Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:55

LANG LEVE DEGENE DIE IN HET GEHEIM DE BEELDEN HEEFT GEMAAKT!!!!

Uiteraard is de straf weer veel te laag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-09-07 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overdreven size code verwijderd.

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:58

Oei dat filmpje doet me zeer om naar te kijken, arme paarden. Ik zie wel een vreselijk gefrustreerde amazone die denkt een poging tot paardrijden te moeten doen op een niveau wat ze zelf niet eens kan. Laat dat mens alsjeblieft nooit meer wat met paarden mogen doen, 2 jaar (bijna) niks is veel te kort en schroef die boete maar eens flink omhoog !!
En OK dan! voor de dochter die dit gefilmd heeft (ze zal vast wel niet meer thuis wonen Knipoog )

pompom

Berichten: 367
Geregistreerd: 05-11-02

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:58

tita schreef:
Tja ik kan de film niet zien maar bloed uit de mond en schaafwond...mwah
Wat ik gezien heb vond ik wel vreselijk 2 stangen en 1 trens er in hangen en de slof eraan en stroom.


Maar blijf erbij omdat je erger hebt gezien(????) daarom is dit nog niet overdreven.

Lijkt wel of het "populair" is om aan te geven dat je erger hebt gezien.
Ik zou me doodschamen als ik erger om me heen zou zien.

Ik kan er niet over uit dat men dit soort praktijken ziet/weet en het stil houd.
Als is het 1 GP ruiter of het buurmeisje op haar shet....
Op dit soort overheersend dwingen met een paard om gaan is imo geen ruiterkunst.
Je moet dan wel een erg laag zelfbeeld hebben om op deze manier je dier te willen domineren.

nodenka

Berichten: 568
Geregistreerd: 02-11-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:58

LCharlotte schreef:
LANG LEVE DEGENE DIE IN HET GEHEIM DE BEELDEN HEEFT GEMAAKT!!!!

Uiteraard is de straf weer veel te laag.


Hier ben ik het helemaal mee eens!
Waarom bestaan er zulke mensen?? Hebben hun het hart niet op de juiste plaats zitten. Boos!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-09-07 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overdreven size code verwijderd.

Gerner
Berichten: 456
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Dalfsen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:59

Hoeveel rechtzaken zullen er wel niet komen in Nederland. Als iedereen voor de rechter moet komen die dit ook doet in Nederland?
En dan niet alleen de paardemensen, maar ook alle hondenmensen en papa's en mama's.
Je word omgeven met macht, ellende misbruik en narigheid.

Toch ben ik blij dat er eens iets aan gedaan wordt.
Ook al is het niks wat ze krijgt, maar wat moet je dan met de rest? Het kan nog zoveel erger.

CharlyBrown

Berichten: 1262
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:00

ik kan het filmpje niet zien....

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:01

Zo! Ik vind gewoon dat ze een paardrijverbod ofzo zou moeten hebben.. Arme paarden Ach gut

Tarqsgirl

Berichten: 1152
Geregistreerd: 12-09-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:02

scroll je wel naar onderen? daar is een knop: rechts onder die moet je eerst aanklikken

ibouma

Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: drenthe

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:02

mooi zo...paardenmishandelaars pas op! want jullie zijn erbij!
ik vind het een duidelijk signaal voor alle fanatieke ruiters die hun paarden mishandelen om ver te komen.
dit wordt niet geaccepteerd!

Lovely1

Berichten: 2725
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Nijmegen/Apeldoorn

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:05

pompom schreef:
tita schreef:
Tja ik kan de film niet zien maar bloed uit de mond en schaafwond...mwah
Wat ik gezien heb vond ik wel vreselijk 2 stangen en 1 trens er in hangen en de slof eraan en stroom.


Maar blijf erbij omdat je erger hebt gezien(????) daarom is dit nog niet overdreven.

Lijkt wel of het "populair" is om aan te geven dat je erger hebt gezien.
Ik zou me doodschamen als ik erger om me heen zou zien.

Ik kan er niet over uit dat men dit soort praktijken ziet/weet en het stil houd.
Als is het 1 GP ruiter of het buurmeisje op haar shet....
Op dit soort overheersend dwingen met een paard om gaan is imo geen ruiterkunst.
Je moet dan wel een erg laag zelfbeeld hebben om op deze manier je dier te willen domineren.


En jij hebt je mond dichtgehouden? Als je dat hebt gedaan ben je in mijn ogen geen haar beter.. Als ik dit in rl had gezien had ik die persoon van zijn paard afgemept. Zo ga je niet met een levend wezen om

Tarqsgirl

Berichten: 1152
Geregistreerd: 12-09-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:07

Ik vraag me af of de mensen die deze methodes ''niet zo erg'' vinden misschien zelf ook zo rijden?

shron_silver

Berichten: 1540
Geregistreerd: 13-10-05

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:09

Jémig!!!! Vind de straf ook te laag. toen ik het artikel las had ik er me vraagtekens bij, maar na dat filmpje! nouja zeg, Zoiemand verdient het nog niet eens om uberhaubt een paard te hebben.

unamie

Berichten: 7384
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:10

Aafke_ schreef:
Ik vraag me af of de mensen die deze methodes ''niet zo erg'' vinden misschien zelf ook zo rijden?


je slaat de spijker op zijn kop

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:10

Aafke_ schreef:
Ik vind dat we een alternatieve Paardensport Federatie moeten oprichten. en iedereen die zijn paard achter de loodlijn, op de voorhand, en met constante spoorinwerking rijd, wordt gedisqualificeert!
En dat kan je zien hoor!


Nagelbijten / Gniffelen Dan mag je alle Nederlanders die als amateur voor de lol rijden meteen een rijverbod geven.

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:10

Aafke_ schreef:
Ik vraag me af of de mensen die deze methodes ''niet zo erg'' vinden misschien zelf ook zo rijden?


Je haalt me de woorden uit de mond!
Je hoort eerlijk tegenover een paard te zijn in de manier waarop je hem dingen wil leren, alléén dán kom je verder. Een manier zoals deze is niet alleen vreselijk zielig en gemeen, maar gaat je op gegeven moment ook tegenwerken. Helaas is nog steeds niet iedereen zich hiervan bewust

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:11

Ongelofelijk maar wel een heel duidelijk voorbeeld van waar heel veel mensen mee bezig zijn want dit geval staat niet op zichzelf... ik vind het overigens absoluut niet minder schokkend omdat er ergens erger gebeurd.. vreselijk arme dieren, wat geeft iemand het "recht"?

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:11

unamie schreef:
Aafke_ schreef:
Ik vraag me af of de mensen die deze methodes ''niet zo erg'' vinden misschien zelf ook zo rijden?


je slaat de spijker op zijn kop


Het lijkt me wat ver gaan om die mensen nu ineens ook al beul te bestempelen jongens.

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:12

hmm maar goed ook dat ze een straf heeft gekregen.. echt paardvriendelijk is het niet

Tarqsgirl

Berichten: 1152
Geregistreerd: 12-09-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:12

Miss J: Dan moet dat maar: bij mij op stal zijn er idd mensen waar de paarden al met kin op de borst naar de bak moeten lopen!!!
Maar hoe zeer moet je ze dat kwalijk nemen? het wordt ze zo door hun instructeurs geleerd, de jurys geven zulke paarden hogere punten als paarden die correct gereden worden, Dààr moet je het kwaad aanpakken: bij de wortel. En dat is op het ogenblik de Federatie en onwetende jury's!
Laatst bijgewerkt door Tarqsgirl op 11-09-07 15:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Alanta

Berichten: 2426
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Hoogkerk

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:13

Het woord paard moet uit haar woordenboek!!! Straf uiteraard te laag, maar blij dat er iets aan gedaan wordt! Wat een b i t c h zeg, echt niet te geloven!!

Egni

Berichten: 539
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Terschuur

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:13

Suzanne F. schreef:
Nou ik blijf zeggen; tuurlijk is dit erg wat er getoond wordt maar deze mevrouw is echt nog niet zo heel schokkend bezig hoor. Er zijn echt mensen die veel harder, gemener omgaan met hun paarden. Zij is nu net veroordeeld maar er zijn zoveel ruiters (ook GP) die hun paarden op de raarste manieren trainen. En dat beetje bloed aan die mond valt ook nog wel mee. Die plek van de slof is niet goed te praten maar dit gebeurd ook weleens met longeren bijv. Dat het paard tegen blijft trekken en zo tussen zn voorbenen open haalt.
Ach en dat prikken met die sporen? Als ze dat erg vinden?? Man dan mag half nederland een rijverbod krijgen.

Het is goed dat er een voorbeeld gesteld wordt maar vind het een beetje uit zn verband gerukt.


Ik heb er even over nagedacht, ben het toch wel met je eens. Ik denk dat een groot deel van profesioneel en niet profesionele paardenwereld hier zich schuldig aan maakt. (natuurlijk niemand hier op bokt Knipoog )
Natuurlijk is dit pure mishandeling. Maar wat vinden we dan van paarden die 23 uur opstal staan en 1 uur mogen werken? Dat is in mijn ogen ook een vorm van mishandeling, alleen dan geestelijk.
Huisvesting van paarden tegenwoordig laat veel te wensen over helaas.

Wellicht dat er nu door dit geval iets in werking wordt gesteld, we zullen zien.

Suus__

Berichten: 5577
Geregistreerd: 10-08-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:15

Wat een rotmens!! Boos!
Arme beestjes! Hopelijk word der op gelet dat ze dan niet weer flikt...

Tarqsgirl

Berichten: 1152
Geregistreerd: 12-09-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:15

MissJ schreef:
Het lijkt me wat ver gaan om die mensen nu ineens ook al beul te bestempelen jongens.


Ik wil echt niemand ''beschuldigen'' ik maak me zorgen om de kennelijke verloedering van onze ethishe waarden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-09-07 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:17

Aafke_ schreef:
Miss J: Dan moet dat maar: bij mij op stal zijn er id mensen war de paarden al met kin op de borst naar de bak moeten lopen!!!
Maar oe zeer moet je ze dat kwalijk nemen? het wordt ze zo door hun instructeurs geleerd, de jurys geven zulke paarden hogere punten als paarden die correct gereden worden, Dààr moet je het kwaad aanpakken: bij de wortel. En dat is op het ogenblik de Federatie en onwetende jury's!


Oh, op die manier. Nee, dat is kwalijk. Maar een paard dat op de voorhand loopt, loopt niet per definitie schade op. Zo lang ze maar niet gehinderd worden door degene die er op zit.
Ik denk dat het probleem niet zo zeer bij de jury's en instructeurs ligt. Je kan van een jurylid niet verwachten dat hij van iedereen de trainingsmethoden in de gaten houdt. En ik denk dat er veel instructeurs zijn die tegen bepaalde methoden zijn, maar die geen werk meer hebben als ze hun klanten uitleggen dat ze de basis aan moeten pakken om resultaten te krijgen. Dus die voegen zich veelal maar weer naar de wensen van hun klandizie.
Het lijkt mij meer een mentaliteitsprobleem. Alles moet zo snel mogelijk, met zo min mogelijk moeite, en een groot deel van de ruiters doet als een kip zonder kop bepaalde dingen na die ze in de media zien, zonder te weten hoe het toegepast moet worden.

Lovely1

Berichten: 2725
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Nijmegen/Apeldoorn

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:20

Egni schreef:
Suzanne F. schreef:
Nou ik blijf zeggen; tuurlijk is dit erg wat er getoond wordt maar deze mevrouw is echt nog niet zo heel schokkend bezig hoor. Er zijn echt mensen die veel harder, gemener omgaan met hun paarden. Zij is nu net veroordeeld maar er zijn zoveel ruiters (ook GP) die hun paarden op de raarste manieren trainen. En dat beetje bloed aan die mond valt ook nog wel mee. Die plek van de slof is niet goed te praten maar dit gebeurd ook weleens met longeren bijv. Dat het paard tegen blijft trekken en zo tussen zn voorbenen open haalt.
Ach en dat prikken met die sporen? Als ze dat erg vinden?? Man dan mag half nederland een rijverbod krijgen.


Het is goed dat er een voorbeeld gesteld wordt maar vind het een beetje uit zn verband gerukt.


Ik heb er even over nagedacht, ben het toch wel met je eens. Ik denk dat een groot deel van profesioneel en niet profesionele paardenwereld hier zich schuldig aan maakt. (natuurlijk niemand hier op bokt Knipoog )
Natuurlijk is dit pure mishandeling. Maar wat vinden we dan van paarden die 23 uur opstal staan en 1 uur mogen werken? Dat is in mijn ogen ook een vorm van mishandeling, alleen dan geestelijk.
Huisvesting van paarden tegenwoordig laat veel te wensen over helaas.

Wellicht dat er nu door dit geval iets in werking wordt gesteld, we zullen zien.


Ik zie toch wel enig verschil in het filmpje en wat hierboven beschreven wordt. Eens een plekje door het schuren van de slof kan inderdaad voorkomen ook door bijvoorbeeld een hoofdstel maar wat je hier in het filmpje ziet is toch wel van een hele andere catagorie en hetzelfde geldt voor het "prikken" met de sporen.. zelf zie ik hier op bokt ook vaak prikkende mensen tegenkomen maar weer in een hele andere catagorie dan deze amazone toont.. zij boort een compleet gat in haar paard, en houdt daarbij extreem vast aan de voorkant enz. Zelf zie ik hier op bokt ook vaak dingen voorbij schuiven die ik absoluut niet goedkeur en ik vind ook dat deze mensen goed achter hun oren moeten krabben.