteraard ook heel anders lopen...

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 00:04

KittyDylan ... wat is dat voor handelaar vraag je.
40 euro voor een shet hengst veulentje in een niet bijzondere kleur is veel geld in deze tijden voor die handelaren.
Die zijn blij dat ze er vanaf zijn en het zal hun hun reet roesten wat ermee gebeurd.
Hoewel het voor de beestjes erg triest is uiteraard en zeker voor zon jong hummeltje :j

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Vrienden kopen in dronken bui veulen Binky in Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 00:45

Is het normaal dat een veulen van 3.5 maand verkocht wordt?
Vind dat toch wel rare praktijken. Denk dat dat veulen het niet beter heeft kunnen treffen.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 00:50

Citaat:
En dus proberen ze Binky weer door te verkopen, schrijft RTV Drenthe. 'We kochten hem met de beste bedoelingen', benadrukt de kersverse eigenaar Bas Buisman. Volgens hem werd Binky niet goed behandeld door de vorige eigenaar. 'Maar we hebben helemaal geen weiland'.


en dat hebben ze in beschonken toestand wel even weten vast te stellen,
terwijl ze blijkbaar erg weinig verstand hebben van paarden..

want zelfs stomdronken zou ik nog geen veulen aanschaffen als ik er niet behoorlijk voor kon zorgen :') :')

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 00:51

Aah ik geloof echt dat ze het goed bedoelden. Ze hebben er niets raars mee gedaan en met verlies verkocht. Lief :)

senna21

Berichten: 11904
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 00:51

Eind goed, al goed.
De pony had niet beter terecht kunnen komen.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 00:53

Sheran schreef:
Aah ik geloof echt dat ze het goed bedoelden. Ze hebben er niets raars mee gedaan en met verlies verkocht. Lief :)



ja dat is wel zo..
maar ik vind het zo humoristisch geschreven,
of gewoon een lachwekkend argument om een dier aan te schaffen..

dat het te vroeg bij mams is weggehaald.. in mijn ogen wel.. maar dat leed is al geschied, waar het diertje dan ook terecht komt.. dus niet echt een goede reden om het dan maar te kopen als je er niets mee kunt :')

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 00:55

elenaMM77 schreef:
Citaat:
En dus proberen ze Binky weer door te verkopen, schrijft RTV Drenthe. 'We kochten hem met de beste bedoelingen', benadrukt de kersverse eigenaar Bas Buisman. Volgens hem werd Binky niet goed behandeld door de vorige eigenaar. 'Maar we hebben helemaal geen weiland'.


en dat hebben ze in beschonken toestand wel even weten vast te stellen,
terwijl ze blijkbaar erg weinig verstand hebben van paarden..

want zelfs stomdronken zou ik nog geen veulen aanschaffen als ik er niet behoorlijk voor kon zorgen :') :')


Het klinkt misschien we stom voor ons maar de meeste mensen zien vaak de problemen van een pony of iets niet in.

Mijn neef leek het ook wel leuk om een shetlander aan te schaffen kon die mooi op het voorstukje bij zijn wooncomplex. Had alleen niet gedacht aan hoefsmid, dierenarts, eventuele schuilstal, mest afvoer, om weiden en het hooi en de rest van alle dingen er omheen. Dacht dat hij zo een shetlander voor de kar kon knopen en dat de rest allemaal vanzelf zou komen.

Hij had zich toch lelijk vergist in hoe makkelijk dit was.

roekes

Berichten: 758
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Vrienden kopen in dronken bui veulen Binky in Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 05:22

Binky staat nu op een paardenmelkerij en ik zag net fotos voorbij komen op fb dat hij daar een haflinger als pleegmoeder heeft waar hij melk bij drinkt.

Kendra

Berichten: 8759
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Vrienden kopen in dronken bui veulen Binky in Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 07:38

Volgens mij is het prima opgelost en gaat Binky een leven als shet-prins tegemoet :-)...

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:00

chamion schreef:
Verkocht en weer geld voor een biertje. Top.


Wel een duur biertje :+

Leuke vraag voor een economietoets.

Men kopen 1 pony voor 40 euro en verkopen deze voor 10 euro.

Bereken hoeveel bier je van de winst niet kan kopen :+

Arm ding dat zo vroeg bij de moeder weg getrokken is. Gelukkig nu een pleegmoeder.

Die jongens hadden natuurlijk bedacht een paard is duur die krijgen we nooit voor dat geld. Leek ze vast een goede grap om handje klap met zo'n boertje te doen.

Cowboy55
Berichten: 8525
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:07

liespower94 schreef:
Wat is de strekking van dit artikel? :o

Dit kan iedereen met gezond verstand toch bedenken? -O-


Met die laatste zin sluit je best al een hoop mensen uit hoor.........

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:30

LukieBradley schreef:
40 euro voor een shet hengst veulentje in een niet bijzondere kleur is veel geld in deze tijden voor die handelaren.

Die had vast een hele goede dag :D

Die jongens hebben vast ook veel schik gehad en kunnen vast nog vaak om het verhaal lachen.
Diertje is goed terecht gekomen dus ik vind het op zich wel een grappig verhaal :o

Cowgirl

Berichten: 23765
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:33

alice0cullen schreef:
Is het normaal dat een veulen van 3.5 maand verkocht wordt?
Vind dat toch wel rare praktijken. Denk dat dat veulen het niet beter heeft kunnen treffen.



Ik kocht mijne op de markt 18 jaar geleden en hij was toen maar 2 weken ouder.

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Vrienden kopen in dronken bui veulen Binky in Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:44

Ik denk niet dat het in principe rare praktijken zijn. Er zijn meerdere mensen die een veulen vanaf 3 maanden afspenen. Daar ben ik totaal geen voorstander van, maar goed, het gebeurt wel. Er zullen wel meerdere jonge veulens op die markt gestaan hebben.

Froukje
Forever young

Berichten: 10850
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:29

Kendra schreef:
Volgens mij is het prima opgelost en gaat Binky een leven als shet-prins tegemoet :-)...

Mwah, hij heeft dan wel een 'pleegmoeder' waar ie af en toe bij mag drinken maar de rest van de dag staat ie alsnog gewoon alleen in een stal hoor. Of ik dat nou een prinsenleven noem..

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Vrienden kopen in dronken bui veulen Binky in Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:05

Hoe weet je nu of hij alleen in een stalletje komt te staan. Ze hebben bij die fokkerij vast een groep veulens waar je hem zo in kunt scharen.

Froukje
Forever young

Berichten: 10850
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Vrienden kopen in dronken bui veulen Binky in Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:12

Omdat ik toevallig weet waar ie terecht gekomen is, woon namelijk in het zelfde dorp. En als je het filmpje van rtv noord erbij pakt van vanmiddag hoor je meneer zelf zeggen ''ja nu moet ie z'n stal weer in, vind ie niet leuk want dan staat hij alleen''.

Dusja, het klinkt allemaal heel leuk hoor maar het beeld van een leuke fokkerij met veulens waar ie bij staat klopt gewoon niet.

lisselotje
Berichten: 711
Geregistreerd: 02-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:43

Essie73 schreef:
Ook hier het verzoek om ontopic te blijven reageren. Dit topic gaat over een stel jongeren die een veulen hebben gekocht (en verkocht) en is niet de plek om te bespreken of paardenmarkten wel of niet moeten blijven bestaan. Hier kunnen jullie uiteraard elders een topic over openen.



dit is jammer, omdat de strekking van het verhaal, denk ik, duidelijk is. Een dier koop je niet in een opwelling...dan krijg je dit soort tafferelen...die jongens zouden op een website dit veulen nooit hebben aangeschaft. Dus ik denk dat de schrijfster van dit stuk wil duidelijk maken dat een paardenmarkt leidt tot impuls aankoop, en dat je er dus duidelijk wel je vraagtekens bij kan zetten of dat paardenmarkten nu nog van deze tijd zijn...verkoop van honden en katten op de vogeltjesmarkt in Antwerpen is ook al jaren verboden...zelfde reden....

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:50

En daar zijn dus verstandige verkopers voor, om dat te voorkomen :)*

Een handelaar die een veulen meegeeft aan een stel dronken knullen mogen ze van mij z'n dieren afnemen, of dat nu op een markt is, via een site of gewoon thuis.

Zo'n figuur geeft meer om een paar tientjes dan om een dierenleven -O-

Jongens hebben uiteindelijk goed gedaan, had heel anders af kunnen lopen voor het arme prulletje!

AnoukvE

Berichten: 26
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Zwartsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 22:04

Ik vind dat die paardenmarkten sws moeten ophouden met bestaan. Te makkelijke impulsaankopen en zo zielige beestjes daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 22:13

Ondanks dat het niet de slimste zet is om zomaar een paardje te kopen vind ik het hartstikke lief van die jongens dat ze Binky/Kick een beter baasje gunden!