Bokt meest populaire paardensite voor paardenliefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Bokt meest populaire paardensite voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 17:30

www.horses.nl

Volgens het vandaag gepubliceerde rapport Passie voor Paarden is tijdschrift Bit het populairste paardenblad onder paardenliefhebbers. Daarna volgen PaardenSport en De Hoefslag. Bokt.nl is de populairste website. Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoekers van het LEI en de Animal Science Group (ASG) van Wageningen UR in opdracht van minister Gerda Verburg.

Het informatiezoekgedrag van paardenliefhebbers was één van de speerpunten van het onderzoek. Persoonlijke contacten met andere paardenliefhebbers die op dezelfde manier met paarden bezig zijn blijkt het belangrijkste kanaal is om informatie te zoeken. Daarna volgen dierenarts, hoefsmid en rij-instructeur. Het meest wordt gezocht naar informatie over gezondheid en voeding. Afhankelijk van de interesse van paardenliefhebber wordt er naar andere informatie gezocht. Belangrijke zoekonderwerpen zijn gedrag, training, sport, fokkerij en welzijn.

Het verbeteren van de informatievoorziening aan paardenliefhebbers in Nederland is een belangrijk voornemen van Sectorraad Paarden. Het onderzoeksteam van 'Passie voor paarden' adviseert de informatiekanalen te benutten die de paardenhouders noemen als kanalen die ze gebruiken om informatie te zoeken.

Lees hier het volledige rapport
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 07-04-09 17:33, in het totaal 2 keer bewerkt

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:30

*\o/* *\o/* *\o/*
Gefeliciteerd dan maar. *D

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:43

Citaat:
Het verbeteren van de informatievoorziening aan paardenliefhebbers in Nederland is een belangrijk voornemen van Sectorraad Paarden. Het onderzoeksteam van 'Passie voor paarden' adviseert de informatiekanalen te benutten die de paardenhouders noemen als kanalen die ze gebruiken om informatie te zoeken.

Betekent dus dat het hoog tijd wordt dat er niet zoveel onzin verkocht wordt in het Bit en op Bokt :D :P

BartVB
Eigenaar

Re: Bokt meest populaire paardensite voor paardenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:07

Je hebt zo te zien al toegang tot de Bokt Wiki dus ik zou zeggen; help een handje :D

Vooral 'Hoe ...' artikelen zijn erg welkom in de Wiki.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:26

Helaas lezen de meeste Bokkers alleen de "tips" die andere Bokkers geven en niet de Wiki (waarom ik ooit tot Wiki-schrijver ben gepromoot is mij overigens nog steeds een raadsel ;) ). Eigenlijk zouden de enige tips die gegeven moeten worden hier zijn: ga naar je da, je hoefsmid of kijk in de Wiki :D

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:32

Craignethan schreef:
Helaas lezen de meeste Bokkers alleen de "tips" die andere Bokkers geven en niet de Wiki (waarom ik ooit tot Wiki-schrijver ben gepromoot is mij overigens nog steeds een raadsel ;) ). Eigenlijk zouden de enige tips die gegeven moeten worden hier zijn: ga naar je da, je hoefsmid of kijk in de Wiki :D

Volgens mij geven veel Bokkers altijd al die tips. Wordt wel beetje moeilijk ervaringen uitwisselen als je alleen hulp mag inroepen van DA, hoefsmid, Wiki of instructeur en dan is Bokt denk ik ook geen glorieuze toekomst beschoren. Laten we Bokt maar gewoon houden zoals het nu is; ter lering en vermaak.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:40

Mogen we Bokt hiermee feliciteren? :D

Ik lees zelf eigenlijk geen tijdschriften, behalve misschien zo nu en dan de PaardenSport, maar alleen omdat ik die krijg bij mijn lidmaatschap van de hippische sportbond. Bokt, daarentegen, vind ik een erg informatief forum, hoewel ik ook niet alles wat ik hier lees zomaar klakkeloos aanneem. Daarnaast volg ik vrijwel dagelijks het nieuws uit de paarden(sport)wereld op Bokt, wat ik nog steeds erg handig vind.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:52

Ervaringen uitwisselen vind ik iets anders ;) Helaas luisteren veel Bokkertjes liever naar tips als: koop die goedkope troep maar bij de supermarkt i.p.v. dat dure spul van de da, knoop er een hulpteugel om i.p.v. neem eens goede les of rasp er zelf maar een stuk vanaf i.p.v. ga naar je hoefsmid. Ja, ik heb momenteel nogal moeite met veel adviezen die hier gegeven worden door wannabe-veeartsen, selfmade-hoefsmeden en tientallen Anky's die hier rondlopen.

Je hoeft van mij echt niet voor elk wissewasje naar de da toe, maar als ik soms zie wat voor adviezen er gegeven worden .... En in een topic van 4 bladzijdes is het soms al moeilijk om de waardevolle adviezen er uit te filteren helaas. Ik weet het, het is allemaal maar internet en ik moet me er niet over opwinden. Maar als ik denk aan die arme paarden of andere dieren die als oefenobject gebruikt worden omdat baaslief liever een goedkope tip aanneemt dan naar een da te gaan, gaan bij mij de nekharen overeind staan. Hoe goed eenieder het ook zal bedoelen.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:55

gefeliciteerd BOKT!...ik vind het wel een erkenning zeg...tuurlijk kan je een hoop info als onzin beschouwen maar ik lieg als ik zeg dat ik er dommer ben van geworden, zeker het fokkerij gedeelte vind ik erg interessant om te lezen, maar bijv. ook het stro-korrel experiment vond ik erg interessant..nee, Bokt doet goed werk en als je een beetje kan filteren kan je er nog wijzer van worden ook

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:00

Er zijn ruim 100.000 leden op bokt (inclusief een flink aantal inactieve leden uiteraard) dus dan zitten er ook minder goede adviezen tussen. Dat is heel normaal en je kunt niets anders verwachten. Het is dan aan jezelf om de meest bruikbare tips er tussen uit te pikken.
en als ik het vergelijk met andere fora doen we het helemaal zo slecht nog niet denk ik :) Gefeliciteerd Bokt!

Het werkt in ieder geval verslavend :D

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:06

Jeeyyyy :D
zeker is bokt de beste site :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 19:10

Jeeeeeeej! Dag kan niet beter! Ik heb voor de allereerste keer dat ik op Bokt zit voorpagina nieuws!

Bokt is en blijft de beste!!!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:12

Gefeliciteerd Bokt! Terecht het meest populaire paardenforum (en veruit het grootste). Afbeelding

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:12

Gefeliciteerd Bokt!!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:23

gefeliciteerd bokt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:29

BartVB schreef:
Je hebt zo te zien al toegang tot de Bokt Wiki dus ik zou zeggen; help een handje :D

Vooral 'Hoe ...' artikelen zijn erg welkom in de Wiki.

Het probleem met paardenmensen is dat ze bij ongeacht welke tip of advies bijna altijd het antwoord beginnen met 'ja, neeeej, maaaar...' waarbij ook tips die nog niet geprobeerd zijn direct van tafel worden geveegd :). Dus uitleggen hoe een oplossing werkt of hoe iets aangepakt kan worden is redelijk vruchteloos :).

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:30

Hoe kan het ook anders? :)

Gefeliciteeerd!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:37

Is mijn verslaving toch nog ergens goed voor :o :D

Bart en co....gefeliciteerd!! *\o/* *\o/* *\o/*

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:46

Bokt gefeliciteerd!!!

Altijd leuk zo'n erkenning! En bokt is (en kan) nou eenmaal zeer leerzaam en informatief zijn, daarom hou ik ook zoveel van bokt ;) :o

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:04

daniella74 schreef:
Volgens mij geven veel Bokkers altijd al die tips. Wordt wel beetje moeilijk ervaringen uitwisselen als je alleen hulp mag inroepen van DA, hoefsmid, Wiki of instructeur en dan is Bokt denk ik ook geen glorieuze toekomst beschoren. Laten we Bokt maar gewoon houden zoals het nu is; ter lering en vermaak.

Er zijn natuurlijk ook prima tussenvormen mogelijk :)

Probleem met de wiki op dit moment is dat er (nog) te weinig practische informatie instaat. Dingen als "ik wil een paard kopen wat nu", "ik heb een bodem nodig voor mijn buitenbak, waar let ik op", "Ik zoek een zadel, wat nu" of "Wat zijn sporen, hoe werken ze en wanneer en hoe gebruik je ze" zijn artikelen die erg welkom zijn in de wiki en ook erg nuttig zouden zijn.

Op het forum zijn al deze vragen al een duizenden keren beantwoord, het nadeel daarvan is dat veel mensen dit soort vragen standaard over gaan slaan. De eerste keer beantwoord je zo'n vraag enthousiast, de 2e keer wordt je antwoord al korter en als je de vraag dan nog tig keer langs ziet komen antwoord je op een gegeven moment niet meer. Om die reden zou het erg prettig zijn als de antwoorden op basis vragen in de wiki te vinden zijn. Op die manier is het ook makkelijker om het op het forum te hebben over dingen waar echt discussie over mogelijk is en waar discussie ook echt iets toevoegt. Over 'hoe onderhoud ik mijn grasland' kan je jaren discussiëren maar het is prettig als je niet iedere keer de basis daarvan uit hoeft te leggen.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:12

HorseyDude schreef:
Bokt.nl is de populairste website.

Het verbeteren van de informatievoorziening aan paardenliefhebbers in Nederland is een belangrijk voornemen van Sectorraad Paarden.

Gefeliciteerd *\o/*

En als iedere paardeneigenaar nou is gaat bokken is het probleem met de informatieverziening ook opgelost :P

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:17

Bart, ik heb er zelf geen enkel probleem mee hoe dingen gaan op Bokt maar ik vond dat door degene op wie ik reageerde e.e.a. nogal bot stelde. We hebben op een enkele uitzondering na geen van allen de wijsheid in pacht maar je hebt ook nog zo iets als eigen verantwoording als je tips krijgt en uit een profiel kun je vaak redelijk goed halen over hoe je de reactie van die persoon moet inschatten.

Ikzelf heb niet heel veel aan de Wiki met alle respect. Ik verbaas mij er zelfs regelmatig over dat iedere ruiter met een of enkele kleine succesjes (vaak vooral door zijn uiterlijk) in de Wiki uitgebreid besproken wordt maar dat een man als bijv. Ton Monhemius die toch echt wel leuke resultaten heeft gereden dan weer niet in de Wiki staat en zo valt mij dat op voor meerdere personen en onderwerpen. Ik heb begrepen dat alleen Wiki-schrijvers mogen schrijven aan/voor de Wiki, wellicht loopt Bokt op deze manier een aantal zeer onderwerpen mis want er is wel degelijk een hele grote kennis-vijver om uit te vissen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:19

@danielle74, voor zover ik weet wordt het altijd erg gewaardeerd wanneer je iets wilt bijdragen aan de wiki :j Ik denk zelfs dat ze er erg blij mee zouden zijn als je een stukje over Ton of een ander figuur zou willen schrijven :)

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:29

daniella74 schreef:
Bart, ik heb er zelf geen enkel probleem mee hoe dingen gaan op Bokt maar ik vond dat door degene op wie ik reageerde e.e.a. nogal bot stelde. We hebben op een enkele uitzondering na geen van allen de wijsheid in pacht maar je hebt ook nog zo iets als eigen verantwoording als je tips krijgt en uit een profiel kun je vaak redelijk goed halen over hoe je de reactie van die persoon moet inschatten.

:D Ik bracht het expres nogal bot, ben ik in ieder geval zeker van reacties ;)
Ik zou wel graag een knopje willen hebben op Bokt, net zoiets als het uitroepteken. Als je dan een dom advies ziet staan kun je daarop klikken en komt er bij dat advies te staan: "do not try this at home". _O-

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:32

Cayenne schreef:
@danielle74, voor zover ik weet wordt het altijd erg gewaardeerd wanneer je iets wilt bijdragen aan de wiki :j Ik denk zelfs dat ze er erg blij mee zouden zijn als je een stukje over Ton of een ander figuur zou willen schrijven :)

Ok, dan ga ik de komende weken aan Ton knutselen en de FNRS proeven want daar zie ik ook soms de gekste dingen over verschijnen.

Edit: FNRS zitten wat meer haken en ogen aan waarschijnlijk.