Van den Dungen jongste met status NOC*NSF Nationaal Talent

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Van den Dungen jongste met status NOC*NSF Nationaal Talent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 12:53

http://www.horses.nl

Afbeelding
Maria van den Dungen & Dino P
Foto: http://www.sjoert.com
De vijtienjarige ponydressuuramazone Maria van den Dungen kreeg onlangs door Topsport Amsterdam en Olympisch Netwerk Amsterdam de NOC*NSF-status voor Nationaal Talent toegekend. Ze is de jongste paardensporter van Nederland met deze status.

Maria van den Dungen reed vijf pony’s naar het A-kader en nam deel aan drie Europese kampioenschappen. Dankzij de toegekende status kan ze onder meer gebruik maken van extra begeleiding via het Olympisch Netwerk en komt ze in aanmerking voor LOOT-onderwijs (voortgezet onderwijs dat toptalenten ondersteunt).

Verwant artikel
[VN] Nieuwe talentenlijsten bij NOC*NSF aangeleverd

Caesar

Re: Van den Dungen jongste met status NOC*NSF Nationaal Talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:54

Nou, dat is dan nog eens een super prestatie! Zeker na alles wat ze heeft behaald met haar pony's!

Gefeliciteerd!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:13

Wat leuk!!
Gefeliciteerd Maria!!

Gr Mariska

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:16

:D
En terecht haha!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:25

Super Maria!
Vind het altijd ook ontzettend knap als je wéér (!!) met een pony in het Z2 verschijnt!

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:44

tja mag het misschien niet zeggen, vind het goed van haar maar 5 fei pony's verslijten in 5 jaar vind ik veel,de vraag is waarom en ik heb meer bewondering voor diegene die een pony of paard zelf naar dit niveau rijd,bvb een adelinde dan voor haar.
kan het meisje niets aan doen , dit zullen haar ouders beslissen maar met elke pony rijdt ze in het begin super en na een jaar zijn de knoppen weg en gaan ze weer,ben benieuwd hoelang Rembrand blijft.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:53

Ja dat heb je op dat niveau, de pony's worden onder je bibs uit verkocht, is dat zo'n probleem?
En volgens mij leidt ze wel alle pony's zelf op toch?!?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:54

Wat knap zeg :)
Net wat Yolien zegt, dat is op dat niveau..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:55

Yolien schreef:
Ja dat heb je op dat niveau, de pony's worden onder je bibs uit verkocht, is dat zo'n probleem?

Ze leidt ze niet zelf op hoor, maar wil niet zeggen dat het meiske knap kan sturen!

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:04

oh het zijn er niet 5 maar 8 Z2 pony's en ja ze kan knap sturen maar of ze het gevoel heeft moet je je wel afvragen,ik gun haar van harte de europese titel want als het de ouders daar niet om gaat dan ga je niet 8x gemiddeld 75.000 euro besteden aan pony's.ik weet de verkoopprijzen van een aantal EK pony's,dus dit bedrag is een goed gemiddelde.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:06

Caesar schreef:
Yolien schreef:

Ze leidt ze niet zelf op hoor, maar wil niet zeggen dat het meiske knap kan sturen!

je haalt me de woorden uit de mond :D
ik zou veel meer bewondering hebben als ze zelf ook nog wat deed.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:57

Gefeliciteerd Maria!!

Maria is een lief kind (ik sta bij haar op stal) en ze heeft dit verdiend :j Ze heeft echt wel talent en ze is heel gek op iedere pony die ze heeft dus mensen die hun negatieve mening alweer klaar hebben weten niet waar ze het over hebben!

Maria meid goed gedaan ga zo door +:)+

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:02

*puck* schreef:
tja mag het misschien niet zeggen, vind het goed van haar maar 5 fei pony's verslijten in 5 jaar vind ik veel,de vraag is waarom en ik heb meer bewondering voor diegene die een pony of paard zelf naar dit niveau rijd,bvb een adelinde dan voor haar.
kan het meisje niets aan doen , dit zullen haar ouders beslissen maar met elke pony rijdt ze in het begin super en na een jaar zijn de knoppen weg en gaan ze weer,ben benieuwd hoelang Rembrand blijft.

Helemaal mee eens! Ze heeft al haar toppony's gekregen terwijl ze al zeer goed waren afgericht, het lijkt er zelfs op, dat als ze Maria niet naar behoren kunnen "dienen" ze meteen weer konden worden doorverkocht.....
Maar, ja, ze zal echt wel op Olympisch niveau eindigen, mits ze ook zelf haar paarden leert opleiden!
Geld en begeleiding is er genoeg.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:22

nee hoor kaja,ik heb maria diverse keren zien rijden en ik heb al eerder aangegeven dat ik haar echt niet slecht vind en natuurlijk is ze gek met haar dieren,maar je kunt succes maar tot een bepaalde hoogte kopen en de rest moet toch echt de ruiter en de begeleiding doen en heel eerlijk ,eigenlijk heb ik met een meisje als maria alleen maar medelijden want hoe hoog is de druk op een gegeven moment op jou als je ondanks al die goede pony's geen kampioen word en wat voor herinneringen heb je later aan je aktieve sportleven.
wat me opvalt is dat alle ponys na ong. een jaar weer wieberen, de laatste keer dat ik haar zag rijden tijdens een I.R cup wilde de pony niet en tot mijn verbazing stond er twee of drie weken later alweer de volgende klaar,dan ga je je toch wat afvragen en dat is geen kritiek op maria maar op de manier hoe je met je sport omgaat .

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:51

En een goede pony wil niet zeggen dat het automatisch loopt, je moet het er als ruiter ook uit kunnen halen... en daarom vind ik het persoonlijk knap dat het haar al meerdere keren met resultaat gelukt is. Dat is geen jaloezie, dat is geen ja en amen.

Dat is bewondering hebben omdat het het merendeel niet eens lukt, inclusief mezelf! :+
Laatst bijgewerkt door Winged op 05-04-09 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:55

Caesar schreef:
Dat is bewondering hebben omdat het het merendeel niet eens lukt, inclusief mezelf! :+

Als ik moet bewondering hebben voor alle mensen die dingen doen en kunnen die ik niet kan heb ik aan 24 uur in een dag niet genoeg vrees ik. Dus ik vind dat je ook commentaar kan hebben op iemand die dingen beter kan dan jij.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:59

BraveSpots schreef:
Kaja schreef:
Je vertelt me nu toch niet dat jij geen leven hebt en dus daadwerkelijk over dergelijke situaties nadenkt hè?

Waarom zou je dat niet doen? Moet iedereen altijd maar ja en amen zeggen omdat ze goed kan rijden?

Je hoeft er helemaal niets over te zeggen, als je dat niet wilt.
Maar puckje komt nu over als iemand die barst van de jaloezie en zwelgt in zelfmedelijden, omdat haar papa en mama het niet kunnen en/of willen bekostigen.

En dus Puckje, overtuig ons dan maar van jou talent en breng jou theorie in praktijk door met één pony van normale waarde te bereiken wat Maria bereikt met meerdere pony's.

Heb je gelijk wat anders te doen :D

pino33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:07

Het is leuk voor Maria dat ze deze status heeft gekregen, maar ben het met iedereen eens dat de manier waarop (allemaal dure, doorgereden pony´s ) het haar wel makkelijk wordt gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Winged op 05-04-09 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Opmerking verwijderd ivm split

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:14

gefeliciteerd! :D

wat een onzin de berichten over dat ze haar pony's niet zelf opleid.
zet iemand zonder talent op een z paard en ze krijgen dit niet zo vaak voor elkaar!

de pony's kunnen het, maar zij moet zorgen dat ze het ook echt dóen!

_kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:16

Dat de ponies een bepaald niveau hebben wil niet automatisch zeggen dat de amonze/ruiter het er ook uit haalt. Daar moet je toch wel het een en ander voor kunnen.
Denk je echt dat als zij niet iedere dag hard traint dat de ponies maar gewoon braaf hun rondjes blijven lopen?

Zij heeft heeft de mazzel dat haar ouders dit voor haar kunnen doen... Nou hartstikke leuk voor dr!

Petje af Maria!
Laatst bijgewerkt door Winged op 05-04-09 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: opmerking verwijderd ivm split

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:18

Ceasar en Kaja,wie zegt dat ik nog rijd,niet dus maar wel 35 jaar rijervaring en niet alleen Z2 maar nog wel ietsie verder,leidde mijn paarden zelf op en als het niet ging dan ging ik de "fout"bij mijn eigen rijden zoeken en ik heb er gigantisch veel van geleerd en leren doorzetten en dat rijden en doorzetten leer je in mijn ogen niet als je elke keer als het wat minder gaat maar weer een nieuwe knol onder je kont krijgt, waar Maria misschien helemaal niet om vraagt maar het gebeurt wel,ach en verder komt dat meisje er heus wel ,alleen hoeveel plezier heb je in je sport als je de van de zoveelste [8 in 6 jaar] weer afscheid moet nemen ,juist omdat ze zo gek met haar dieren is.Volgens mij rijd je paard voor jezelf ,voor dat ultieme gevoel dat je maar hoeft te denken aan een bepaalde oefening en je paard voert hem uit,dat kost tijd omdat je een band moet opbouwen en leren voelen en dat bereik je niet binnen een jaar en Maria krijgt volgens mij die tijd niet,om wat voor reden dan ook en dat vind ik jammer voor haar ontwikkeling als ruiter in het algemeen en zo zijn er wel meer in nederland.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:23

jeetje, typisch weer een bokt discussie :+
Maria's ouders kopen toch wel pony's op Z niveau?
Dus wat dat betreft is het makkelijker, aangezien daar wel de knopjes opzitten. Niet dat je die er dan automatisch uit kan rijden,
maar het scheelt wel een hoop tijd en gedoe, dan dat je ze vanaf groen moet opleiden.
Maar dat is weer het nadeel in de paardensport, als je echt naar de top wilt zul je toch een hele bult geld er voor over moeten hebben, en ouders die achter je staan.

Zelf heb ik haar nog nooit zien rijden, dus ik kan er niet over oordelen of ze het nou wel of niet écht goed kan. :)
Laatst bijgewerkt door wake_up op 03-04-09 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:24

we weten niet hoe haar situatie is...we weten de reden niet waarom zij steeds andere ponies heeft...

en tot we/je/iedereen die hier post :D dat wel weet denk ik niet dat we daar een mening over kunnen hebben.
We hebben ten slotte niet alle informatie.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:26

Persoonlijk vind ik, in het algemeen, dat je juist door op veel verschillende paarden te rijden, het effect van het rijden leert. Dus dat je jezelf leert kennen, je eigen kunst van rijden en dit toepast naar gelang het karakter, niveau van het paard...
Laatst bijgewerkt door Winged op 05-04-09 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie aangepast ivm split

Isaa_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:34

Je stuurt je dochter toch ook niet naar dansles met een paar klompen? Wat een onzinnige discussie.

Iedereen weet dat een paard/pony geen koffiezetter is. Ook al kent de pony de oefeningen, loopt hij ze echt niet uit zichzelf. Tuurlijk helpt het. En ook dat weet iedereen. Zonder goede pony kom je er niet. En of je hem nou zelf opleidt of je koopt/krijgt/least er een die al FEI heeft gelopen, je zult toch zelf ook zeer goed moeten kunnen rijden om op dat niveau mee te draaien. En dat kan ze.

(sorry, zie dat ik heb ingelogd onder mijn dochters inlognaam :o , ik zal hieronder even een berichtje openen met mijn eigen naam)
Laatst bijgewerkt door Isaa_lover op 03-04-09 16:43, in het totaal 2 keer bewerkt