Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
troi schreef:Klopt niet helemaal, binnen de western mag je met bosal starten, toch echt een bitloze optoming (maar goed western wordt wel eens vaker vergeten als er over de paardensport wordt gesproken)!
Sammie schreef:Er wordt in de eerste plaats gekeken welke optomingen diervriendelijk zijn en dus in de toekomst in aanmerking komen om bijvoorbeeld een dressuurproef te rijden.
troi schreef:Klopt niet helemaal, binnen de western mag je met bosal starten, toch echt een bitloze optoming (maar goed western wordt wel eens vaker vergeten als er over de paardensport wordt gesproken)!
Juliette86 schreef:Sammie schreef:Er wordt in de eerste plaats gekeken welke optomingen diervriendelijk zijn en dus in de toekomst in aanmerking komen om bijvoorbeeld een dressuurproef te rijden.
Ik hou mijn hart vast...... Hoe willen ze bepalen wat diervriendelijk is. Een bitloze optoming is zo vriendelijk als de ruiterhanden die hem bedienen. Geldt hetzelfde voor als bij bit gebruik. Ik zie nu al gebeuren dat er een te beperkte keuze in systemen gaat komen
. Zo raakt mijn sensibele merrie helemaal in de stres van kruislingssystemen en loopt ze heerlijk op de o zo verguisde en dieronvriendelijke hack.
Karin schreef:Dat is leukDit bericht gaat over de KNHS-regelgeving. De westernsport valt daarbuiten omdat deze niet is aangesloten bij de KNHS, alleen de reiningkaders (dus op internationaal niveau). Maar de basiswedstrijdreglementen van de KNHS zijn dus niet van toepassing op de westernsport.
ranna schreef:Sammie schreef:Gert Naber: ,,Daarna gaan we met juryleden om de tafel hoe bitloze proeven beoordeeld gaan worden en of er eventueel aparte rubrieken voor moeten komen."
Huh? Gewoon beoordelen zoals proeven mét bit ook beoordeeld worden.
Waarom zou bitloos anders beoordeelt moeten worden
DubbelDun schreef:Dat is leuk
Dus als Western aan zou gaan sluiten (waar driftig aan onderhandeld wordt) dan zou deze regel bij niet doorgaan ervan dus ook de aansluiting voor Western op losse schroeven zetten
ranna schreef:Sammie schreef:Gert Naber: ,,Daarna gaan we met juryleden om de tafel hoe bitloze proeven beoordeeld gaan worden en of er eventueel aparte rubrieken voor moeten komen."
Huh? Gewoon beoordelen zoals proeven mét bit ook beoordeeld worden.
Waarom zou bitloos anders beoordeelt moeten worden
stoffel schreef:Ik hoop dat ze weten wat ze doen veel te vaak zie ik
bitloos, stuurloos, hopeloos
III schreef:verschrikkelijk, waarom bitloos willen rijden, lijkt me alleen als het echt noodzakelijk --> wonden in mond, tongproblemen, etc.
En dan moet je gewoon een uitzonderindspositie moeten aanvragen