Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kazary schreef:Kunnen paarden op deze manier dood gaan van een verkeerde samenstelling in vitamine? Gewoon een vraag waar ik het antwoord echt niet op weet.
Want moet dat dan niet extreem veel zijn?
Elpharo schreef:Ik vind het overigens wel goed dat de apotheek meteen is gaan kijken bij zichzelf...Helaas zijn mensen mensen en kan een fout gemaakt worden. Dat er dan 21 paarden overlijden....poeh, wat een verdriet.
Elpharo schreef:Ik vind het overigens wel goed dat de apotheek meteen is gaan kijken bij zichzelf...Helaas zijn mensen mensen en kan een fout gemaakt worden. Dat er dan 21 paarden overlijden....poeh, wat een verdriet.
En omdat gebruik in de VS dus niet is toegestaan laat je het zelf maken door een apotheek???Citaat:Biodyl is manufactured in France by American drug company Duluth. Though it is legally and widely used in France and Venezuela, it has not been approved for use in the US. A Food and Drug Administration investigation into the death of the horses is already under way.
raket schreef:Bekend misverstand. Juist het 'doorrekenen' van mensengewicht naar paardengewicht kan dit misverstand in de hand hebben gewerkt.Kalium kan inderdaad voor hart problemen zorgen zoals hier boven al beschreven staat.
Dan moet er wel erg veel te veel zijn gegeven, maar bij paarden zullen de doseringen sowieso al wel vele malen groter zijn bij mensen.