Dujardin en Valegro: rentree boven de 90%

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Dujardin en Valegro: rentree boven de 90%

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 10:58

Bokt.nl / Horse & Hound

Charlotte Dujardin en Valegro hebben een geweldige rentree gemaakt in de Kür op Muziek op het Hartpury Festival of Dresssage in Gloucestershire. De laatste keer dat Valegro met Dujardin in de ring is verschenen was op het CHIO van Aken vorig jaar.

Waar ze op vrijdag al 83,28% scoorde in de Grand Prix scoorde het duo met hun nieuwe Kür op Muziek een score van 90,63% waarbij elk jurylid voor het artistieke gedeelte een score gaf van 90% of hoger. Drie juryleden waardeerden de proef met 95%.

De nieuwe Kür is samengesteld door Tom Hunt en de muziekkeuze is geïnspireerd door Brazilië.

Ayasha
Blogger

Re: Dujardin en Valegro: rentree boven de 90%

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:12

Valt goed mee met die "afgang gelijk Totilas" die hem zogezegd bespaart werd volgens een aantal bokkers in vorige topics dan. :D

Fijn dat ie er weer is.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:22

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:30

Ayasha schreef:
Valt goed mee met die "afgang gelijk Totilas" die hem zogezegd bespaart werd volgens een aantal bokkers in vorige topics dan. :D

Fijn dat ie er weer is.

En de toon is weer gezet!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:45

Ik vind de score een beetje absurd, krijg een beetje een 'Ik durf niet realistisch te scoren, anders scoor ik straks lager dan de rest en dan val ik buiten de boot toon gevoel' erbij..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:47

Ik heb er geen wauw gevoel bij. En vind het dan ook onrealistisch gejureerd. Net wat Sammie zegt, lijkt wel alsof ze niet laag bij haar willen jureren. Omdat ze bang zijn buiten de boot te vallen.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:09

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:29

Ik vind het niet absurd hoog gejureerd. Wat wil je dan zien? Ik zie een perfect geconcentreerd paard dat tegelijkertijd ontspannen blijft terwijl hij de zwaarste oefeningen uitvoert. Oortjes naar voren, staart ontspannen. Amazone geeft de hulpen licht en weinig opvallend en zit er keurig op. Oké, het is niet heel spectaculair, maar bij de paarden die dat wel zijn is de ontspanning vaak ver te zoeken.
Geef mij dit maar :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:56

Ik hou ervan. Hoog Salinero gehalte. Gewoon een zeer correct gereden proef. Niet spectaculair? Ik zie dot veel liever, dan die absurde, niet correcte bewegingen!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:05

En best wel een hoge moeilijkheidsgraad in de kur. Ik vond het prachtig. Dit is in mijn ogen hoe het moet. Er is heel weinig op af te dingen. Heel weinig. Zeker in vergelijk met veel anderen die hun paarden voorstellen alsof het badkuipen zijn of zeepaardjes.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:11

vur schreef:
En best wel een hoge moeilijkheidsgraad in de kur. Ik vond het prachtig. Dit is in mijn ogen hoe het moet. Er is heel weinig op af te dingen. Heel weinig. Zeker in vergelijk met veel anderen die hun paarden voorstellen alsof het badkuipen zijn of zeepaardjes.

Dit inderdaad, combinatie van de moeilijkheidsgraad (zien we ook een keer wat anders dan de eeuwige wissels op de diagonaal bijv) en het gemak waarmee het uitgevoerd lijkt te worden door paard en amazone vind ik heel mooi om naar te kijken.
De extreme benen zwaaiers vind ik altijd randje onregelmatig, kijk ik ook niet met plezier naar.

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:18

Ik vond het ook prachtig! Doet me ook echt denken aan de tijd van Anky en Salinero. De ontspannen Valegro in combinatie met de moeilijkheidsgraad maakt het echt fijn om naar te kijken. Met name omdat ik er écht van kon genieten in plaats van op het randje van mijn stoel te zitten in angst voor een hapering of een foutje vanwege de gespannenheid/het ruk-en-pluk werk van de gemiddelde ruiter (ik doe het ze niet na hoor, integendeel, maar dat valt me toch op). Heerlijk paard :D

Of het nou echt boven de 90% waard is weet ik niet, maar ik snap het enigszins wel.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:50

vur schreef:
En best wel een hoge moeilijkheidsgraad in de kur. Ik vond het prachtig. Dit is in mijn ogen hoe het moet. Er is heel weinig op af te dingen. Heel weinig.

:j

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:00

Prachtig! Wat mij betreft de 90% zeker waard. Dit type dressuur mogen ze wat mij betreft zeker belonen en promoten +:)+

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:07

Niets meer aan doen zou ik zo zeggen!
Op naar Rio! *\o/*

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:13

Super gaaf! Ik zie ze heel graag door de ring gaan! Bekken mooi gekanteld, achterbenen gaan netjes mee onder de massa bij de uitgestrekte gangen, mooie nageeflijkheid en alles super ontspannen! Mocht ik dan toch nog wat te zeuren hebben: in piaffe komt ie RA er beter onder dan met LA. Ik zie dit 100x liever dan de paarden met weggedrukte ruggen met de voorbenen in de lucht en een achterbeen dat landt op de plek waar het eigenlijk af had moeten zetten. Chapeau!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:13

Ondanks de grote hype rond dit duo blijf ik ze niets vinden, het geheel staat me niet wauw aan.
En dan heb ik het niet over geen overdreven gangen hebben of dit dat.
En er word altijd met hoge punten gezwierd maar deze keer vind ik het wel extreem.
Heb het filmpje gezien tot einde en 't maakt me weer niet warm.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:20

Zwaaide Valegro altijd al zo met de voorbenen? Nee toch?
Mooie lijnen in de proef.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:28

Anne_GTI schreef:
Zwaaide Valegro altijd al zo met de voorbenen? Nee toch?
Mooie lijnen in de proef.

Dat viel me ook meteen op ja :)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:32

Leuke lijnen inderdaad! Ik snap op zich die 90% wel. Het is niet enorm spectaculair, maar ze zet wel het geheel zo solide en correct neer, dat moet je gewoon belonen als jury. Gecombineerd met de moeilijkheidsgraad kom je dan hoog uit. Dat er dan drie op 95% zitten is misschien wat overdreven, maar ja, die juryleden hebben waarschijnlijk ook gewoon enorm zin in Rio; vlak voor de Spelen hebben we wel vaker wat enthousiaste scores links en rechts. :')

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:59

Ik zie dit persoonlijk veel liever dan die hete benenzwaaiers die als 1 brok spanning door de baan gaan. Een geconcentreerde, maar toch ontspannen proef die zowat perfect wordt uitgevoerd. Prachtig!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:04

Ik krijg er geen kippenvel van, maar dat ligt aan mij en is een kwestie van smaak. Ik heb het idee alsof Charlotte haar armer nu wat meer gebogen en minder gestrekt houdt, vind ik persoonlijk prettiger om naar te kijken! Valegro ziet er goed uit, al vind ik hem wel iets op het randje van mollig.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:15

Heel mooi! Vooral bij de galop onderdelen zie je de moeilijkheidsgraad, de snelle wendingen na elkaar en ook heel mooi de draf onderdelen met de verzamelde gangen en pirouettes daarin

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:27

Eindelijk een proef die ik weer eens uitgekeken heb, ipv halverwege weggeklikt omdat ik het van de spanning en overdreven voorbeen gezwaai niet meer verder wilde kijken.

Hier mogen de Nederlanders een voorbeeld aan nemen.
Prachtig ontspannen paard.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:13

Fijne proef, lekker voorwaarts gereden en geen verzet in de staart. _/-\o_

Hoe kicken moet het zijn om op zo'n fijn afgericht paard mee te mogen rijden. *\o/*